• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16728 visningar
    637 svar
    637
    16728

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Thu 8 Oct 2020 21:58
    FasterOwe skrev 2020-10-08 20:42:14 följande:
    Jag känner igen mig. Plötsligt är det bebismagar överallt, och det känns som att det är så oerhört lätt för alla andra utom oss.
    Visst känns det så? Samtidigt försöker jag komma ihåg att det inte behöver vara så lätt som det kan se ut utifrån. Dom kan haft missfall dom med! Men ja, visst tär det. 
  • Sat 10 Oct 2020 13:30

    Fick konstaterat MA när jag var på VUL i torsdags, började blöda kraftigt senare samma kväll. Mitt andra missfall på raken, hade ett i augusti och sen ett nu. Vi har bestämt oss för att ta en paus nån månad så min kropp och själ får vila lite nu...

  • Sat 10 Oct 2020 14:27
    fruitloop skrev 2020-10-06 13:52:22 följande:

    Beklagar :( Gud vad jobbigt!! Tortyr att behöva gå igenom allt det där när man förlorat sitt barn!

    Kommer du att få utredning nu när det är tredje missfallet? Jag börjar min utredning nu om 2 veckor pga tredje missfallet (1 ma + 2 mf).


    Inte blivit erbjuden utredning. Någon som vet om man måste kontakta sjukvården själv för det? Men först nu på måndag ska jag på återbesök på gyn och se med vul om resterna kommit ut med min mens jag precis haft.. annars blir det ny operation! Har sådan ångest, är inställd på det värsta :(
  • Sat 10 Oct 2020 15:44
    Stabben1989 skrev 2020-10-10 13:30:08 följande:

    Fick konstaterat MA när jag var på VUL i torsdags, började blöda kraftigt senare samma kväll. Mitt andra missfall på raken, hade ett i augusti och sen ett nu. Vi har bestämt oss för att ta en paus nån månad så min kropp och själ får vila lite nu...


    Beklagar :(
  • Sat 10 Oct 2020 15:45
    Undrandee skrev 2020-10-10 14:27:02 följande:

    Inte blivit erbjuden utredning. Någon som vet om man måste kontakta sjukvården själv för det? Men först nu på måndag ska jag på återbesök på gyn och se med vul om resterna kommit ut med min mens jag precis haft.. annars blir det ny operation! Har sådan ångest, är inställd på det värsta :(


    Fråga dem om du kan få en utredning när du ändå är där. I de flesta fall hittar de tyvärr inget, men känns ändå skönt att göra ifall man kan påverka nåt!
  • Sat 10 Oct 2020 16:04
    Stabben1989 skrev 2020-10-10 13:30:08 följande:

    Fick konstaterat MA när jag var på VUL i torsdags, började blöda kraftigt senare samma kväll. Mitt andra missfall på raken, hade ett i augusti och sen ett nu. Vi har bestämt oss för att ta en paus nån månad så min kropp och själ får vila lite nu...


    Aj <3
  • Sat 10 Oct 2020 16:06
    Nykär15 skrev 2020-10-07 07:54:20 följande:

    Det är isf Cytotec som man för upp vaginalt. Det påverkar inte chanser att bli gravid efter så det behöver du inte vara rädd för. Man får även Mifegyne på gyn innan man går hem och tar Cytotec. Oftast börjar man blöda dagen efter, det kan vara lite olika.

    Tillåt dig att sörja <3 beklagar!


    Mifegyne fick inte jag, vad gör den förnågot?

    Undrar om det kan vara därför min behandling inte tog ordentligt.
  • Sat 10 Oct 2020 16:46
    FasterOwe skrev 2020-10-10 16:06:13 följande:

    Mifegyne fick inte jag, vad gör den förnågot?

    Undrar om det kan vara därför min behandling inte tog ordentligt.


    Mifegyne stoppar produktionen av progesteron och får en graviditet att avsluta, så kroppen förstår och mjukar upp livmoderhalsen och tappen så Cytotec sen kan få kroppen att få sammandragningar och stöta ut graviditeten.
  • Sat 10 Oct 2020 19:39
    Stabben1989 skrev 2020-10-10 13:30:08 följande:

    Fick konstaterat MA när jag var på VUL i torsdags, började blöda kraftigt senare samma kväll. Mitt andra missfall på raken, hade ett i augusti och sen ett nu. Vi har bestämt oss för att ta en paus nån månad så min kropp och själ får vila lite nu...


    Beklagar. Rynkar på näsan Ta hand om dig! 
  • Sat 10 Oct 2020 22:02

    Jag var på akutgyn i onsdags och de gjorde vul, kunde se hjärtaktivitet men det var lite långsamt och fostret var två veckor mindre än vecka 8 som jag var i, vilket är i princip omöjligt för då hade jag plussat samma dag jag blivit gravid. Men hoppet är ju det sista som överger en... fick ny tid att komma på fredag den 16/10 men kan nog avboka den för blödningen som jag har och haft i snart två veckor ökade nu sista dygnet för att eskalera nu ikväll. Även fått molvärk. Så nu är det väl bara att vänta på en fors.

    Ledsen igen nu... skulle vara i v9 och såg liksom de magiska 12 veckorna inom räckhåll.

    Fyller 37 i december och läser mycket om fertiliteten osv som går ner. Usch, nu känns det tungt. Har tre fina söner men hade så gärna fått fler barn. Och ett med min nuvarande pojkvän. Får se om vi orkar försöka i november eller om vi väntar en månad.

    Ta hand om er


    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet