• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16272 visningar
    637 svar
    637
    16272

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Thu 4 Feb 2021 19:37
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-04 18:50:40 följande:

    Jag är så glad! Jag är gravid!

    Dock så plussade jag inte förrän på BIM+4 så jag måste haft ägglossning senare än vad jag trodde.


    Inte meningen med alla frågetecken, det skulle vara smilegubbar:)
  • Thu 4 Feb 2021 19:40

    Hur går det för alla andra? När har ni bim? Jag tror att jag typ är skengravid. Trött, stickningar i bröst och underliv, större bröstvårtor, synligare blodådror på.brösten, lite flytningar.Enklare att tro att man är skengravid än att tro att det tagit sig:) man blir så besviken annars

  • Fri 5 Feb 2021 11:22
    GabriellaGabbi skrev 2021-02-04 19:40:25 följande:

    Hur går det för alla andra? När har ni bim? Jag tror att jag typ är skengravid. Trött, stickningar i bröst och underliv, större bröstvårtor, synligare blodådror på.brösten, lite flytningar.Enklare att tro att man är skengravid än att tro att det tagit sig:) man blir så besviken annars


    Mensen kommer på måndag. Känner det redan. Klar och tydlig molvärk sedan igår. Precis som varje månad när mensen ska komma. Så tyvärr tog det sig inte direkt efter MF, men vi försöker igen :)
  • Fri 5 Feb 2021 11:30

    Tror inte det går vägen för mig denna gång heller.

    Jag tog ett test i morse med men nu syns strecket nästan inte alls längre vilket tyder på att HCG inte ökar :(

    Nu kan jag inte göra så mycket mer än att vänta...

  • Fri 5 Feb 2021 11:49

    Hej alla!

    Inne på blödningsdag fyra efter ett tidigt mf i 5+0.

    När skulle ni börjat testa med äl-stickor igen? Gravtestet var negativt i morse.

    Jag insåg redan 4+2 att det inte skulle gå vägen. Och en veckas oro och tårar har nu bytts ut mot en stark önskan att få prova igen.

    Kram till er!

  • Fri 5 Feb 2021 11:59

    Japp... Där kom mensen som jag trodde... FAN! :(

  • Fri 5 Feb 2021 12:50
    NiMi12 skrev 2021-02-05 11:22:53 följande:

    Mensen kommer på måndag. Känner det redan. Klar och tydlig molvärk sedan igår. Precis som varje månad när mensen ska komma. Så tyvärr tog det sig inte direkt efter MF, men vi försöker igen :)


    Åh vad tråkigt. :( Håller tummarna iallafall <3
  • Fri 5 Feb 2021 12:51
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-05 11:30:19 följande:

    Tror inte det går vägen för mig denna gång heller.

    Jag tog ett test i morse med men nu syns strecket nästan inte alls längre vilket tyder på att HCG inte ökar :(

    Nu kan jag inte göra så mycket mer än att vänta...


    Åh men nej. Så tråkigt:( <3
  • Fri 5 Feb 2021 12:52
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-05 11:30:19 följande:

    Tror inte det går vägen för mig denna gång heller.

    Jag tog ett test i morse med men nu syns strecket nästan inte alls längre vilket tyder på att HCG inte ökar :(

    Nu kan jag inte göra så mycket mer än att vänta...


    Åh men nej. Så tråkigt:( <3
  • Fri 5 Feb 2021 12:53
    ems86 skrev 2021-02-05 11:49:42 följande:

    Hej alla!

    Inne på blödningsdag fyra efter ett tidigt mf i 5+0.

    När skulle ni börjat testa med äl-stickor igen? Gravtestet var negativt i morse.

    Jag insåg redan 4+2 att det inte skulle gå vägen. Och en veckas oro och tårar har nu bytts ut mot en stark önskan att få prova igen.

    Kram till er!


    Jag hade nog börjat testa ganska direkt. Men jag är testoman <3
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet