• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16269 visningar
    637 svar
    637
    16269

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Thu 19 Nov 2020 07:33
    Nykär15 skrev 2020-11-19 07:23:14 följande:

    Ok det var billigt. Vilken klinik?


    Nu har jag varit hos gynhälsan i Uppsala men kommer även kontakta Linné kliniken i Uppsala. På hemsidan står det 330kr per besök vid utredning (de försöker bli klara med utredning 1-2 besök och tsh + amh ingår).
  • Thu 19 Nov 2020 08:13
    Steeph skrev 2020-11-19 07:33:41 följande:

    Nu har jag varit hos gynhälsan i Uppsala men kommer även kontakta Linné kliniken i Uppsala. På hemsidan står det 330kr per besök vid utredning (de försöker bli klara med utredning 1-2 besök och tsh + amh ingår).


    Hmm ja deras lista är lite lurig då vissa undersökningar/kostnader ligger separat, serologiprover till ex. Totalt hamnar man nog på samma i slutändan. Priserna var även/person och besök. Spermaprov separat med.

    TSH tar jag via vc pga hypotyreos och det ligger bra. Om AMH ser bra ut görs övriga prover men sen går vi direkt på ivf så någon spolning blir inte aktuellt, har bara en äggledare och väljer därför ivf nu...
  • Thu 19 Nov 2020 09:53
    Ellilor skrev 2020-11-19 07:28:34 följande:

    Vad skönt att det ändå gått bra. Allt är nog ute ska du se. Gjorde du hemma eller på sjukhus?


    Hoppas! Hemma. Dom frågade inte ens, den här gången.
  • Thu 19 Nov 2020 10:37
    Stickling skrev 2020-11-17 12:27:15 följande:

    Hej alla,

    Skulle gärna vara med här. Känns nästan dumt då mina erfarenheter är väldigt små och lindriga jämfört med vad många av er har gått igenom, men jag är i en period just nu då jag känner mig väldigt ledsen och ensam, så vore skönt att kunna ventilera lite med folk som förstår. Jag är 32 år och försöker med första barnet sedan fem månader. För några veckor sedan, efter fjärde försöket, fick jag en långdragen blödning efter min vanliga mens. Gick till gynekolog som konstaterade tidigt missfall, så tidigt att jag alltså inte ens hade förstått att jag var gravid. Men har haft barnlängtan under många år och att både få beskedet att jag blivit gravid för första gången, och även förlorat det, har varit svårt att ta in. Känner mig så ledsen. Har två nära vänner som är gravida, varav den ena var min ?barnlängtankompis?, som också längtat länge, så nu har jag liksom ingen kvar i min situation. Min sambo försöker trösta, men delar inte riktigt min stora längtan, och lever ju inte heller med upplevelsen i sin kropp, som jag gör.


    Allas upplevelser är unika, och din sorg kan inte jämföras med någon annan <3 Förstår att det känns jobbigt för dig när ni försökt och sen får veta att det gått men ändå inte =( Är så sjukt jobbigt att se andra i ens närhet vara gravida när man själv inte är det men så gärna vill <3 

    Känner samma med min sambo. Precis, det är nog svårt för dem när de inte är med om samma kroppsliga.
  • Thu 19 Nov 2020 10:39

    ÄL+2 idag. Första ägglossningen sen första mensen efter mitt MA.

    Kunde inte tro att så många känslor kan få rum i en samtidigt. Att man slungas mellan att hoppas på graviditet, att tänka att det inte alls tagit, till att redan se sig som gravid och nojja över missfall.... 

    Nån annan som är runt ägglossning nu?

  • Thu 19 Nov 2020 14:01
    fruitloop skrev 2020-11-19 10:39:15 följande:

    ÄL+2 idag. Första ägglossningen sen första mensen efter mitt MA.

    Kunde inte tro att så många känslor kan få rum i en samtidigt. Att man slungas mellan att hoppas på graviditet, att tänka att det inte alls tagit, till att redan se sig som gravid och nojja över missfall.... 

    Nån annan som är runt ägglossning nu?


    Har förväntad ägglossning på måndag efter mitt missfall. Känner precis som du.

    Samtidigt känns kroppen lite i obalans ännu, min mens efter missfallet va väldigt liten. Hade efter undersökningen att jag blödde vid ett par tillfällen, då hade de kollat med ultraljud. Så känner mig tveksam på att de går. Men vi ska försöka aktivt denna gång och hoppas de tar sig. Upplever att var och varann blir gravida, på första försöket och att allt går bra. Tog tre försök innan de tog sig .. tycker de gör en deprimerad:( men är nog att folk inte pratar öppet om de. Vi har bara berättat för allra närmaste om missfallet
  • Thu 19 Nov 2020 15:55
    fruitloop skrev 2020-11-19 10:39:15 följande:

    ÄL+2 idag. Första ägglossningen sen första mensen efter mitt MA.

    Kunde inte tro att så många känslor kan få rum i en samtidigt. Att man slungas mellan att hoppas på graviditet, att tänka att det inte alls tagit, till att redan se sig som gravid och nojja över missfall.... 

    Nån annan som är runt ägglossning nu?


    Jag och mannen har försökt och nu är detta femte försöket sen missfallet. Men kände min ägglossning tydligt denna gången så jag hoppas det tagit sig. Psykiskt påfrestande börjar det bli.hoppas det tar sig för er med!
  • Thu 19 Nov 2020 22:40
    fruitloop skrev 2020-11-19 10:37:20 följande:

    Allas upplevelser är unika, och din sorg kan inte jämföras med någon annan <3 Förstår att det känns jobbigt för dig när ni försökt och sen får veta att det gått men ändå inte =( Är så sjukt jobbigt att se andra i ens närhet vara gravida när man själv inte är det men så gärna vill <3 

    Känner samma med min sambo. Precis, det är nog svårt för dem när de inte är med om samma kroppsliga.


    Tack för fint svar <3 Det är verkligen som du säger, viktig påminnelse om att sorgen är unik och inte kan jämföras.

    Såg att du är i ägglossningstider. Håller tummarna för dig!
  • Thu 19 Nov 2020 23:36
    Stickling skrev 2020-11-19 22:40:46 följande:

    Tack för fint svar <3 Det är verkligen som du säger, viktig påminnelse om att sorgen är unik och inte kan jämföras.

    Såg att du är i ägglossningstider. Håller tummarna för dig!


    Vill också säga som fruitloop, man har all rätt att vara ledsen, oavsett hur tidigt det var! <3
  • Fri 20 Nov 2020 06:46
    bananmilkshake skrev 2020-11-19 23:36:28 följande:

    Vill också säga som fruitloop, man har all rätt att vara ledsen, oavsett hur tidigt det var! <3


    Tack snälla <3
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet