• Tue 16 Jun 2020 19:28
    22842 visningar
    126 svar
    126
    22842

    Topless på Skara sommarland

    Hittade detta på facebook:

    Ta en titt på dessa bilder från Skara sommarland på 80-talet! De säger något om hur synen på bröst har förändrats under relativt kort tid, och att dagens tvångssexualisering inte på något sätt är av naturen given. De säger också något om hur snabbt vi även kan uppnå förändring i rätt riktning!

    http://imgur.com/a/4alT9

  • Svar på tråden Topless på Skara sommarland
  • Anonym (Tople­ss)
    Tue 16 Jun 2020 19:39
    #1
    +1

    Ser underbart ut.

  • Anonym (???)
    Tue 16 Jun 2020 19:55
    #2
    -1 +5
    Majakarlsson05 skrev 2020-06-16 19:28:42 följande:

    Hittade detta på facebook:

    Ta en titt på dessa bilder från Skara sommarland på 80-talet! De säger något om hur synen på bröst har förändrats under relativt kort tid, och att dagens tvångssexualisering inte på något sätt är av naturen given. De säger också något om hur snabbt vi även kan uppnå förändring i rätt riktning!

    http://imgur.com/a/4alT9


    Men inte vill vi väl tillbaka till 80-talet! Jag vill inte ha nåns tuttar i ansiktet när jag badar 
  • Anonym (Lite salt)
    Tue 16 Jun 2020 20:02
    #3

    Tror knappast vi är på väg dit. Förra veckan hade Sydsvenskan ett reportage om att kvinnliga nakenbadare på Malmös nakenbad blev antastad av män som onanerade, och att kvinnor därför inte vågade bada ensamma där längre, utan behövde manligt "beskydd".

    Tanken på en avslappnad och sorglös inställning till nakenhet känns tyvärr längre bort än någonsin.

  • Tue 16 Jun 2020 20:52
    #4
    Anonym (???) skrev 2020-06-16 19:55:29 följande:

    Men inte vill vi väl tillbaka till 80-talet! Jag vill inte ha nåns tuttar i ansiktet när jag badar 


    Är ju galet att åk gummiringarna o så topless men även kul o se hur det va på 80-talet.
  • Tue 16 Jun 2020 21:08
    #5
    +1
    Majakarlsson05 skrev 2020-06-16 19:28:42 följande:
    Hittade detta på facebook:

    Ta en titt på dessa bilder från Skara sommarland på 80-talet! De säger något om hur synen på bröst har förändrats under relativt kort tid, och att dagens tvångssexualisering inte på något sätt är av naturen given. De säger också något om hur snabbt vi även kan uppnå förändring i rätt riktning!

    imgur.com/a/4alT9
    Helt rätt, det är skrämmande hur moralpaniken tagit över och helt genomsyrar vårt samhälle. Idag kan kvinnor inte ens gå utan BH under kläderna utan att få sura påpekanden från sina medsystrar. Nakenhet har blivit något fult och farligt, som på 50-talet. Är det verkligen så vi vill ha det?
    Tror tyvärr aldrig att den oskyldiga, naturliga och avslappade synen på nakenhet återkommer.
  • Anonym (Ida)
    Tue 16 Jun 2020 22:21
    #6
    +1
    Tecum skrev 2020-06-16 21:08:38 följande:

    Helt rätt, det är skrämmande hur moralpaniken tagit över och helt genomsyrar vårt samhälle. Idag kan kvinnor inte ens gå utan BH under kläderna utan att få sura påpekanden från sina medsystrar. Nakenhet har blivit något fult och farligt, som på 50-talet. Är det verkligen så vi vill ha det?

    Tror tyvärr aldrig att den oskyldiga, naturliga och avslappade synen på nakenhet återkommer.


    Det har ju invandrat ett par hundra tusen människor ifrån länder där kvinnor går klädda i slöja och burka, så självklart kommer detta påverka samhället. Jag tror att det Sverige som var är ett minne blott.
  • Anonym (Anony­myys)
    Tue 16 Jun 2020 22:30
    #7
    Anonym (Ida) skrev 2020-06-16 22:21:48 följande:

    Det har ju invandrat ett par hundra tusen människor ifrån länder där kvinnor går klädda i slöja och burka, så självklart kommer detta påverka samhället. Jag tror att det Sverige som var är ett minne blott.


  • Anonym (Hopps­an)
    Tue 16 Jun 2020 22:33
    #8

    På 80-talet, då jag var ungefär 13-14 år badade en massa tjejer topless till min stora glädje. När jag åkte vattenrutschkana första gången stod det en snygg, topless tjej efter mig i kön. Av någon okänd anledning åkte jag långsammare än henne, så hon kom ifatt mig i full fart och åkte på mig och vi tumlade runt. Då jag försökte se till att vi skulle sluta snurra runt råkade jag av misstag hålla hennes nakna bröst. Synnerligen pinsamt tyckte jag då.

  • Anonym (Tutt-­Lisa)
    Tue 16 Jun 2020 22:47
    #9
    +1
    Majakarlsson05 skrev 2020-06-16 19:28:42 följande:

    Hittade detta på facebook:

    Ta en titt på dessa bilder från Skara sommarland på 80-talet! De säger något om hur synen på bröst har förändrats under relativt kort tid, och att dagens tvångssexualisering inte på något sätt är av naturen given. De säger också något om hur snabbt vi även kan uppnå förändring i rätt riktning!

    imgur.com/a/4alT9


    Helt galet att många kvinnor känner sig tvingade att skyla sig. Ett annat galet fenomen är besattheten att kvinnor ska vara hårlösa. På 80-talet hade många kvinnor fortfarande hår under armarna utan att någon lyfte på ögonbrynen.
  • Anonym (Tutt-­Lisa)
    Tue 16 Jun 2020 22:51
    #10
    +1
    Anonym (???) skrev 2020-06-16 19:55:29 följande:

    Men inte vill vi väl tillbaka till 80-talet! Jag vill inte ha nåns tuttar i ansiktet när jag badar 


    Hur badar du om du får tuttar i ansiktet?

    Förbjud hellre gubbar med ölmage att vistas topless.
Svar på tråden Topless på Skara sommarland