• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16581 visningar
    637 svar
    637
    16581

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Fri 5 Feb 2021 12:54
    Undrandee skrev 2021-02-05 11:59:54 följande:

    Japp... Där kom mensen som jag trodde... FAN! :(


    Fy vad trist:(
  • Fri 5 Feb 2021 14:09
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-05 11:30:19 följande:

    Tror inte det går vägen för mig denna gång heller.

    Jag tog ett test i morse med men nu syns strecket nästan inte alls längre vilket tyder på att HCG inte ökar :(

    Nu kan jag inte göra så mycket mer än att vänta...


    Nej usch... fy vad ledsen jag blir för din skull :( :( Kram!
  • Sun 7 Feb 2021 15:06

    Nu har jag rosa på pappret när jag gick på toa och mensvärk

    Andra missfallet nu :(

  • Sun 7 Feb 2021 16:35
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-07 15:06:49 följande:

    Nu har jag rosa på pappret när jag gick på toa och mensvärk

    Andra missfallet nu :(


    Är så ledsen för din skull. :( 
  • Sun 7 Feb 2021 16:57
    Rosahimmel86 skrev 2021-02-07 15:06:49 följande:

    Nu har jag rosa på pappret när jag gick på toa och mensvärk

    Andra missfallet nu :(


    Gud vad tråkigt. Beklagar <3
  • Mon 8 Feb 2021 14:18

    Beklagar:(

  • Tue 9 Feb 2021 00:45

    Hur stora kan oddsen vara för ett fjärde missfall undrar jag? Har hittills haft 1 missfall och 2 MA. Är LIVRÄDD för ännu ett snedsteg!

    Vet inte hur eller ens OM jag kommer klara av fler förluster, hjälp!

    Fler som känner samma som gått igenom missfall/MA? :(

  • Tue 9 Feb 2021 10:48
    Undrandee skrev 2021-02-09 00:45:40 följande:

    Hur stora kan oddsen vara för ett fjärde missfall undrar jag? Har hittills haft 1 missfall och 2 MA. Är LIVRÄDD för ännu ett snedsteg!

    Vet inte hur eller ens OM jag kommer klara av fler förluster, hjälp!

    Fler som känner samma som gått igenom missfall/MA? :(


    Åh, lider så med dig. Jag har tänkt likadant ibland. Jag försöker trösta mig med att det KAN vara en hemsk slump bara. 

    Jag ringde gyn idag iaf och bad om en missfallsutredning. Hon frågade inte ens hur många missfall jag haft, jag var beredd på att behöva försvara varför jag vill ha en utredning typ. Dom ska skicka hem en egenremiss och sen ska vi få en tid inom 3 månader. 

    Om du orkar, så tycker jag du ska fundera lite mer på en utredning för er skull. Det kan vara nåt så enkelt som en brist som går att åtgärda. Jag valde en grannstad men har turen att bo i Skåne där alla städer ligger nära varandra så det är inte så långt bort. Tänkte på det du sa att du inte har förtroende för ditt sjukhus. 
  • Tue 9 Feb 2021 14:16
    bananmilkshake skrev 2021-02-09 10:48:26 följande:

    Åh, lider så med dig. Jag har tänkt likadant ibland. Jag försöker trösta mig med att det KAN vara en hemsk slump bara. 

    Jag ringde gyn idag iaf och bad om en missfallsutredning. Hon frågade inte ens hur många missfall jag haft, jag var beredd på att behöva försvara varför jag vill ha en utredning typ. Dom ska skicka hem en egenremiss och sen ska vi få en tid inom 3 månader. 

    Om du orkar, så tycker jag du ska fundera lite mer på en utredning för er skull. Det kan vara nåt så enkelt som en brist som går att åtgärda. Jag valde en grannstad men har turen att bo i Skåne där alla städer ligger nära varandra så det är inte så långt bort. Tänkte på det du sa att du inte har förtroende för ditt sjukhus. 


    Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra. En del sv mig säger "vänta och fortsätt försök", en annan del säger "ring nu"! Jag vill tro att alla förluster är ren otur, men jag som har en kronisk sjukdom i botten är rädd att det är den som påverkar. Är typ rädd att den sabbat min äggkvalite eller något :(

    Hoppas att utredningen kommer hjälpa dig! <3
  • Tue 9 Feb 2021 14:17

    Det kan vara svara en slump som banan milkshake säger.

    Men samtidigt funderar jag på det med.

    Jag hade ett MA och nu ett Missfall

    Hur stora är oddsen för ett tredje missfall sen?

    Om det händer så tänker jag också begära en missfallsutredning.

    Jag förstår hur du känner Undrandee

    Vi har försökt i över ett år nu

    Men hoppet är det sista som överger mig <3

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet