• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16741 visningar
    637 svar
    637
    16741

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Sat 2 Jan 2021 20:14
    NiMi12 skrev 2021-01-02 14:26:15 följande:

    Jag fick mf i juni och har idag äntligen plussat igen :) Nj hoppas vi att filuren stannar :)


    Stort grattis!! <3
  • Mon 4 Jan 2021 13:43
    Astriidlind skrev 2021-01-02 20:14:11 följande:
    Stort grattis!! <3
    Tack :)
  • Mon 4 Jan 2021 13:49
    NiMi12 skrev 2021-01-02 14:26:15 följande:

    Jag fick mf i juni och har idag äntligen plussat igen :) Nj hoppas vi att filuren stannar :)


    Åh, stort grattis!! :) 
  • Tue 5 Jan 2021 07:49
    bananmilkshake skrev 2021-01-04 13:49:16 följande:
    Åh, stort grattis!! :) 
    Tack :)
  • Wed 6 Jan 2021 22:09

    Vad tror ni om detta? Fått tyvärr många spökstreck på dessa. Detta testet är taget mitt på dagen 2+9 tror jag.

  • Thu 7 Jan 2021 06:33

    Hoppar in här, har precis fått ett MA (eller missfall), har haft brunaktiga flytningar sen v 5 (är nu i v9), var på UL i tisdags få blödningarna övergått till mer färskt blod och där hittade de inget foster utan en liten tom hinnsäck så jag har antagligen fått MA i V5-6. Fick en större blödning igår med en stor klump så kroppen har ju troligen stött ut graviditeten. Dock blöder jag inte så mycket så ska ringa gyn idag och se om jag kan få tabletter.

    Jag och sambon har försökt i nu ca 2 år, varit gravid 2 ggr (plus denna korta) men vi har valt att avbryta pga kromosonavvikelser (sep-19 och maj-20)Har ju inte direkt åldern till min fördel, fyllde 40 i augusti. Får se hur vi går vidare nu, hade siktet inställt på äggdonation men vi har inte riktigt råd med det. Tänker mig kanske efter sommaren om vi inte lyckas bli gravida igen naturligt. Vågar inte IVF med egna ägg då jag är orolig för kromosonavvikelser igen.

  • Thu 7 Jan 2021 09:06
    surtanten skrev 2021-01-07 06:33:48 följande:

    Hoppar in här, har precis fått ett MA (eller missfall), har haft brunaktiga flytningar sen v 5 (är nu i v9), var på UL i tisdags få blödningarna övergått till mer färskt blod och där hittade de inget foster utan en liten tom hinnsäck så jag har antagligen fått MA i V5-6. Fick en större blödning igår med en stor klump så kroppen har ju troligen stött ut graviditeten. Dock blöder jag inte så mycket så ska ringa gyn idag och se om jag kan få tabletter.

    Jag och sambon har försökt i nu ca 2 år, varit gravid 2 ggr (plus denna korta) men vi har valt att avbryta pga kromosonavvikelser (sep-19 och maj-20)Har ju inte direkt åldern till min fördel, fyllde 40 i augusti. Får se hur vi går vidare nu, hade siktet inställt på äggdonation men vi har inte riktigt råd med det. Tänker mig kanske efter sommaren om vi inte lyckas bli gravida igen naturligt. Vågar inte IVF med egna ägg då jag är orolig för kromosonavvikelser igen.


    Hej! Usch vad tråkigt. :( Hoppas det går snabbt för dig att bli klar med missfallet, oavsett om du behöver tabletter eller inte. Stor kram! 
  • Thu 7 Jan 2021 13:24

    Fan! Mens idag... 3 försöket sedan senaste MA:t! Så jävla arg och ledsen :( :(

  • Thu 7 Jan 2021 14:07

    Jag fick nytt MF igår. Så ledsen och så arg på samma gång.

  • Thu 7 Jan 2021 14:54
    NiMi12 skrev 2021-01-07 14:07:03 följande:

    Jag fick nytt MF igår. Så ledsen och så arg på samma gång.


    Åh nej, tänker på dig <3
    Undrandee skrev 2021-01-07 13:24:35 följande:

    Fan! Mens idag... 3 försöket sedan senaste MA:t! Så jävla arg och ledsen :( :(


    Åh vet precis hur de är :(
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet