• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16280 visningar
    637 svar
    637
    16280

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Mon 30 Nov 2020 22:21
    Nykär15 skrev 2020-11-30 22:00:22 följande:
    Förstår känslan <3 det är tufft. Jag ser små nyfödda dagligen då jag jobbar inom gyn/bb/förlossningen...men blir läkande för mig istället för jag vet att MÅNGA har gått igenom förluster med men att det ger hopp att se se små och ork att kämpa vidare. Jag har förlorat 4 små själv...men har lyckan att även ha 3 friska fantastiska barn <3

    Många kramar, ge inte upp!!

    Jag är nu på äl+2....sjätte försöket sen ma i v 10...
    Tack snälla. Åh, vad fint att du ser det så! Förstår ju det, att du ser kampen hos många som man inte ser annars, om man inte har ett sånt jobb som du. Vilken tur att du har dom tre! Det måste hjälpa mycket. 

    Tack <3 Hoppas det tar sig den här gången för dig! 
  • Mon 30 Nov 2020 22:24
    Astriidlind skrev 2020-11-30 22:00:38 följande:
    Åh nej. Vet du varför du fick missfall igen? Jag förstår din känsla och det är okej att känna så. Det är en del av sörjetiden. Förhoppningsvis så är du dom inom kort tid <3 . Krya på dig
    Nej, vet inte. :( Jag försökte få läkaren att låta mig ta ett blodprov åtminstone men hon sa nej. Att det lika gärna bara kan vara otur. Hon var väldigt fin och förstående, som tur var. 

    Tack, det hjälper verkligen att höra. Man mår ju inte bättre heller av att bli arg och ledsen för att andra får barn... det gör det ju inte svårare för mig! Men hjärnan är så ologisk. Så ja, det känns bra att höra att det ÄR okej att känna så. Tack! Hjärta
  • Mon 30 Nov 2020 22:26
    Astriidlind skrev 2020-11-30 21:59:07 följande:

    Efter ett missfall i 12de veckan och 5 månaders försök så är jag äntligen gravid igen. Har så blandade känslor. Känns så overkligt. Är glad men samtidigt orolig, jag hoppas verkligen det går bra denna gången.


    Grattis!! Hjärta Och beklagar. Det måste varit tufft. Jag hoppas också det går bra! Försök att låta dig glädjas. :) 
  • Tue 1 Dec 2020 05:54

    Fjärde försöket efter MA, nu är jag äntligen gravid igen!

  • Tue 1 Dec 2020 05:54

    Fjärde försöket efter MA, nu är jag äntligen gravid igen!

  • Tue 1 Dec 2020 08:58
    bananmilkshake skrev 2020-11-30 22:26:35 följande:

    Grattis!!  Och beklagar. Det måste varit tufft. Jag hoppas också det går bra! Försök att låta dig glädjas. :) 


    Det var jättetufft. Hur vanligt det än är så är det en av de jobbbigaste sakerna jag upplevt. Ja jag försöker men jag tar inget för givet denna gången. Tack så mycket.
  • Tue 1 Dec 2020 09:59
    Astriidlind skrev 2020-11-30 21:59:07 följande:

    Efter ett missfall i 12de veckan och 5 månaders försök så är jag äntligen gravid igen. Har så blandade känslor. Känns så overkligt. Är glad men samtidigt orolig, jag hoppas verkligen det går bra denna gången.


    FasterOwe skrev 2020-12-01 05:54:34 följande:

    Fjärde försöket efter MA, nu är jag äntligen gravid igen!


    Grattis till er!! Hoppas det smittar oss andra <3
  • Tue 1 Dec 2020 12:43
    Nykär15 skrev 2020-12-01 09:59:03 följande:

    Grattis till er!! Hoppas det smittar oss andra <3


    Tack så hemskt mycket! Ja jag hoppas verkligen det och att det går bra för alla denna gången. Ni är så fina <3
  • Wed 2 Dec 2020 12:43

    Kan någon hjälpa mig att tyda? Vilken dag hade jah ägglossning?

    Igår vaknade jag och kände mig gravid. Super mkt molnande värk i nedre delen av magen och mådde illa efter jag åt frukost och kände av lite illamående resterande av dagen.

    Har gjort gravtest idag och tycker inte jag ser något men ägglossningstesten är fortfarande ganska starka. Idag hade jag ytterst lite illamående men super mycket molande värk. 9:e månaden efter kampen efter missfall

  • Wed 2 Dec 2020 12:51
    Amandap95 skrev 2020-12-02 12:43:31 följande:

    Kan någon hjälpa mig att tyda? Vilken dag hade jah ägglossning?

    Igår vaknade jag och kände mig gravid. Super mkt molnande värk i nedre delen av magen och mådde illa efter jag åt frukost och kände av lite illamående resterande av dagen.

    Har gjort gravtest idag och tycker inte jag ser något men ägglossningstesten är fortfarande ganska starka. Idag hade jag ytterst lite illamående men super mycket molande värk. 9:e månaden efter kampen efter missfall


    Det låter som att du är gravid. Vänta med att ta ett test. Men jag tycker dom testen är så jobbiga. Provade dom och tycker inte alls dom är bra för det är svårt när man får ett streck oavsett liksom. Jag tycker clearblues är jättebra för då får du iallafall upp en smiley när du har det.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet