• PelloBello

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Annha354

    Åh i dag kom första mensen efter missfallet. Även om jag är glad att kroppen verkar vara på banan igen. Så blir jag ledsen varje gång tant röd kommer på besök! Hur känner ni andra? Fler än jag som lever i 2 veckor cykler. Väntan på äl (2 ganska bra veckor), väntan på inte mens (över analysering av alla eventuella gravid symtom)

  • PelloBello
    Annha354 skrev 2020-07-16 14:10:08 följande:

    Åh i dag kom första mensen efter missfallet. Även om jag är glad att kroppen verkar vara på banan igen. Så blir jag ledsen varje gång tant röd kommer på besök! Hur känner ni andra? Fler än jag som lever i 2 veckor cykler. Väntan på äl (2 ganska bra veckor), väntan på inte mens (över analysering av alla eventuella gravid symtom)


    Känner precis samma. Min första mens kom också idag.. Ledsamt samtidigt som skönt att kroppen är återställd. Nu blicka mot ägglossning
  • Nässelfjäril
    Annha354 skrev 2020-07-16 14:10:08 följande:

    Åh i dag kom första mensen efter missfallet. Även om jag är glad att kroppen verkar vara på banan igen. Så blir jag ledsen varje gång tant röd kommer på besök! Hur känner ni andra? Fler än jag som lever i 2 veckor cykler. Väntan på äl (2 ganska bra veckor), väntan på inte mens (över analysering av alla eventuella gravid symtom)


    Hög igenkänningsfaktor även för mig tyvärr.
  • Rosahimmel86

    Jag gick dåliga besked i dag på ultraljudet.

    Mina blodkärl i livmodern var oförändrade så jag får inte bli gravid i varken augusti eller september.

    Läkaren ville skicka mig på MR röntgen nu.

    Det börjar kännas så hopplöst.

    Tänk vad ett missfall i Januari kan ställa till med

  • Annha354
    Rosahimmel86 skrev 2020-07-16 23:17:42 följande:

    Jag gick dåliga besked i dag på ultraljudet.

    Mina blodkärl i livmodern var oförändrade så jag får inte bli gravid i varken augusti eller september.

    Läkaren ville skicka mig på MR röntgen nu.

    Det börjar kännas så hopplöst.

    Tänk vad ett missfall i Januari kan ställa till med


    Åh stackars dig! Hoppas du får din MR snart och att det visar bra eller något lätt fixat så att du snart kan försöka igen.
  • Nykär15
    Rosahimmel86 skrev 2020-07-16 23:17:42 följande:

    Jag gick dåliga besked i dag på ultraljudet.

    Mina blodkärl i livmodern var oförändrade så jag får inte bli gravid i varken augusti eller september.

    Läkaren ville skicka mig på MR röntgen nu.

    Det börjar kännas så hopplöst.

    Tänk vad ett missfall i Januari kan ställa till med


    Fy vad ledsamt! Vet hur det är, hade massor med strul efter ett MA 2016...operationer, utredningar och väntan på att läka... hoppas MR kan hjälpa att hitta felet och kunna hjälpa kroppen.
  • Nykär15
    Annha354 skrev 2020-07-16 14:10:08 följande:

    Åh i dag kom första mensen efter missfallet. Även om jag är glad att kroppen verkar vara på banan igen. Så blir jag ledsen varje gång tant röd kommer på besök! Hur känner ni andra? Fler än jag som lever i 2 veckor cykler. Väntan på äl (2 ganska bra veckor), väntan på inte mens (över analysering av alla eventuella gravid symtom)


    Känns igen!! Nu är min första äl förbi, är på äl+2, den kom på cd 14 efter missfallet startade, så det kändes väldigt bra. Har aldrig blivit gravid direkt efter så räknar med mens om 12 dagar. Hoppas mest på att cykeln håller sig normal framöver.
  • cecilian78

    Efter missfall 20 juni testade jag POS på ÄL på dag 20.

    7 dagar kvar till BIM. 6-7 dagar efter äl fick jag värk i korsryggen och molvärk. Vad detta betyder återstår att se. Hoppas hoppas

  • Nykär15
    cecilian78 skrev 2020-07-18 00:10:31 följande:

    Efter missfall 20 juni testade jag POS på ÄL på dag 20.

    7 dagar kvar till BIM. 6-7 dagar efter äl fick jag värk i korsryggen och molvärk. Vad detta betyder återstår att se. Hoppas hoppas


    Så spännande! Snart vet du :)
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet