• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16576 visningar
    637 svar
    637
    16576

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Wed 12 Aug 2020 22:11
    Annha354 skrev 2020-08-11 13:12:51 följande:

    Nej fick ingen progesteron vid ivf. Satte in fryst då jag blev överstimulerad först. Men sattes in i naturlig cykel utan några hormoner. Andra och sista ägget tog sig och blev våran lilla tjej. Skall kontakta RMC som gjorde ivf i vår om jag inte blivit gravid tills dess tänker jag. Tänker som dig att om jag ändå blivit gravid 2 ggr senaste 8 månaderna så finns det ju hopp!

    Ja alla som har svårt att bli gravida är riktiga kämpar!


    Konstigt att de inte gav progesteron, trodde det var rutin vid ivf.

    Håller tummarna för dig dig framåt, snart kommer nog guldägget!
    Stabben1989 skrev 2020-08-12 18:27:46 följande:

    Jag hoppar in i tråden här. Fick missfall i söndags, v 5+6. Fick det bekräftat som komplett och redan avslutat på kvinnokliniken, och har redan slutat blöda konstigt nog men enligt VUL finns inga rester kvar iaf.

    Nu vill jag bara bli gravid igen!!


    Beklagar! Blödning kan komma och gå och vid så tidigt missfall behöver det inte vara så mycket. Vid mitt första missfall som var i v 5 blödde jag mindre än vid mens och kortare. Min mens varar 7-8 dagar med ca 3 rikliga dagar. Det missfallet var sparsam blödning i 4-5 dagar

    Hoppas du snart får ny äl!
  • Fri 14 Aug 2020 16:52

    Idag kom mensen, nr2 efter missfallet. Så nu får jag försöka ladda om till nästa ägglossning. Denna gång var mensen en dag sen så hann bli lite hoppfull denna gång. Men icke.

    Lycka till till alla er andra!

  • Fri 14 Aug 2020 22:31

    Tycker jag börjar få ont i brösten nu som jag alltid får efter ägglossning. Lite tidigare än vanligt bara. Men jag hoppas, hoppas verkligen mensen kommer igång som den ska. 


    Förresten, är det nån som upplevt håravfall efter missfall?
    Det är ju kanske inte jättekonstigt eftersom det är en graviditet som avslutats, eller är det amningen som gör att folk ofta tappar hår efteråt? 

  • Fri 14 Aug 2020 22:40

    Någon som vill vara med i min nystartade grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida? Den är såklart privat och kan bara ses av dom personer jag bjuder in i gruppen!

    Skriv PM till mig om ni vill vara med, behöver namn och efternamn, samt hur eran profilbild ser ut på Facebook :)

  • Sat 15 Aug 2020 08:35
    bananmilkshake skrev 2020-08-14 22:31:32 följande:

    Tycker jag börjar få ont i brösten nu som jag alltid får efter ägglossning. Lite tidigare än vanligt bara. Men jag hoppas, hoppas verkligen mensen kommer igång som den ska. 

    Förresten, är det nån som upplevt håravfall efter missfall?

    Det är ju kanske inte jättekonstigt eftersom det är en graviditet som avslutats, eller är det amningen som gör att folk ofta tappar hår efteråt? 


    Amning har inget med håravfall att göra :)

    Man tappar mindre hår än vanligt under graviditet. Normalt sett Tappar man runt 100 hårstrån om dan, när man blir gravid ändras hormonerna och håret stannar kvar och naglarna blir bättre.

    Efter graviditeten återgår det till det normala, bara det att det hår du inte tappade under graviditeten tappas nu.
  • Sat 15 Aug 2020 08:55
    PelloBello skrev 2020-08-15 08:35:42 följande:
    Amning har inget med håravfall att göra :)

    Man tappar mindre hår än vanligt under graviditet. Normalt sett Tappar man runt 100 hårstrån om dan, när man blir gravid ändras hormonerna och håret stannar kvar och naglarna blir bättre.

    Efter graviditeten återgår det till det normala, bara det att det hår du inte tappade under graviditeten tappas nu.
    Tack! Då är det kanske det som inte hann tappas under dom stackars veckor jag var gravid... usch. Behöver inte fler påminnelser om det nu. Hoppas det slutar snart. 
  • Sun 16 Aug 2020 15:42

    Någon i denna tråd som testat munkpeppar? Bra eller ingen effekt?!

    Har kort lutealfas! Ca 8-11 dagar.

  • Sun 16 Aug 2020 16:27

    Hoppar in här. Blev skrapad i fredags efter en turbulent vecka efterföljande cytotecbehandling. Fick konstaterat MA i v 10, fostret var dött i v 6.

    Hoppas på äl om två veckor och vill försöka direkt igen då.

  • Sun 16 Aug 2020 18:07
    FasterOwe skrev 2020-08-16 16:27:11 följande:

    Hoppar in här. Blev skrapad i fredags efter en turbulent vecka efterföljande cytotecbehandling. Fick konstaterat MA i v 10, fostret var dött i v 6.

    Hoppas på äl om två veckor och vill försöka direkt igen då.


    Samma som mig men slapp skrapning denna gången :/ fick med konstaterat i v 10, avstannat v 7...

    Blev inget på första äl, så nu är andra äl efter ma...
  • Mon 17 Aug 2020 06:07
    Nykär15 skrev 2020-08-16 18:07:46 följande:

    Samma som mig men slapp skrapning denna gången :/ fick med konstaterat i v 10, avstannat v 7...

    Blev inget på första äl, så nu är andra äl efter ma...


    När har du beräknad äl? Jag håller tummarna.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet