• PelloBello

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Rosahimmel86

    Jag har ägglossning i dag - och det känns lite jobbigt eftersom vi ännu inte får försöka.

    Men jag ska ringa gyn i morgon för att få göra ett ultraljud igen och se hur det ser ut.

    Jag skulle ha blivit kallad för länge sedan, men sen kom Corona och allt blev försenat.

    Så jag håller tummarna för att det blir ett OK till nästa ägglossning i början av Augusti :)

  • Nykär15
    Rosahimmel86 skrev 2020-07-05 20:23:25 följande:

    Jag har ägglossning i dag - och det känns lite jobbigt eftersom vi ännu inte får försöka.

    Men jag ska ringa gyn i morgon för att få göra ett ultraljud igen och se hur det ser ut.

    Jag skulle ha blivit kallad för länge sedan, men sen kom Corona och allt blev försenat.

    Så jag håller tummarna för att det blir ett OK till nästa ägglossning i början av Augusti :)


    Ja usch vad jobbigt! Hade 3 månader förbud efter vårt förra MA pga skador efter skrapning och var tvungen medicinera för att försöka laga slemhinnan. Sen fick jag höra en hydrosonografi med ultraljud för att se hur den läkt, lyckligtvis läkte den ihop utan sammanväxningar och vi kunde börja igen en månad efter den undersökning när slemhinnan blött ut med en mens. Det var sååå jobbigt ha äl utan att ens få göra nåt så förstår dig precis.

    Hoppas du får en koll fort och klartecken att köra på igen!
  • Nässelfjäril

    Så många ledsamma historier, håller tummarna för många glada besked här framöver!

    Jag trodde inte att jag någonsin skulle tillhöra den där skaran människor som helt plötsligt blir besatt av att bli gravid. Nu sitter jag här, väntar in äl i sällskap med en hjärna som levererar den ena katastroftanken efter den andra och kan inte tänka på något annat.

  • Nykär15
    Nässelfjäril skrev 2020-07-06 09:33:40 följande:

    Så många ledsamma historier, håller tummarna för många glada besked här framöver!

    Jag trodde inte att jag någonsin skulle tillhöra den där skaran människor som helt plötsligt blir besatt av att bli gravid. Nu sitter jag här, väntar in äl i sällskap med en hjärna som levererar den ena katastroftanken efter den andra och kan inte tänka på något annat.


    Mmm det är så frustrerande och inget som går att tänka bort, otåligheten kryper liksom i kroppen.

    Just nu kan jag inte göra ett skit, måste ju bli av med hcg så jag ser det lite som semester från allt.

    Känns som jag vaknat från en dröm, att jag aldrig var gravid i 10 veckor...
  • Nässelfjäril
    Rosahimmel86 skrev 2020-07-06 22:22:08 följande:

    Jag förstår dig precis Nykär

    Jag ska ringa Gyn i morgon så får vi hoppas allt jag får komma in på ett UL :)


    Hur gick det för dig, fick du en tid för ktr?
  • Nykär15

    Här tror jag äl är på intågande redan, starka känningar och äl-sekret, gissar sen kommer om 2-4 dagar, hade ju vart fantastiskt om cykeln kickar igång direkt. Är på cd 11 från första blödningen på missfallet, så det stämmer isf helt med när jag brukar ha äl.

  • Steeph

    För mig verkar ÄL komma senare än innan ma vilket gör mig helt tokig. Är så jobbigt att alltid behöva vänta och vänta... är på cd 14 utan nå utslag. Cb digitalt visar låg fertilitet. Hade innan ma ÄL på dag 15-16 och nu hoppar den mellan dag 16-22. Har ändå gått 5 månader sen jag tog cytotec...

  • Nykär15
    Steeph skrev 2020-07-11 21:40:55 följande:

    För mig verkar ÄL komma senare än innan ma vilket gör mig helt tokig. Är så jobbigt att alltid behöva vänta och vänta... är på cd 14 utan nå utslag. Cb digitalt visar låg fertilitet. Hade innan ma ÄL på dag 15-16 och nu hoppar den mellan dag 16-22. Har ändå gått 5 månader sen jag tog cytotec...


    Åhhh vad jobbigt...jag vet ju inte än hur exakt det blir med äl, vet bara hur det känns och kan inte se på test denna cykel hur det faktiskt ligger till...eller ja ska kolla grav.test i morgon, om det är blankt kan jag ältesta, men har nog lite hcg kvar.... så får mer gå på känsla denna gången, notera i appen och se om mensen kommer i relation till vad jag noterat.

    Har du provat rosenrot? Med den får jag starkare äl-känningar, mer älflytningar och äl på cd 12-13.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet