• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16685 visningar
    637 svar
    637
    16685

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Sun 12 Jul 2020 09:56
    #61
    Rosahimmel86 skrev 2020-07-11 19:54:45 följande:

    Ja jag fick en tid på torsdag

    Så nu hoppas jag att allt ska se bra ut då :)


    Håller tummarna för dig!
  • Sun 12 Jul 2020 10:11
    #62
    Steeph skrev 2020-07-11 21:40:55 följande:

    För mig verkar ÄL komma senare än innan ma vilket gör mig helt tokig. Är så jobbigt att alltid behöva vänta och vänta... är på cd 14 utan nå utslag. Cb digitalt visar låg fertilitet. Hade innan ma ÄL på dag 15-16 och nu hoppar den mellan dag 16-22. Har ändå gått 5 månader sen jag tog cytotec...


    Så oerhört segt att det inte normaliserats för dig, förstår att det är frustrerande, upp till en veckas längre väntan i sammanhanget känns ju tyvärr som en evighet.

    Jag hade äl dag 19-20 innan och det verkar som att jag är tillbaks där igen efter abort så här långt i alla fall, men normalt lång cykel ger ju tyvärr också längre mellan chans till ny graviditet...
  • Sun 12 Jul 2020 11:44
    #63
    Nykär15 skrev 2020-07-11 23:41:48 följande:

    Åhhh vad jobbigt...jag vet ju inte än hur exakt det blir med äl, vet bara hur det känns och kan inte se på test denna cykel hur det faktiskt ligger till...eller ja ska kolla grav.test i morgon, om det är blankt kan jag ältesta, men har nog lite hcg kvar.... så får mer gå på känsla denna gången, notera i appen och se om mensen kommer i relation till vad jag noterat.

    Har du provat rosenrot? Med den får jag starkare äl-känningar, mer älflytningar och äl på cd 12-13.


    Ja man blir frustrerad. Fick blinkande gubbe idag så hoppas på ÄL cd 18-19. Det är ändå okej tänker jag hah. När jag tog rosenrot för 2 cykler sen fick jag ÄL på cd 16. Ska nog ta rosenrot igen nästa cykel om det inte tar sig denna gång.
  • Sun 12 Jul 2020 11:44
    #64
    Nässelfjäril skrev 2020-07-12 10:11:51 följande:

    Så oerhört segt att det inte normaliserats för dig, förstår att det är frustrerande, upp till en veckas längre väntan i sammanhanget känns ju tyvärr som en evighet.

    Jag hade äl dag 19-20 innan och det verkar som att jag är tillbaks där igen efter abort så här långt i alla fall, men normalt lång cykel ger ju tyvärr också längre mellan chans till ny graviditet...


    Ja verkligen! Men har fått blinkande gubbe idag så det börjar nog bli på G. Är på cd 15. Hoppas på ÄL runt dag 18-19
  • Sun 12 Jul 2020 12:10
    #65
    Steeph skrev 2020-07-12 11:44:05 följande:

    Ja man blir frustrerad. Fick blinkande gubbe idag så hoppas på ÄL cd 18-19. Det är ändå okej tänker jag hah. När jag tog rosenrot för 2 cykler sen fick jag ÄL på cd 16. Ska nog ta rosenrot igen nästa cykel om det inte tar sig denna gång.


    Nu är grav.test nästan blankt, bara ett svagt streck nu, det är skönt och stämmer nog bra med hur det känns i kroppen. Dock går det ju inte ältesta då, men känslan får räcka. Känns som fel sida ska ägglossa, vilket jag hoppades på. Självklart testar vi ändå, men chansen är ju minimal. Kör nog nästa cykel utan rosenrot, kan inte bestämma mig...
  • Mon 13 Jul 2020 20:50
    #66

    En fråga, så här efter ma får jag i princip ALDRIG äggvitesekret längre vid ägglossning. Får ni andra det?

    Innan ma hade jag alltid 1-2 dagar innan ÄL. Nu är det ingenting

  • Mon 13 Jul 2020 21:12
    #67
    Steeph skrev 2020-07-13 20:50:10 följande:

    En fråga, så här efter ma får jag i princip ALDRIG äggvitesekret längre vid ägglossning. Får ni andra det?

    Innan ma hade jag alltid 1-2 dagar innan ÄL. Nu är det ingenting


    Har bara haft en ägglossning sedan min abort, men hade betydligt mindre älsektret den gången
  • Mon 13 Jul 2020 22:50
    #68
    Steeph skrev 2020-07-13 20:50:10 följande:

    En fråga, så här efter ma får jag i princip ALDRIG äggvitesekret längre vid ägglossning. Får ni andra det?

    Innan ma hade jag alltid 1-2 dagar innan ÄL. Nu är det ingenting


    Jag har redan äl-sekret, på dag 13 från missfallet...har ofta mycket, blir ännu mer när jag tar rosenrot. Kanske kan hjälpa er?
  • Tue 14 Jul 2020 07:36
    #69
    Steeph skrev 2020-07-13 20:50:10 följande:

    En fråga, så här efter ma får jag i princip ALDRIG äggvitesekret längre vid ägglossning. Får ni andra det?

    Innan ma hade jag alltid 1-2 dagar innan ÄL. Nu är det ingenting


    Denna gången första efter missfall. Kom det sekret dagen efter Max fertilitet på cb. Inga direkta ökade flytningar innan alls.
  • Tue 14 Jul 2020 07:39
    #70
    Nässelfjäril skrev 2020-07-04 08:51:19 följande:

    3-4 veckor efter abort fick jag mensvärk som tilltog och höll i sig 1-1,5 vecka, det visade sig bero på sammandragningar.

    Fick liknande sista dagarna innan blödningen gav sig också, då kom det sedan ut några klumpar så var det bra sedan.

    Hoppas det du upplever nu inte är tecken på infektion, man blir ju så himla orolig för komplikationer.


    Visade sig vara förkänningar inför äl tror jag. På ägglossningsdagen hade jag kraftiga smärtor av samma karaktär. Dessa kom 2 dagar efter att molvärken började.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet