• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16571 visningar
    637 svar
    637
    16571

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Mon 9 Nov 2020 12:13
    fruitloop skrev 2020-11-09 09:55:16 följande:

    Beklagar :( Gjorde abort på mitt MA i vecka 9 den 24 september.

    Min mens slutade precis nu, och jag kör rosenrot denna månad. Har kört rosenrot förut. Blivit gravid både med och utan rosenrot, så vet tyvärr inte om det gör skillnad. Men känns som det ialf ökar chansen för ägglossning :) så därför kör jag det nu.

    Har också svårt att tänka på annat. Bara googlar om allt hela tiden. Kör rosenrot nu, sen ska jag börja med progesteronkräm efter ÄL och sen Trombyl så fort jag är gravid (då det var mitt tredje mf/ma på bara 5 månader).

    Skönt att du ha ÄL redan nu på onsdag, min dröjer nog en vecka till. Känns som en evighet bort! 

    Håller tummarna för oss nu!


    Tar med Trombyl om jag blir gravid och Lutinus (progesteron). Är på äl+5 och när jag närmar mig möjlighet att testa blir jag alltid lite nere och deppig inför att det kanske återigen få se negativt test :/
  • Mon 9 Nov 2020 12:56
    Nykär15 skrev 2020-11-09 12:13:07 följande:
    Tar med Trombyl om jag blir gravid och Lutinus (progesteron). Är på äl+5 och när jag närmar mig möjlighet att testa blir jag alltid lite nere och deppig inför att det kanske återigen få se negativt test :/
    Tar du bara progesteron om du är gravid? Eller redan från ÄL? Jag fick rådet att börja redan vid ÄL nu med progesteronkräm. Aldrig testat progesteron innan. 

    Förstår det :( Jag kommer förmodligen känna likadant efter äl. Pepp innan äl, sen evig väntan och nedstämdhet efter äl.. Blir värre för varje mens/mf/ma... 

    Men håller tummarna för att det är vår tur nu!!
  • Mon 9 Nov 2020 14:04
    fruitloop skrev 2020-11-09 09:55:16 följande:

    Beklagar :( Gjorde abort på mitt MA i vecka 9 den 24 september.

    Min mens slutade precis nu, och jag kör rosenrot denna månad. Har kört rosenrot förut. Blivit gravid både med och utan rosenrot, så vet tyvärr inte om det gör skillnad. Men känns som det ialf ökar chansen för ägglossning :) så därför kör jag det nu.

    Har också svårt att tänka på annat. Bara googlar om allt hela tiden. Kör rosenrot nu, sen ska jag börja med progesteronkräm efter ÄL och sen Trombyl så fort jag är gravid (då det var mitt tredje mf/ma på bara 5 månader).

    Skönt att du ha ÄL redan nu på onsdag, min dröjer nog en vecka till. Känns som en evighet bort! 

    Håller tummarna för oss nu!


    Ouhhf beklagar , önskar dig verkligen lycka till! Ni alla är sådana inspirationer och så starka! Har lite svårt att förstå hur jag ska kunna orka om det blir fler gånger.
  • Mon 9 Nov 2020 15:52
    anniissen skrev 2020-11-09 14:04:48 följande:
    Ouhhf beklagar , önskar dig verkligen lycka till! Ni alla är sådana inspirationer och så starka! Har lite svårt att förstå hur jag ska kunna orka om det blir fler gånger.
    Jag bryter ihop så fort jag påminns om vilken vecka jag skulle vara i just nu. Har också flöden fyllda med gravidmagar, och vill typ blockera alla. Känner tjejer som blivit gravida samtidigt alla tre gånger, så jag ser hur min mage skulle varit :(

    Försöker fokusera på att tillåta mig själv att sörja och må dåligt. Talar om för sambon så fort jag känner mig låg igen så han vet. Tror det bara blir värre om man försöker låtsas som att inget hänt, hur lång tid det än går.

    Blir så irriterad när folk frågar "mår du bättre nu?" Vill bara skrika att jag aldrig någonsin kommer må bättre. Men man tvingas leva vidare och kämpa på ändå <3 

    Förhoppningsvis slipper vi alla här går igenom det igen! <3 
  • Mon 9 Nov 2020 15:59
    fruitloop skrev 2020-11-09 15:52:59 följande:

    Jag bryter ihop så fort jag påminns om vilken vecka jag skulle vara i just nu. Har också flöden fyllda med gravidmagar, och vill typ blockera alla. Känner tjejer som blivit gravida samtidigt alla tre gånger, så jag ser hur min mage skulle varit :(

    Försöker fokusera på att tillåta mig själv att sörja och må dåligt. Talar om för sambon så fort jag känner mig låg igen så han vet. Tror det bara blir värre om man försöker låtsas som att inget hänt, hur lång tid det än går.

    Blir så irriterad när folk frågar "mår du bättre nu?" Vill bara skrika att jag aldrig någonsin kommer må bättre. Men man tvingas leva vidare och kämpa på ändå <3 

    Förhoppningsvis slipper vi alla här går igenom det igen! <3 


    Jag känner som du :(

    i lördags kunde jag inte lämna sängen på hela dagen, jag bara grät och mådde så himla dåligt, antar det var för att jag liksom låtsas vara stark för länge. Idag kom min mens igen, andra mensen efter vårat tredje missfall (ma) vi fick i augusti.. trodde ett tag jag blivit gravid igen då mensen var sen, men inte då :(
  • Mon 9 Nov 2020 17:44
    fruitloop skrev 2020-11-09 12:56:01 följande:

    Tar du bara progesteron om du är gravid? Eller redan från ÄL? Jag fick rådet att börja redan vid ÄL nu med progesteronkräm. Aldrig testat progesteron innan. 

    Förstår det :( Jag kommer förmodligen känna likadant efter äl. Pepp innan äl, sen evig väntan och nedstämdhet efter äl.. Blir värre för varje mens/mf/ma... 

    Men håller tummarna för att det är vår tur nu!!


    Progesteron från 3 dagar efter positivt äl-test så ägget garanterat hinner släppa, har koll så tappen stängt sig och flytningen inte är av äl-karaktär längre. Börjar man för tidigt kan äl istället hämmas.

    Jag tycker omvänt att det blir lättare varje månad då jag istället räknar med negativt efter flera månader..,så testar mindre och tänker mindre. Tog inga äl-test denna cykel till exempel.
  • Tue 10 Nov 2020 07:53
    fruitloop skrev 2020-11-09 15:52:59 följande:
    Jag bryter ihop så fort jag påminns om vilken vecka jag skulle vara i just nu. Har också flöden fyllda med gravidmagar, och vill typ blockera alla. Känner tjejer som blivit gravida samtidigt alla tre gånger, så jag ser hur min mage skulle varit :(

    Försöker fokusera på att tillåta mig själv att sörja och må dåligt. Talar om för sambon så fort jag känner mig låg igen så han vet. Tror det bara blir värre om man försöker låtsas som att inget hänt, hur lång tid det än går.

    Blir så irriterad när folk frågar "mår du bättre nu?" Vill bara skrika att jag aldrig någonsin kommer må bättre. Men man tvingas leva vidare och kämpa på ändå <3 

    Förhoppningsvis slipper vi alla här går igenom det igen! <3 
    men ååh du sätter ord på känslorna på pricken!! <3 
  • Wed 11 Nov 2020 16:55

    Hej kära ni. Nu är jag tillbaka, nån kanske minns mig, jag hade ett MA i juni, blev gravid i oktober - och nu är jag tillbaka. Det blev alltså ett till MA, fick veta idag. 

    Jag känner mig bara så TRÖTT. Nu börjar hela jävla cirkusen om igen. Orkar inte med all denna väntan. Vänta på nästa undersökning och tabletter, blöda i flera veckor, vänta på mensen, vänta på ägglossning... vänta, vänta, vänta. Gråter

  • Wed 11 Nov 2020 17:43
    bananmilkshake skrev 2020-11-11 16:55:37 följande:

    Hej kära ni. Nu är jag tillbaka, nån kanske minns mig, jag hade ett MA i juni, blev gravid i oktober - och nu är jag tillbaka. Det blev alltså ett till MA, fick veta idag. 

    Jag känner mig bara så TRÖTT. Nu börjar hela jävla cirkusen om igen. Orkar inte med all denna väntan. Vänta på nästa undersökning och tabletter, blöda i flera veckor, vänta på mensen, vänta på ägglossning... vänta, vänta, vänta. 


    Gud vad tråkigt. Beklagar att det blev så men ge inte upp. Vi finns här för dig <3
  • Wed 11 Nov 2020 19:23
    bananmilkshake skrev 2020-11-11 16:55:37 följande:

    Hej kära ni. Nu är jag tillbaka, nån kanske minns mig, jag hade ett MA i juni, blev gravid i oktober - och nu är jag tillbaka. Det blev alltså ett till MA, fick veta idag. 

    Jag känner mig bara så TRÖTT. Nu börjar hela jävla cirkusen om igen. Orkar inte med all denna väntan. Vänta på nästa undersökning och tabletter, blöda i flera veckor, vänta på mensen, vänta på ägglossning... vänta, vänta, vänta. 


    Åh nej, vad hemskt tråkigt ;( kram! Ge inte upp!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet