• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16594 visningar
    637 svar
    637
    16594

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Thu 6 Aug 2020 16:23

    Hej, jag hoppar också in på denna tråd.

    Jag har en son som är född 2017. Förra sommaren bestämde vi oss för att prova få barn nr 2. Blev gravid i augusti 2019 på första försöket men fick missfall i oktober runt v.9. Allting kom ut av sig självt och jag fick inga komplikationer. Vi har provat att få barn igen sedan december och är inne på 7-8 försöket. Börjar tappa hoppet lite. BIM är beräknat till 10/8 och dessa dagar är värst tyckrt jag, ovissheten, förväntan och besvikelse på en och samma gång. Har köpt ett CB testa tidigt test som jag ska ta imorgon. Vill bara veta om det är + eller - för att veta vad jag ska vara inställd på.

  • Thu 6 Aug 2020 17:28
    Nykär15 skrev 2020-08-06 15:02:49 följande:

    Jag tycker mens är en skön paus, då kan man ju inget göra, äl är en hoppfull tid och äntligen nåt att fokusera på...men sen 2 veckors vånda o väntan är hemsk.

    Hoppas vi får nya fina plus snart, som stannar!! <3 förhoppningsvis har du ditt på söndag <3


    Jag håller med dig exakt! Det är jobbigt att få negativt men när mensen sen väl har kommit så börjar man ladda om igen.

    Jag vet inte hur jag ska lyckas hålla mig från att testa redan imorgon. Men jag vet innerst inne att äl +11 kan vara för tidigt. Vill bara veta nu, den här gången har det varit en evighet från äl tills nu.
  • Thu 6 Aug 2020 19:50
    NiMi12 skrev 2020-08-06 17:28:19 följande:

    Jag håller med dig exakt! Det är jobbigt att få negativt men när mensen sen väl har kommit så börjar man ladda om igen.

    Jag vet inte hur jag ska lyckas hålla mig från att testa redan imorgon. Men jag vet innerst inne att äl +11 kan vara för tidigt. Vill bara veta nu, den här gången har det varit en evighet från äl tills nu.


    Men äl +11 brukar man ju kunna se :) du fick väl positivt sist tidigt? Så spännande!!
  • Thu 6 Aug 2020 20:06
    Nykär15 skrev 2020-08-06 19:50:44 följande:

    Men äl +11 brukar man ju kunna se :) du fick väl positivt sist tidigt? Så spännande!!


    Äl +13 har jag testat de andra tre gångerna. Aldrig tidigare än så när jag har plussat. Kanske skulle chansa på ett test imorgon...syns inget testar jag om på söndag. Åh jag vet inte om jag vågar nu Hahaha!!
  • Thu 6 Aug 2020 21:46
    Nykär15 skrev 2020-08-06 12:59:21 följande:

    Åhh den tiden är hemskt jobbig...hoppas det ska visa ett fint plus om några dagar!! <3 När tänkte du testa?


    Kommer nog testa efter bim. Sist testade jag 1 vecka efter bim. Hatar negativa test så därför jag väntar. Har bim på fredag.
  • Thu 6 Aug 2020 21:49
    NiMi12 skrev 2020-08-06 13:02:44 följande:

    Samma här! Har molvärk nästan hela tiden så det är svårt att inte tänka på det. Vilken äl dag är du på? Första riktiga cykeln efter mf för mig också.


    Äl +6 här. Så teoretiskt borde jag ju inte märka något än. Men analysera ändå är jag bra på. Har bim om en vecka på fredag.
  • Thu 6 Aug 2020 22:16
    Annha354 skrev 2020-08-06 21:46:12 följande:

    Kommer nog testa efter bim. Sist testade jag 1 vecka efter bim. Hatar negativa test så därför jag väntar. Har bim på fredag.


    Alltså om drygt en vecka. Inte imorgon. Har semester så är lite dagvill.
  • Thu 6 Aug 2020 22:27
    NiMi12 skrev 2020-08-06 20:06:41 följande:

    Äl +13 har jag testat de andra tre gångerna. Aldrig tidigare än så när jag har plussat. Kanske skulle chansa på ett test imorgon...syns inget testar jag om på söndag. Åh jag vet inte om jag vågar nu Hahaha!!


    Ah jag förstår! Jag brukar ju testa tidigt men tappade helt lusten nu sist, mycket för jag var rätt säker att det inte skulle vara nåt ändå. Nu är det ju ny o fräsch cykel och då blir det mer hoppfullt iaf. Hoppas du vågar testa!
  • Fri 7 Aug 2020 07:09
    Nykär15 skrev 2020-08-06 22:27:26 följande:

    Ah jag förstår! Jag brukar ju testa tidigt men tappade helt lusten nu sist, mycket för jag var rätt säker att det inte skulle vara nåt ändå. Nu är det ju ny o fräsch cykel och då blir det mer hoppfullt iaf. Hoppas du vågar testa!


    Jag testade, tvärblankt. Finns ingen antydan till nåt sträck. Och jag var beredd och det känns ok. Fick sån molvärk inatt och har fortfarande så det känns som att mensen kommer vilken dag som. Till och med min hjärna sa när jag vaknade imorse att det blir inget den här gången.
  • Fri 7 Aug 2020 07:35
    NiMi12 skrev 2020-08-07 07:09:13 följande:

    Jag testade, tvärblankt. Finns ingen antydan till nåt sträck. Och jag var beredd och det känns ok. Fick sån molvärk inatt och har fortfarande så det känns som att mensen kommer vilken dag som. Till och med min hjärna sa när jag vaknade imorse att det blir inget den här gången.


    Åh vad trist, men tycker inte du ska ge upp. Man vet ju aldrig exakt när ägget släppt och sen när det fäster, så ge inte upp förrän mensen kommer.

    Jag har äl-flytningar och det känns bra, vi har sex varje till varannan dag, sist när jag blev gravid hade vi sex varje dag i 5 dagar. Får se om det blir så nu, men iaf varannan ska vi hålla.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet