• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16274 visningar
    637 svar
    637
    16274

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Sun 24 Jan 2021 09:01

    Hej, här har det gått fem månader sen senaste MA och fick mens idag på bim nu var de inget aktivt försök denna månad men vi hade mys 2-3 dagar innan äl och de har alltid funkat innan.. blir så orolig att något inte är som de ska, men har haft koll på kroppen för att se så man är i balans så med tempning, ältest och sekret är jag väldigt säker på att äl skedde.. men men.

    Jag gjorde en undersökning efter mitt MA i aug som visade lite rester så jag fick en tid gör skrapning samt fick med mig cytotec att ta hemma i hopp om att jag skulle blöda lite mer för att få ut det, väl tillbaks på gyn för skrapning gör dom en kontroll och ser att det minskat och menar att detta behöver nog inte skrapas, jag fick välja och hon tyckte iaf att de var väldigt lite rester kvar, valde att ta cytotec och skippa skrapning. Sen kom mensen och sen har mens och troligtvis äl kommit regelbundet, såå frågan är kan kan man ha rester kvar ändå som ställer till det eller bör man räkna med att allt är ute om mens och äl kommer? Ska ringa gyn till veckan å hoppas på att man får komma på en koll...

    Nu blev de långt de här hoppss någon orkar läsa

    Hur går det för er andra?

  • Sun 24 Jan 2021 14:54
    Bebis2021 skrev 2021-01-24 09:01:51 följande:

    Hej, här har det gått fem månader sen senaste MA och fick mens idag på bim nu var de inget aktivt försök denna månad men vi hade mys 2-3 dagar innan äl och de har alltid funkat innan.. blir så orolig att något inte är som de ska, men har haft koll på kroppen för att se så man är i balans så med tempning, ältest och sekret är jag väldigt säker på att äl skedde.. men men.

    Jag gjorde en undersökning efter mitt MA i aug som visade lite rester så jag fick en tid gör skrapning samt fick med mig cytotec att ta hemma i hopp om att jag skulle blöda lite mer för att få ut det, väl tillbaks på gyn för skrapning gör dom en kontroll och ser att det minskat och menar att detta behöver nog inte skrapas, jag fick välja och hon tyckte iaf att de var väldigt lite rester kvar, valde att ta cytotec och skippa skrapning. Sen kom mensen och sen har mens och troligtvis äl kommit regelbundet, såå frågan är kan kan man ha rester kvar ändå som ställer till det eller bör man räkna med att allt är ute om mens och äl kommer? Ska ringa gyn till veckan å hoppas på att man får komma på en koll...

    Nu blev de långt de här hoppss någon orkar läsa

    Hur går det för er andra?


    Jag vet att HCG måste ner till noll för att du ska kunna bli gravid igen

    För mig tog det tre månader innan HCG försvann efter mitt MA förra året.

    Själv är jag på BIM -7 nu och jag hoppas hoppas på ett plus nu om ett par dagar.
  • Sun 24 Jan 2021 21:54
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-24 14:54:36 följande:

    Jag vet att HCG måste ner till noll för att du ska kunna bli gravid igen

    För mig tog det tre månader innan HCG försvann efter mitt MA förra året.

    Själv är jag på BIM -7 nu och jag hoppas hoppas på ett plus nu om ett par dagar.


    Jag hade hcg kvar efter mitt MA i v 11 när jag ändå fick äl två veckor efter, så det går få äl ändå.
  • Mon 25 Jan 2021 06:49
    Nykär15 skrev 2021-01-24 21:54:32 följande:

    Jag hade hcg kvar efter mitt MA i v 11 när jag ändå fick äl två veckor efter, så det går få äl ändå.


    Aha okej

    Det kanske går ändå

    Det var läkaren som sade till mig att det inte gick

    Jag fick gå länge och ta blodprover för att se att HCG sjönk på mig efter mitt MA.

    Troligtvis blir det ingen bebis denna månaden heller

    Testade mig i morse med "testa tidigt" och det var helt blankt :(
  • Mon 25 Jan 2021 11:25

    Jag tror inte hellre det behöver gå helt ner till noll. Mitt första MA så var jag på återbesök dagen innan ÄL, då hade jag en liten rest kvar också. Och om man har rester har man väl hcg kvar i kroppen? Men, det är bara mina egna tankar och inget någon utbildad sagt! 

  • Mon 25 Jan 2021 12:17
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-25 06:49:15 följande:

    Aha okej

    Det kanske går ändå

    Det var läkaren som sade till mig att det inte gick

    Jag fick gå länge och ta blodprover för att se att HCG sjönk på mig efter mitt MA.

    Troligtvis blir det ingen bebis denna månaden heller

    Testade mig i morse med "testa tidigt" och det var helt blankt :(


    Ja jag gjorde vul med så jag vet det var äl men testerna visade fortfarande halvstarkt som runt bim.

    Tråkigt med negativt test <3

    Jag hade ju äl på fel sida denna gång (enligt vul) så nu när jag är på äl+6 känns det inte lika spännande inför bim. Men har vi tur får vi starta stimulering när mensen kommer så det är ändå lite roligare vänta in den denna gången :)
  • Mon 25 Jan 2021 13:34

    Hoppar gärna in här jag med. Förlorade våran lilla i v13 den 23 december. Varje dag nu är vansinnigt frustrerande då har fortfarande har blödningar/avslag, känner snart att man börjar köra på ändå (inte bra jag vet)

    Men har börjat försöka få koll på ägglossningen igen med äl-tesrer, clearblue har haft blinkande gubbe i 4 dagar, de andra än testerna började jag också med för 4 dagar sen, och dom var starkare de första dagarna, och nu lite svagare, någon som vet varför? Jag har inte känt av att jag haft någon äl iaf, men tänkte om det är därför dom blivit svagare? Att äl varit ändå?

    Styrkekramar till er alla

  • Mon 25 Jan 2021 14:39
    GabriellaGabbi skrev 2021-01-25 13:34:11 följande:

    Hoppar gärna in här jag med. Förlorade våran lilla i v13 den 23 december. Varje dag nu är vansinnigt frustrerande då har fortfarande har blödningar/avslag, känner snart att man börjar köra på ändå (inte bra jag vet)

    Men har börjat försöka få koll på ägglossningen igen med äl-tesrer, clearblue har haft blinkande gubbe i 4 dagar, de andra än testerna började jag också med för 4 dagar sen, och dom var starkare de första dagarna, och nu lite svagare, någon som vet varför? Jag har inte känt av att jag haft någon äl iaf, men tänkte om det är därför dom blivit svagare? Att äl varit ändå?

    Styrkekramar till er alla


    Har du testat negativ på graviditetstest? Tänkte om du blöder än kanske du har rester kvar?
  • Mon 25 Jan 2021 15:03
    Nykär15 skrev 2021-01-25 14:39:09 följande:

    Har du testat negativ på graviditetstest? Tänkte om du blöder än kanske du har rester kvar?


    Ja negativt gtavtest och varit in på koll. Så inget sånt kvar:)
  • Tue 26 Jan 2021 08:25

    Hej, jag behöver hjälp med hur långt gången jag är. Vill tillägga att min mens och ägglossning är oregelbunden.

    Hade mens sist den 21/12 och ägglossning har jag ingen aning. Plussade i lördags och enligt Preglife var jag då vecka 4+5 dvs vecka 5. Men jag tog också clearblue veckoindikator som stor 1-2 dvs vecka 3-4. Är jag vecka i 4 eller 5? ????

    De ljusa strecket är från lördags och starka idag.

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet