• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16264 visningar
    637 svar
    637
    16264

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Fri 20 Nov 2020 23:29
    fruitloop skrev 2020-11-19 10:39:15 följande:

    ÄL+2 idag. Första ägglossningen sen första mensen efter mitt MA.

    Kunde inte tro att så många känslor kan få rum i en samtidigt. Att man slungas mellan att hoppas på graviditet, att tänka att det inte alls tagit, till att redan se sig som gravid och nojja över missfall.... 

    Nån annan som är runt ägglossning nu?


    Jag är också runt ägglossning och känner PRECIS som du. Men hoppas såklart ändå mest på ett plus om ett par veckor även om jag redan nu oroar mig för de isf kommande veckorna av konstant oro.
  • Tue 24 Nov 2020 10:08
    Steeph skrev 2020-11-18 15:32:32 följande:

    Vi kör privat! Kostar bara 280-350 kr isch för en utredning privat men man får bekosta alla läkemedel och eventuella behandlingar själv. Har så tröttnat på att försöka och försöka utan att det går.

    Tyvärr med stor sannolikhet så har jag hormonell obalans/problem med fertiliteten då jag har högt fsh men regelbunden ägglossning. Så vi får se vad dom säger i Uppsala om våra chanser.


    Vart i uppsala går ni då? Vi hör dit med. Funkar det inte denna gång kan vi gott kolla med om det var så överkomligt pris.
  • Tue 24 Nov 2020 10:58
    FasterOwe skrev 2020-11-24 10:08:43 följande:

    Vart i uppsala går ni då? Vi hör dit med. Funkar det inte denna gång kan vi gott kolla med om det var så överkomligt pris.


    Gått hos gynhälsan för en undersökning men sökt mig till Carl von Linné nu så väntar att bli uppringd därifrån. Hoppas komma igång med behandling så snabbt som möjligt.
  • Tue 24 Nov 2020 11:39

    Idag har de lovat återkomma med svar på AMH och besked om vi kan få hjälp...är så himla nervös :/

  • Tue 24 Nov 2020 12:43
    Nykär15 skrev 2020-11-24 11:39:10 följande:

    Idag har de lovat återkomma med svar på AMH och besked om vi kan få hjälp...är så himla nervös :/


    Åh lycka till <3 hoppas på goda nyheter!!
  • Tue 24 Nov 2020 17:33
    Steeph skrev 2020-11-24 12:43:32 följande:

    Åh lycka till <3 hoppas på goda nyheter!!


    Fick aldrig svar idag så det blir fortsatt nervös väntan i morgon...
  • Wed 25 Nov 2020 17:47

    Hört nåt än, Nykär?

    Alltså, för exakt en vecka sen, förra onsdagen, tog jag cytotec mot mitt senaste MA. Idag har jag tydliga ÄL-smärtor. Det måste ju vara min kropp som jävlas med mig, kan ju inte ha ÄL bara en vecka senare?

    Vid sista missfallet fick jag äl 2 veckor senare. Det måste vara nåt strul bara... testar inte äl men jag ska göra ett gravtest imorgon och se hur starkt det är.

  • Wed 25 Nov 2020 19:22

    Fick ett svagt plus på stickan idag. Både på morgonen och eftermiddagen. Men har nu sååå sjukt ont i magen. Svider, ilar, hugger och har sig :( känns inge bra. Kan knappt sitta upp. Vill bara gråta. Känns som det skiter sig direkt. Känslorna är överallt och ingenstans.

  • Wed 25 Nov 2020 20:06
    fruitloop skrev 2020-11-25 19:22:42 följande:

    Fick ett svagt plus på stickan idag. Både på morgonen och eftermiddagen. Men har nu sååå sjukt ont i magen. Svider, ilar, hugger och har sig :( känns inge bra. Kan knappt sitta upp. Vill bara gråta. Känns som det skiter sig direkt. Känslorna är överallt och ingenstans.


    Åh förstår verkligen oron... och det är ju ingen tröst, jag vet, men det är trots allt jättevanligt att ha ont i magen på alla möjliga sätt i början! Hur känns det nu? 
    Och: grattis till plusset!! Hjärta
  • Wed 25 Nov 2020 21:08
    bananmilkshake skrev 2020-11-25 17:47:04 följande:

    Hört nåt än, Nykär?

    Alltså, för exakt en vecka sen, förra onsdagen, tog jag cytotec mot mitt senaste MA. Idag har jag tydliga ÄL-smärtor. Det måste ju vara min kropp som jävlas med mig, kan ju inte ha ÄL bara en vecka senare?

    Vid sista missfallet fick jag äl 2 veckor senare. Det måste vara nåt strul bara... testar inte äl men jag ska göra ett gravtest imorgon och se hur starkt det är.


    Ja fått svar att vi ska få konsultation med kompletterande ultraljud och om det ser bra ut så blir det provstimulering och om den går bra blir det ivf! Så nu ska alla steg gå bra...men start blir i januari med detta så hinner med att försöka själva två cykler till, har äl om 4-6 dagar så vi kommer såklart göra allt vi kan för att lyckas innan.

    Känner mig såååå lättad att vi kan få hjälp, funkar inte det så har vi iaf försökt allt som går.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet