• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16305 visningar
    637 svar
    637
    16305

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Wed 30 Sep 2020 15:23
    FL20 skrev 2020-09-30 10:29:37 följande:

    Blir så himla frustrerad! Fick MA i februari efter första graviditeten. Kroppen återhämtade dig snabbt och kom igång igen. För 2 månader sedan började det dock strula. Fick jätte mycket smärtor i magen, som stark mensvärk. Fick tid hos kvinnokliniken och efter undersökning konstaterade hon att jag inte haft någon ägglossning och sa till mig att börja mäta med teststickor. Har nu mätt i två månader och inte ett enda positivt resultat.. har heller inte fått någon mens vilket aldrig hänt tidigare. Barnmorskan respons var bara "så kan det vara ibland" och att de inte utreder det innan vi försökt få barn i ett år (vilket är i oktober..). Känns trist när man kämpar för att bli gravid. Någon annan som varit med om något liknande?


    Har endast liknande i att haft ma i februari och ej lyckats bli gravid ännu. För oss så räknas allt om. Så har man blivit gravid där emellan så år det 1 år från missfallet/ma. Vilket betyder att vi måste vänta cirka 5 månader till innan vi får hjälp. Får jag tipsa om att kanske söka privat? Alternativt läsa lite hos vulverine aka Jenny Koos på nätet och Instagram. Hon ger en massa bra tips om menscykeln, främja ägglossning etc.

    Jag hade turen som fick tillbaka regelbunden ÄL och mens cirka 1 månad efter ma men har ändå inte lyckats bli gravid igen. Vi lyckades på 2a försöket innan ma så det känns väldigt tungt
  • Wed 30 Sep 2020 16:25

    Hej! Vi är på försök nr 2 efter MA nu. Jag tänkte undvika familjeliv lite mellan äl och mens, och ska försöka inte tänka på det. Testa om jag får symptom, men helst inte mer än bim-1 typ. 

  • Wed 30 Sep 2020 17:01

    Hoppar in!

    Ett utomkveds i bukhålan i februari -19, ett MA november -19 och ett MA nu den 14 augusti.

    Rester kvar trots 2 skrapningar och en misslyckad omgång Cytotec så vi ska se om mensen kan skölja ut resterna men ingen mens ännu :(

    Kan bli hysteroskopi om inte resterna kommer ut med mensen. .

    Har hamnat i en depression av detta nu. Ser inget ljus u tunneln någonstans! Tror mycket beror på att jag inte fått avsluta detta MA ordentligt och rädslan inför vad som komma skall och att vi inte kan satsa på att försöka igen förrns allt är ute :(

  • Wed 30 Sep 2020 17:47
    Undrandee skrev 2020-09-30 17:01:50 följande:

    Hoppar in!

    Ett utomkveds i bukhålan i februari -19, ett MA november -19 och ett MA nu den 14 augusti.

    Rester kvar trots 2 skrapningar och en misslyckad omgång Cytotec så vi ska se om mensen kan skölja ut resterna men ingen mens ännu :(

    Kan bli hysteroskopi om inte resterna kommer ut med mensen. .

    Har hamnat i en depression av detta nu. Ser inget ljus u tunneln någonstans! Tror mycket beror på att jag inte fått avsluta detta MA ordentligt och rädslan inför vad som komma skall och att vi inte kan satsa på att försöka igen förrns allt är ute :(


    Var i exakt din sits 2016 efter ett ma i v 13...rester o strul och efter 7 veckor blev det hysteroskopi och sen mediciner för att läka slemhinnan:/ tog sen 8 månader innan plus igen...var totalt mörker och väldigt nere . Men ge inte upp!!! Det vänder <3
  • Wed 30 Sep 2020 19:12
    Nykär15 skrev 2020-09-30 17:47:29 följande:

    Var i exakt din sits 2016 efter ett ma i v 13...rester o strul och efter 7 veckor blev det hysteroskopi och sen mediciner för att läka slemhinnan:/ tog sen 8 månader innan plus igen...var totalt mörker och väldigt nere . Men ge inte upp!!! Det vänder <3


    Åh fy! Blir det mediciner efter en hysteroskopi? :(
  • Wed 30 Sep 2020 19:56
    Undrandee skrev 2020-09-30 19:12:58 följande:

    Åh fy! Blir det mediciner efter en hysteroskopi? :(


    Nej det måste det inte bli, de var dock rädda att slemhinnan hade skadats av skrapningarna och det kan då bli sammanväxningar som försvårar graviditet...så fick äta starkt östrogen under flera veckor och följa upp med vul, sen efter första mensen så fick jag göra en hydrosonografi för att kontrollera att det inte fanns sammanväxningar innan vi fick försöka bli gravida igen.
  • Wed 30 Sep 2020 19:56
    Undrandee skrev 2020-09-30 19:12:58 följande:

    Åh fy! Blir det mediciner efter en hysteroskopi? :(


    Vilken vecka var du i?
  • Wed 30 Sep 2020 20:27
    Nykär15 skrev 2020-09-30 19:56:19 följande:

    Vilken vecka var du i?


    Nu sist kom jag till 6+6 enligt vul.
  • Wed 30 Sep 2020 22:18
    Undrandee skrev 2020-09-30 20:27:24 följande:

    Nu sist kom jag till 6+6 enligt vul.


    Usch så tråkigt...jag kom till v 10 nu sist :(

    Hoppas du snart är bra från rester!
  • Thu 1 Oct 2020 13:24
    Undrandee skrev 2020-09-30 17:01:50 följande:

    Hoppar in!

    Ett utomkveds i bukhålan i februari -19, ett MA november -19 och ett MA nu den 14 augusti.

    Rester kvar trots 2 skrapningar och en misslyckad omgång Cytotec så vi ska se om mensen kan skölja ut resterna men ingen mens ännu :(

    Kan bli hysteroskopi om inte resterna kommer ut med mensen. .

    Har hamnat i en depression av detta nu. Ser inget ljus u tunneln någonstans! Tror mycket beror på att jag inte fått avsluta detta MA ordentligt och rädslan inför vad som komma skall och att vi inte kan satsa på att försöka igen förrns allt är ute :(


    Det är så förjävligt rent ut att sånt här ska hända! Som att missfall inte är jobbigt nog, att dessutom gå runt och vänta och behandlingarna funkar inte osv. Rynkar på näsan Jag hoppas innerligt att det snart blir klart för dig och att nästa försök funkar helt perfekt! 
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet