• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16341 visningar
    637 svar
    637
    16341

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Wed 1 Jul 2020 14:29
    #41

    En fråga, fick ju ma i februari. Första riktiga mensen varade i cirka 5 dagar med relativt okej blodflöde, 2:a mensen var riklig, 3 och 4e mensen har varit väldigt sparsamma. Har nu haft mens i 3 dagar och det verkar vara slut nu. Känns superkonstigt då jag innan graviditet hade mens i 5-6 dagar och likaså när jag åt minipiller... får ägglossning då jag tempar. Har dock läst att allt mellan 3-7 dagar är normalt men blir ändå lite orolig.

  • Wed 1 Jul 2020 14:40
    #42
    Steeph skrev 2020-07-01 14:29:59 följande:

    En fråga, fick ju ma i februari. Första riktiga mensen varade i cirka 5 dagar med relativt okej blodflöde, 2:a mensen var riklig, 3 och 4e mensen har varit väldigt sparsamma. Har nu haft mens i 3 dagar och det verkar vara slut nu. Känns superkonstigt då jag innan graviditet hade mens i 5-6 dagar och likaså när jag åt minipiller... får ägglossning då jag tempar. Har dock läst att allt mellan 3-7 dagar är normalt men blir ändå lite orolig.


    Jag har alltid haft regelbunden mens i 4 dagar.

    Från ca september Minska den i mängd och till tre dagar.

    I februari var den några dagar sen, längre cykel än normalt alltså. Blödde pyttelite I två dagar. Gick till gyn veckan efter, allt såg bra ut. Veckan efter det äl. 11 dagar senare plussade jag.

    Mensen kan bete sig olika ibland. :)
  • Wed 1 Jul 2020 18:29
    #43
    PelloBello skrev 2020-07-01 14:40:55 följande:

    Jag har alltid haft regelbunden mens i 4 dagar.

    Från ca september Minska den i mängd och till tre dagar.

    I februari var den några dagar sen, längre cykel än normalt alltså. Blödde pyttelite I två dagar. Gick till gyn veckan efter, allt såg bra ut. Veckan efter det äl. 11 dagar senare plussade jag.

    Mensen kan bete sig olika ibland. :)


    Åh tack för svar ja jag får hoppas att både du och jag får våra plus snart!
  • Sat 4 Jul 2020 02:46
    #44

    Har haft som mensvärk nu i två dagars tid. Är dock bara drygt två veckor sedan missfallet. Vad kan det vara? Ingen mens än och inget positivt på ägglossningstest. Kan det vara infektion?!

  • Sat 4 Jul 2020 08:51
    #45
    Annha354 skrev 2020-07-04 02:46:20 följande:

    Har haft som mensvärk nu i två dagars tid. Är dock bara drygt två veckor sedan missfallet. Vad kan det vara? Ingen mens än och inget positivt på ägglossningstest. Kan det vara infektion?!


    3-4 veckor efter abort fick jag mensvärk som tilltog och höll i sig 1-1,5 vecka, det visade sig bero på sammandragningar.

    Fick liknande sista dagarna innan blödningen gav sig också, då kom det sedan ut några klumpar så var det bra sedan.

    Hoppas det du upplever nu inte är tecken på infektion, man blir ju så himla orolig för komplikationer.
  • Sat 4 Jul 2020 09:34
    #46

    Hej

    Jag har haft paus från FL en tid men känner att det är dags att komma tillbaka :)

    Jag och min man blev gravida i november 2019 men på nipt testet i vecka 11 upptäcktes att jag hade en ofosterlig graviditet.

    Jag blev skrapad i slutet av Januari och sen började problemen.

    Jag blödde massor och åkte in och ut från sjukhuset.

    Tillslut fick jag en "diagnos" och jag hade vener och blodkärl som vuxit in i livmodern. "Malformation"

    Jag skulle eventuellt opererats men på uppföljningen i april såg det mycket bättre ut.

    Jag har nu haft två normala menscyklar sedan skrapningen och väntar nu på ett återbesök där jag hoppas att allt ser bra ut.

    Jag är 34 år och vi har bebisförbud från läkaren just nu. Vi får inte bli gravida vilket är tungt då det känns som att tiden rinner iväg

    Men förhoppningsvis får vi snart ett OK och då kommer vi försöka på nytt :)

  • Sat 4 Jul 2020 11:03
    #47

    Var gravid i v 10 men det hade avstannat v 7...fick hjälp i måndags att starta upp och det mesta kom ut i tisdags, igår på kontroll var ytterst lite kvar. Blöder knappt men såklart starkt test än...hoppas det går ur snart och att kroppen kommer igång. Jag är 43, så det stressar lite. Var så glad, fick positivt på första försöket! Lite för bra för att vara sant...kämpade två år för vår minsting...

    Hade för högt TSH när jag blev gravid nu, tror tyvärr att det var det som förstörde. Nu är det nere lågt igen, ny kontroll om 6 veckor.

    Har bara en äggledare kvar efter att jag fick X med spiral i november :/

    Så vi har många odds emot oss. Men tänker hoppfullt försöka så fort det går igen!

    Har haft missfall v 5 och MA som stannade v 13 innan minsta, det var 2016.

    Känns som det gick ok nu med detta..,

    Har laddat upp med ÄL-test och ska ta nytt grav.test om en vecka och se om det gått ner.

  • Sat 4 Jul 2020 20:38
    #48

    Hej!

    Jag hoppar gärna in i tråden.

    Fick ett MA i slutet på oktober förra året.

    Vi fick reda på att hjärtat inte slog på första ultraljudet i vecka 12 och att graviditeten stannat av efter vecka 7 redan men jag hade inte fått några komplikationer/ blödningar från kroppen. Jobbigt som satan. Fick dessutom efter två doser med tabletter som inte satte igång något opereras/ skrapas. Nu börjar vi bli redo för att köra igång igen. Tog lite tid att bearbeta för oss båda men nu är vi mer redo än någonsin. Skönt att dela denna tråd med er som också gått genom liknande och stötta varandra.

    Jag ska ha mens om några dagar, enligt appen 6/7. Sen kör vi igång med ägglossningstester och hoppas det går vägen för ett plus i augusti..

    Kram på er alla!!

  • Sat 4 Jul 2020 22:01
    #49
    Fruffe skrev 2020-07-04 20:38:25 följande:

    Hej!

    Jag hoppar gärna in i tråden.

    Fick ett MA i slutet på oktober förra året.

    Vi fick reda på att hjärtat inte slog på första ultraljudet i vecka 12 och att graviditeten stannat av efter vecka 7 redan men jag hade inte fått några komplikationer/ blödningar från kroppen. Jobbigt som satan. Fick dessutom efter två doser med tabletter som inte satte igång något opereras/ skrapas. Nu börjar vi bli redo för att köra igång igen. Tog lite tid att bearbeta för oss båda men nu är vi mer redo än någonsin. Skönt att dela denna tråd med er som också gått genom liknande och stötta varandra.

    Jag ska ha mens om några dagar, enligt appen 6/7. Sen kör vi igång med ägglossningstester och hoppas det går vägen för ett plus i augusti..

    Kram på er alla!!


    Man känner sig så lurad...jag visste i kroppen redan 1,5 vecka innan jag tog tag i att kolla det, symtomen minskade och sen kom små spottings sista dagarna. Men känns såklart ändå skit, helst som vi gått igenom det innan, men då blev det komplikationer med, två operationer och lång sjukskrivning :/

    Hoppas vi snart är igång igen! Hoppas ni får en fin äl snart :)
  • Sun 5 Jul 2020 13:13
    #50

    Blöder inget längre, hoppas det är tomt därinne och läker. Vet dock att det kan komma och gå. Tycker det är jobbigt vänta på negativt test, längtar till cykeln är igång igen. Just nu kan man ju liksom inte fokusera på något, varken mens eller äl. Planen är att ta nytt grav.test framåt helgen och se om det minskat.

    Sist, när jag hade rester så fick jag aldrig negativa tester förrän efter sista operationen, det var 7 veckor efter vi startade igång det på sjukhuset. Tog 3 månader innan vi fick/kunde försöka igen och det var väldigt jobbigt. Så hoppas det går smidigare nu.

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet