• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16320 visningar
    637 svar
    637
    16320

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Fri 27 Nov 2020 14:53

    Åh vad roligt med ett positivt besked i denna tråden.

    Jag går här och befinner mig mellan öl och bim. Hatar de där dagarna. De går så långsamt och inget kan man göra för att påverka.

    Jag har en liten undran. Fick en blodig flytning, 2 dagar efter positivt äl-test. Är det vanligt? Aldrig haft det förut, hade också som rejäla menssmärtor.. Men sen kom det inget mer blod och smärtorna gav med sig till nästkommande dag.

    Jag har förresten också tröttnat på att jag aldrig blir gravid. Så har ringt och rekat läget på Linneklinikdn i Uppsala för att göra en ny ivf ( första barnet IVF) sedan två missfall på spontana graviditeter. Så tänker dra igång med den karusellen i vår i så fall

  • Fri 27 Nov 2020 14:53

    Åh vad roligt med ett positivt besked i denna tråden.

    Jag går här och befinner mig mellan öl och bim. Hatar de där dagarna. De går så långsamt och inget kan man göra för att påverka.

    Jag har en liten undran. Fick en blodig flytning, 2 dagar efter positivt äl-test. Är det vanligt? Aldrig haft det förut, hade också som rejäla menssmärtor.. Men sen kom det inget mer blod och smärtorna gav med sig till nästkommande dag.

    Jag har förresten också tröttnat på att jag aldrig blir gravid. Så har ringt och rekat läget på Linneklinikdn i Uppsala för att göra en ny ivf ( första barnet IVF) sedan två missfall på spontana graviditeter. Så tänker dra igång med den karusellen i vår i så fall

  • Fri 27 Nov 2020 15:16
    Annha354 skrev 2020-11-27 14:53:37 följande:

    Åh vad roligt med ett positivt besked i denna tråden.

    Jag går här och befinner mig mellan öl och bim. Hatar de där dagarna. De går så långsamt och inget kan man göra för att påverka.

    Jag har en liten undran. Fick en blodig flytning, 2 dagar efter positivt äl-test. Är det vanligt? Aldrig haft det förut, hade också som rejäla menssmärtor.. Men sen kom det inget mer blod och smärtorna gav med sig till nästkommande dag.

    Jag har förresten också tröttnat på att jag aldrig blir gravid. Så har ringt och rekat läget på Linneklinikdn i Uppsala för att göra en ny ivf ( första barnet IVF) sedan två missfall på spontana graviditeter. Så tänker dra igång med den karusellen i vår i så fall


    Ägget släpper ju 12-48 h efter positivt äl-test och det kan ibland uppstå en blödning vid äl så var säkert det.
  • Fri 27 Nov 2020 20:19

    E de någon som kan hjälpa mig med mina ägglossningstest. Har två positiv för den 24:e på kvällen sen nu igår 26:e. Blir knäpp ???? Har molande värk

  • Fri 27 Nov 2020 22:00
    Amandap95 skrev 2020-11-27 20:19:33 följande:

    E de någon som kan hjälpa mig med mina ägglossningstest. Har två positiv för den 24:e på kvällen sen nu igår 26:e. Blir knäpp ???? Har molande värk


    När jag använt stickor är äl först när teststrecket är starkare än kontrollstrecket, det är nära men skulle tills att äl ej är förbi :)
  • Sat 28 Nov 2020 06:52
    fruitloop skrev 2020-11-27 11:35:22 följande:

    Väntade 6 timmar (tog första testet kl.5) och nu hade det ökat. Så tog ett digitalt också (testknarkare). Och nu sitter jag här och bölar <3 Digitalt positivt på ÄL+10 måste ju ändå vara bra. Hoppas hoppas nu.

    Hoppas få se fler plus i denna grupp snart! <3


    Grattis <3
  • Mon 30 Nov 2020 21:45

    Hej på er! Hur mår ni alla? 

    Jag har några deppiga dagar. Har nästan slutat blöda efter min cytotec-behandling för mitt andra MA på 4 månader.

    Nu i dagarna har grannarna haft babyshower. Stor "it's a girl"-banderoll på väggen. Jag blir så avundsjuk. Även om det kan ha tagit hur många år som helst för dom... dom kanske haft 20 missfall... det går ändå inte in i hjärnan, just nu ser jag bara gravida och för mig är det självklart att dom fått en frisk graviditet direkt. Att dom aldrig ens varit i närheten av ett missfall. Vet att det inte är så, men är så bitter just nu. 

  • Mon 30 Nov 2020 21:59

    Efter ett missfall i 12de veckan och 5 månaders försök så är jag äntligen gravid igen. Har så blandade känslor. Känns så overkligt. Är glad men samtidigt orolig, jag hoppas verkligen det går bra denna gången.

  • Mon 30 Nov 2020 22:00
    bananmilkshake skrev 2020-11-30 21:45:07 följande:

    Hej på er! Hur mår ni alla? 

    Jag har några deppiga dagar. Har nästan slutat blöda efter min cytotec-behandling för mitt andra MA på 4 månader.

    Nu i dagarna har grannarna haft babyshower. Stor "it's a girl"-banderoll på väggen. Jag blir så avundsjuk. Även om det kan ha tagit hur många år som helst för dom... dom kanske haft 20 missfall... det går ändå inte in i hjärnan, just nu ser jag bara gravida och för mig är det självklart att dom fått en frisk graviditet direkt. Att dom aldrig ens varit i närheten av ett missfall. Vet att det inte är så, men är så bitter just nu. 


    Förstår känslan <3 det är tufft. Jag ser små nyfödda dagligen då jag jobbar inom gyn/bb/förlossningen...men blir läkande för mig istället för jag vet att MÅNGA har gått igenom förluster med men att det ger hopp att se se små och ork att kämpa vidare. Jag har förlorat 4 små själv...men har lyckan att även ha 3 friska fantastiska barn <3

    Många kramar, ge inte upp!!

    Jag är nu på äl+2....sjätte försöket sen ma i v 10...
  • Mon 30 Nov 2020 22:00
    bananmilkshake skrev 2020-11-30 21:45:07 följande:

    Hej på er! Hur mår ni alla? 

    Jag har några deppiga dagar. Har nästan slutat blöda efter min cytotec-behandling för mitt andra MA på 4 månader.

    Nu i dagarna har grannarna haft babyshower. Stor "it's a girl"-banderoll på väggen. Jag blir så avundsjuk. Även om det kan ha tagit hur många år som helst för dom... dom kanske haft 20 missfall... det går ändå inte in i hjärnan, just nu ser jag bara gravida och för mig är det självklart att dom fått en frisk graviditet direkt. Att dom aldrig ens varit i närheten av ett missfall. Vet att det inte är så, men är så bitter just nu. 


    Åh nej. Vet du varför du fick missfall igen? Jag förstår din känsla och det är okej att känna så. Det är en del av sörjetiden. Förhoppningsvis så är du dom inom kort tid <3 . Krya på dig
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet