• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16591 visningar
    637 svar
    637
    16591

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Tue 26 Jan 2021 09:06
    GabriellaGabbi skrev 2021-01-25 15:03:59 följande:

    Ja negativt gtavtest och varit in på koll. Så inget sånt kvar:)


    Skönt veta det!
  • Thu 28 Jan 2021 18:35

    Trodde en sväng att jag slutat blöda, så hade sex igår. Började blöda lite igen efter..hopplöst. någon som vet hur fort man känner av infektion?

    Men har nog äl närsomhelst , värk igår och idag, plus flytningar. Rätt starkt på öl test för några timmar sen så man håller tummarna. Hoppas att allt är bra med er andra: )

  • Thu 28 Jan 2021 20:19

    Blev ingenting för mig i januari så nu får jag sikta på BIM i februari istället

  • Thu 28 Jan 2021 20:46
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-28 20:19:20 följande:

    Blev ingenting för mig i januari så nu får jag sikta på BIM i februari istället


    Håller tummarna för februari <3
  • Thu 28 Jan 2021 23:09
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-24 14:54:36 följande:

    Jag vet att HCG måste ner till noll för att du ska kunna bli gravid igen

    För mig tog det tre månader innan HCG försvann efter mitt MA förra året.

    Själv är jag på BIM -7 nu och jag hoppas hoppas på ett plus nu om ett par dagar.


    Okej men kan man ha ägglossning utan att hcg gått ner tillräckligt vet du något om de? Ringde gyn och jag skulle få komma och lämna prov för koll av HCG, dom tyckte ej gynundersökning behövdes så om HCG är förhöjt gör dom en undersökning.. så vi får väl se men tvivlar på att ja har något förhöjt värde,

    Såg längre ner i tråden att de inte blev något plus för dig heller denna månad, trist men håller tumsmrnsför att februari blir vår månad istället
  • Thu 28 Jan 2021 23:12

    Jag pratade med gyn i veckan som tyckte att jag kunde komma och ta ett blodprov för att kontrollera HCG, dom menade att om HCG är 0 så finns inga rester kvar, men då undrar jag om de är så enkelt? Jag bara tänker att de kanske kan vara 0 men att man ändå har rester, nåja förhoppningsvis kan man väl lita på att dom kan sin sak då iaf

  • Fri 29 Jan 2021 07:39
    Bebis2021 skrev 2021-01-28 23:12:05 följande:

    Jag pratade med gyn i veckan som tyckte att jag kunde komma och ta ett blodprov för att kontrollera HCG, dom menade att om HCG är 0 så finns inga rester kvar, men då undrar jag om de är så enkelt? Jag bara tänker att de kanske kan vara 0 men att man ändå har rester, nåja förhoppningsvis kan man väl lita på att dom kan sin sak då iaf


    Ja precis , det var så dom sade till mig också.

    Hoppas du får komma in och ta ett blodprov så snart som möjligt så att du får svar på ditt HCG.

    Precis inget plus, mensen kommer när som helst.

    Enligt app ska den komma på söndag men jag hoppas den sätter igång snarast så vi kan börja om :)
  • Fri 29 Jan 2021 07:56

    2 stabila SMILEYS på cb ÄL test två senaste dagarna, mkt flyttningar, förväntad ÄL imorgon så hoppas tempen ökar. legat både i förrgår & igår så hoppas på att det tar sig denna gång :D

  • Fri 29 Jan 2021 12:01
    Rosahimmel86 skrev 2021-01-29 07:39:38 följande:

    Ja precis , det var så dom sade till mig också.

    Hoppas du får komma in och ta ett blodprov så snart som möjligt så att du får svar på ditt HCG.

    Precis inget plus, mensen kommer när som helst.

    Enligt app ska den komma på söndag men jag hoppas den sätter igång snarast så vi kan börja om :)


    Är det 0 på hcg är det inte rester, men kroppen kan vara i hormonell obalans efter mf och man kan blöda upp till 4 veckor utan att det är konstigt, man får ge det lite tid.

    Jag väntar på mens, hoppas få börja stimulering för ivf nästa vecka när den kommer
  • Fri 29 Jan 2021 14:36
    Amandap95 skrev 2021-01-26 08:25:44 följande:

    Hej, jag behöver hjälp med hur långt gången jag är. Vill tillägga att min mens och ägglossning är oregelbunden.

    Hade mens sist den 21/12 och ägglossning har jag ingen aning. Plussade i lördags och enligt Preglife var jag då vecka 4+5 dvs vecka 5. Men jag tog också clearblue veckoindikator som stor 1-2 dvs vecka 3-4. Är jag vecka i 4 eller 5? ????

    De ljusa strecket är från lördags och starka idag.


    Det är omöjligt att säga med säkerhet eftersom du inte vet när ägglossningen var. Men jag skulle säga 3-4 efter vad testerna visade. Men de kan vara både starkare och svagare vid 1-2 på cb så ta det inte för någon sanning.


Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet