• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16268 visningar
    637 svar
    637
    16268

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Wed 2 Dec 2020 20:17
    Amandap95 skrev 2020-12-02 12:43:31 följande:

    Kan någon hjälpa mig att tyda? Vilken dag hade jah ägglossning?

    Igår vaknade jag och kände mig gravid. Super mkt molnande värk i nedre delen av magen och mådde illa efter jag åt frukost och kände av lite illamående resterande av dagen.

    Har gjort gravtest idag och tycker inte jag ser något men ägglossningstesten är fortfarande ganska starka. Idag hade jag ytterst lite illamående men super mycket molande värk. 9:e månaden efter kampen efter missfall


    Tycker cd63 (29/11) ser mest positiv ut, men vilken dag i cykeln motsvarar det? För dag 63 kan väl inte stämma?! Iaf, om du hade äl då så är det ju för tidigt att känna av en graviditet eller kunna testa, ägget fäster ju mellan dag 5-8. Och ägget släpper ju 13-48 timmar efter positivt test, så jag sätter alltid äl dagen efter positivt test vilket skulle ge att du bara är på äl+2 idag. Så tidigast 9-10/12 kan du testa isf när du är på äl+10-11.
  • Tue 8 Dec 2020 14:54

    Mens idag igen... trots vi haft sex varannan dag hela månaden, varför?! :(

    4 månader nu sedan vårat andra ma.

    Gråter varje gång mensen kommer, så även idag. Fan!

  • Tue 8 Dec 2020 16:40
    Undrandee skrev 2020-12-08 14:54:30 följande:

    Mens idag igen... trots vi haft sex varannan dag hela månaden, varför?! :(

    4 månader nu sedan vårat andra ma.

    Gråter varje gång mensen kommer, så även idag. Fan!


    Jag hade sex varannan dag i 4 månader. 5e månaden hade vi varannan dag tills en smiley kom fram på stickan och då hade vi det tre dagar i rad. Blev gravid till slut. Håll ut <3
  • Tue 8 Dec 2020 16:40
    Undrandee skrev 2020-12-08 14:54:30 följande:

    Mens idag igen... trots vi haft sex varannan dag hela månaden, varför?! :(

    4 månader nu sedan vårat andra ma.

    Gråter varje gång mensen kommer, så även idag. Fan!


    Jag hade sex varannan dag i 4 månader. 5e månaden hade vi varannan dag tills en smiley kom fram på stickan och då hade vi det tre dagar i rad. Blev gravid till slut. Håll ut <3
  • Mon 28 Dec 2020 19:18

    Hej! Hur går det för alla här? Jag skulle behöva lite pepp... försök 4 har inletts nu i dagarna. Av dom försöken har 2 resulterat i graviditeter som slutat i MA. 

    Jag har svårt att få bort känslan av att vi försöker bara för att gå igenom missfall igen. Kan inte förstå hur det skulle kunna funka. Hjärnan tar inte in att jättemånga får två missfall och blir gravida sen. Jag hade bara 4 månader mellan mina MA. Det andra kändes knappt som det gått nån tid alls och som att jag fortfarande var kvar i det första. Ändå lät vi en mens passera för att hinna återhämta oss. 

    Hur gör ni med såna här känslor? 

  • Mon 28 Dec 2020 19:41
    bananmilkshake skrev 2020-12-28 19:18:21 följande:

    Hej! Hur går det för alla här? Jag skulle behöva lite pepp... försök 4 har inletts nu i dagarna. Av dom försöken har 2 resulterat i graviditeter som slutat i MA. 

    Jag har svårt att få bort känslan av att vi försöker bara för att gå igenom missfall igen. Kan inte förstå hur det skulle kunna funka. Hjärnan tar inte in att jättemånga får två missfall och blir gravida sen. Jag hade bara 4 månader mellan mina MA. Det andra kändes knappt som det gått nån tid alls och som att jag fortfarande var kvar i det första. Ändå lät vi en mens passera för att hinna återhämta oss. 

    Hur gör ni med såna här känslor? 


    Är inne på försök nr 3 sedan vårt andra MA i augusti. Har precis passerat ÄL (om den ens ägde rum). Men förväntar mig inget plus denna månad heller, har blivit väldigt skeptisk. Försöker att inte tänka så mycket, men det går ju skit med det. Har tagit oss 7-8 långa månader att bli gravida, och sen får vi missfall... :(
  • Mon 28 Dec 2020 20:01
    Undrandee skrev 2020-12-28 19:41:50 följande:
    Är inne på försök nr 3 sedan vårt andra MA i augusti. Har precis passerat ÄL (om den ens ägde rum). Men förväntar mig inget plus denna månad heller, har blivit väldigt skeptisk. Försöker att inte tänka så mycket, men det går ju skit med det. Har tagit oss 7-8 långa månader att bli gravida, och sen får vi missfall... :(
    Förstår att det är lätt att bli skeptisk när det tar tid, och sen missfall på det. :( Jag håller alla tummar för dig! Då har vi BIM ganska nära varandra kanske? Jag har 13 januari, känns som en evighet. 
  • Mon 28 Dec 2020 20:13
    bananmilkshake skrev 2020-12-28 20:01:50 följande:

    Förstår att det är lätt att bli skeptisk när det tar tid, och sen missfall på det. :( Jag håller alla tummar för dig! Då har vi BIM ganska nära varandra kanske? Jag har 13 januari, känns som en evighet. 


    Ja jag har den 6 januari om jag utgår från den senastr cykeln. Har rätt oregelbundna cykler. Allt från 29 till 40 dagar så därför tvekar jag på min ÄL. Jag försöker tänka att någon gång borde vi bli gravida igen, men då önskar man ju så gärna att man får behålla det också :( blir jag gravid igen så kommer jag vara väldigt orolig och säkert inte slappna av förrens RUL tidigast!
  • Mon 28 Dec 2020 21:18

    6:e försöket sen MA i vecka 11 i juni...känns rätt tröstlöst. Är på äl+2 och har bim 8/1-21.... har bara en äggledare och vet aldrig vilken sida som lossar, om våra försök ens gör nytta.

    Positivt är att jag fått ok för ivf! Tog AMH nu i höstas och efter överläggningar på kliniken ska vi nu på första samtal 15/1 där de även ska göra ultraljud för att räkna aktiva folliklar, ser det bra ut blir det provstimuleeing och vi hoppas det slutar med en ivf. Hinner mer en äl till runt 18-19/1 och om vi får ok blir det förhoppningsvis start i februari.

    Men hoppas såklart in i det sista att vi lyckas själva..har eg inte pengar till ivf, blir våra sparpengar som ryker, men kommer ångra ihjäl mig om vi inte tar chansen och gör allt vi kan för att lyckas...

  • Tue 29 Dec 2020 10:38

    Hej på er, har följt er och läst lite i tråden. Jag har nu haft fyra menstruationer sen mitt andra MA i augusti, vi har inte direkt försökt bli gravida och undvek det dom två första ägglossningarna, men jag har alltid blivit otroligt lätt gravid, och vid förra äl hade vi sex kring själva äl men tog sig onekligen inte då. Så blir ju nu direkt orolig att det ska bli svårare nu, har haft regelbundna menscykler på 31 dagar och har haft klassiska symtom på äl osv dessa månader. Nu hade jag senaste mens som slutade för två dagar sedan och har efter det haft en svag molande värk i "tjejmagen" samt hade molvärk mellan äl och fram till mens så började tro att jag kanske var gravid men icke, kom en rejäl mens samt neg gravtest. Har någon här erfarenhet av detta? Mensvärk efter mens?

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet