• PelloBello

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Nässelfjäril
    ESemlan84 skrev 2020-06-25 06:11:28 följande:

    Mensen lyser med sin frånvaro. Nu börjar hjärnspökena komma. Jag tog ett grav test på BIM och det var helt blankt men nu vill jag ta ett till bara för att vara helt säker. Men samtidigt är jag helt säker på att jag inte är gravid på grund av det blanka testet och inga känningar alls i kroppen, dessa hjärnspöken!


    Så länge mens inte dyker upp är det ju ändå chans för plus tänker jag, kan ju ha varit så enkelt som att det var för tidigt för pos utslag trots test på BIM. Håller tummarna för att det beror på graviditet!
  • Steeph
    PelloBello skrev 2020-06-24 19:03:05 följande:

    Efter hur många veckor fick ni tillbaka ägglossningen?


    25 dagar för mig. Men hade positivt gravtest fram till dag 18. Så cirka en vecka efter negativt test kom min ÄL.
  • PelloBello
    Nässelfjäril skrev 2020-06-24 21:04:55 följande:

    ESemla­n84 - hur går det för dig? Fortfarande inget positivt test eller mens?

    Pellobello - verkar dina blödningar ge med sig?

    22 dagar tog det innan min ägglossning kom tillbaks, men det kändes som en evighet...


    Ja det verkar som det. Jag hoppas det iaf. Men hat gått med blödning en dag, blödningsfri två dagar, blödning en dag osv. Men jag var ju inne i lördags. Då kunde hon inte se vävnadsrester, men blodrester utan flöde. Så förhoppningsvis var blödningen i måndags det sista som kom ut.

    Om jag ska tro mina flytningar och tappen position nu så förbereder den sig för äl nu. Men det kan ju Lika gärna vara kroppen som är förvirrad. Men vi börjar köra på nu så får vi se.
    ESemlan84 skrev 2020-06-25 06:14:36 följande:

    Jag har inga exakta dagar. Men jag inväntade alltid en mens mellan missfallet och att vi försökte igen. Har för mig att jag fick mens efter ca en månad efter att jag slutade blöda (blödde kanske 1 veckan) och ägglossningen kom på de vanliga cykeldagarna månaderna efter det.


    Skönt att det återställde sig så snabbt ändå :)

    Vi kommer inte vänta vill inte missa en enda chans. Sen får kroppen avgöra om den är redo eller ej. :)
    Steeph skrev 2020-06-25 07:14:22 följande:

    25 dagar för mig. Men hade positivt gravtest fram till dag 18. Så cirka en vecka efter negativt test kom min ÄL.


    Testade ni direkt då? Eller avvaktade ni?
  • PelloBello
    ESemlan84 skrev 2020-06-25 06:11:28 följande:

    Mensen lyser med sin frånvaro. Nu börjar hjärnspökena komma. Jag tog ett grav test på BIM och det var helt blankt men nu vill jag ta ett till bara för att vara helt säker. Men samtidigt är jag helt säker på att jag inte är gravid på grund av det blanka testet och inga känningar alls i kroppen, dessa hjärnspöken!


    Har du koll på din äl? Eller kan den ha kommit senare?

    Hoppet finns ju sålänge mensen inte kommit :)
  • Steeph
    PelloBello skrev 2020-06-25 08:45:48 följande:

    Ja det verkar som det. Jag hoppas det iaf. Men hat gått med blödning en dag, blödningsfri två dagar, blödning en dag osv. Men jag var ju inne i lördags. Då kunde hon inte se vävnadsrester, men blodrester utan flöde. Så förhoppningsvis var blödningen i måndags det sista som kom ut.

    Om jag ska tro mina flytningar och tappen position nu så förbereder den sig för äl nu. Men det kan ju Lika gärna vara kroppen som är förvirrad. Men vi börjar köra på nu så får vi se.Skönt att det återställde sig så snabbt ändå :)

    Vi kommer inte vänta vill inte missa en enda chans. Sen får kroppen avgöra om den är redo eller ej. :)Testade ni direkt då? Eller avvaktade ni?


    Nja kan inte säga att vi försökte utan vi låg någon gång nära ÄL. Vi sa att vi ville försöka ordentligt efter 1 riktig mens. Detta då jag hade ilningar i livmodern och visste inte riktigt om allt var ute. Nu är jag som sagt på försök nr 3, testade negativt imorse så jag får helt enkelt hoppas att försök nr 4 ger ett plus.
  • PelloBello
    Steeph skrev 2020-06-25 08:53:47 följande:

    Nja kan inte säga att vi försökte utan vi låg någon gång nära ÄL. Vi sa att vi ville försöka ordentligt efter 1 riktig mens. Detta då jag hade ilningar i livmodern och visste inte riktigt om allt var ute. Nu är jag som sagt på försök nr 3, testade negativt imorse så jag får helt enkelt hoppas att försök nr 4 ger ett plus.


    Håller alla tummar!

    Tog oss 11 månader att bli gravid den här gången. Och då var det inget fel. Man får bara försöka och hoppas. För varje månad det inte tar sig närmar man sig det lyckade försöket.
  • Steeph
    PelloBello skrev 2020-06-25 09:11:29 följande:

    Håller alla tummar!

    Tog oss 11 månader att bli gravid den här gången. Och då var det inget fel. Man får bara försöka och hoppas. För varje månad det inte tar sig närmar man sig det lyckade försöket.


    Precis så tänker jag! Tack för pepp känner mig inte ledsen eller så, utan snarare mer och mer peppad att det kommer gå tillslut! Önskar dig all lycka till!
  • Annha354
    PelloBello skrev 2020-06-25 08:45:48 följande:

    Ja det verkar som det. Jag hoppas det iaf. Men hat gått med blödning en dag, blödningsfri två dagar, blödning en dag osv. Men jag var ju inne i lördags. Då kunde hon inte se vävnadsrester, men blodrester utan flöde. Så förhoppningsvis var blödningen i måndags det sista som kom ut.

    Om jag ska tro mina flytningar och tappen position nu så förbereder den sig för äl nu. Men det kan ju Lika gärna vara kroppen som är förvirrad. Men vi börjar köra på nu så får vi se.Skönt att det återställde sig så snabbt ändå :)

    Vi kommer inte vänta vill inte missa en enda chans. Sen får kroppen avgöra om den är redo eller ej. :)Testade ni direkt då? Eller avvaktade ni?


    Hur vet man utifrån tappens position att äl är på gång? Aldrig haft koll på det!
  • PelloBello
    Annha354 skrev 2020-06-25 21:37:59 följande:

    Hur vet man utifrån tappens position att äl är på gång? Aldrig haft koll på det!


    Äl =högt placerad, mjuk och öppen.

    Efter äl = hård, lågt placerad, stängd.

    Mens= hård, lågt placerad, öppen.

    Efter mens = hård, lågt placerad, stängd.

    Efter mitt avbryt har den varit som vid mens. Nu har den flyttat sig uppåt. Och jag har fått mer äl sekret, om än blodblandat.
  • ESemlan84
    Nässelfjäril skrev 2020-06-25 06:27:59 följande:

    Så länge mens inte dyker upp är det ju ändå chans för plus tänker jag, kan ju ha varit så enkelt som att det var för tidigt för pos utslag trots test på BIM. Håller tummarna för att det beror på graviditet!


    Igår kom mensen så nu laddar jag för nästa månad!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet