• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16589 visningar
    637 svar
    637
    16589

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Tue 29 Sep 2020 13:58

    Hej!

    Länge sedan någon skrev här av er? Hur går det för alla?

    Själv är jag återigen i de där två veckorna mellan äl och bim. Aldrig går väl dagarna så långsamt som då.

    Skall också på spa med övernattning och vinpaket två dagar innan bim. Hur skulle ni andra göra? Ta ett tidigt gravtest? Inte dricka några glas? Eller leva som vanligt till mens? Är så kluven i detta.

  • Tue 29 Sep 2020 15:21
    Annha354 skrev 2020-09-29 13:58:29 följande:

    Hej!

    Länge sedan någon skrev här av er? Hur går det för alla?

    Själv är jag återigen i de där två veckorna mellan äl och bim. Aldrig går väl dagarna så långsamt som då.

    Skall också på spa med övernattning och vinpaket två dagar innan bim. Hur skulle ni andra göra? Ta ett tidigt gravtest? Inte dricka några glas? Eller leva som vanligt till mens? Är så kluven i detta.


    Här har det inte gått alls! Fick mens idag så bommade på 6e försöket. Nu är det fullt ös till försök nr 7!! Jag är helt fel person att svara då jag aldrig konsumerar alkohol men jag hade nog tagit ett tidigt test. Sen om det var neg så hade jag kanske tagit något glas vin men som sagt, har aldrig varit i den situationen så jag tror att många tänker olika. Hoppas hoppas du får ett plus
  • Tue 29 Sep 2020 19:41
    Annha354 skrev 2020-09-29 13:58:29 följande:

    Hej!

    Länge sedan någon skrev här av er? Hur går det för alla?

    Själv är jag återigen i de där två veckorna mellan äl och bim. Aldrig går väl dagarna så långsamt som då.

    Skall också på spa med övernattning och vinpaket två dagar innan bim. Hur skulle ni andra göra? Ta ett tidigt gravtest? Inte dricka några glas? Eller leva som vanligt till mens? Är så kluven i detta.


    Ingen alkohol mellan äl och bim för mig, känns bara onödigt. Jag är också där nu. Har redan alla möjliga inbillade symptom äl+2. Men om mensen kommer på bim då åker boxen och snusdosan fram fortare än menskoppen!
  • Tue 29 Sep 2020 21:40
    Steeph skrev 2020-09-29 15:21:46 följande:

    Här har det inte gått alls! Fick mens idag så bommade på 6e försöket. Nu är det fullt ös till försök nr 7!! Jag är helt fel person att svara då jag aldrig konsumerar alkohol men jag hade nog tagit ett tidigt test. Sen om det var neg så hade jag kanske tagit något glas vin men som sagt, har aldrig varit i den situationen så jag tror att många tänker olika. Hoppas hoppas du får ett plus


    Hoppas det går bra för dig med 7 försöket.

    För mig är det 4 försöket. Hoppas att det snart går vägen.

    Det lutar åt att jag tar ett tidigt test. Och om det visar negativt tar jag nog något glas vin. Dricker så sällan nu förtiden så skulle tycka det var trevligt med ett glas. Men blir med måtta.
  • Tue 29 Sep 2020 22:12

    Försök nummer fem här, också mens idag.

    Första månaderna skippade jag alkoholen men nu lever jag som jag brukar. I mitt fall innebär det något enstaka glas vin som mest så inte någon storkonsument direkt.

    Skulle jag känna graviditetssymtom hade jag låtit vinet vara orört till BIM.

  • Tue 29 Sep 2020 22:31
    Annha354 skrev 2020-09-29 13:58:29 följande:

    Hej!

    Länge sedan någon skrev här av er? Hur går det för alla?

    Själv är jag återigen i de där två veckorna mellan äl och bim. Aldrig går väl dagarna så långsamt som då.

    Skall också på spa med övernattning och vinpaket två dagar innan bim. Hur skulle ni andra göra? Ta ett tidigt gravtest? Inte dricka några glas? Eller leva som vanligt till mens? Är så kluven i detta.


    Inget här...försök tre efter missfall blev inget och nu är mensen igång på cd3.

    Jag hade tagit ett tidigt test, har alltid plussat på äl +10-11 och hade det vart negativt hade jag druckit som vanligt.
  • Tue 29 Sep 2020 22:35
    FasterOwe skrev 2020-09-29 19:41:20 följande:

    Ingen alkohol mellan äl och bim för mig, känns bara onödigt. Jag är också där nu. Har redan alla möjliga inbillade symptom äl+2. Men om mensen kommer på bim då åker boxen och snusdosan fram fortare än menskoppen!


    Isf ska man skippa alkohol helt :/ mensen är en viktig fas för det är då ägget ska mogna och slemhinnan under den som stöts bort börja skapa en ny...

    Jag håller nere min konsumtion men avstår inte helt, lagom lite. Lever inte som gravid heller förrän jag bevisligen är det...

    Finns eg inga bra dagar för alkohol i bebisverkstaden, men måttligt intag hellre än stort bara.
  • Wed 30 Sep 2020 09:09
    Nykär15 skrev 2020-09-29 22:35:38 följande:

    Isf ska man skippa alkohol helt :/ mensen är en viktig fas för det är då ägget ska mogna och slemhinnan under den som stöts bort börja skapa en ny...

    Jag håller nere min konsumtion men avstår inte helt, lagom lite. Lever inte som gravid heller förrän jag bevisligen är det...

    Finns eg inga bra dagar för alkohol i bebisverkstaden, men måttligt intag hellre än stort bara.


    Så gör jag iallafall. Det är möjligt att jag ändrar mig om det skulle vara svårt att få barn.
  • FL20
    Wed 30 Sep 2020 10:29

    Blir så himla frustrerad! Fick MA i februari efter första graviditeten. Kroppen återhämtade dig snabbt och kom igång igen. För 2 månader sedan började det dock strula. Fick jätte mycket smärtor i magen, som stark mensvärk. Fick tid hos kvinnokliniken och efter undersökning konstaterade hon att jag inte haft någon ägglossning och sa till mig att börja mäta med teststickor. Har nu mätt i två månader och inte ett enda positivt resultat.. har heller inte fått någon mens vilket aldrig hänt tidigare. Barnmorskan respons var bara "så kan det vara ibland" och att de inte utreder det innan vi försökt få barn i ett år (vilket är i oktober..). Känns trist när man kämpar för att bli gravid. Någon annan som varit med om något liknande?

  • Wed 30 Sep 2020 13:51

    Någon som vill vara med i min privata grupp (ingen kan se att gruppen existerar om man inte är inbjuden i den) på facebook för oss som försöker bli gravida? Där vi kan diskutera allt med varann i resan mot plusset? Skriv pm till mig med namn Och beskrivning på hur din profilbild ser ut!

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet