• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16273 visningar
    637 svar
    637
    16273

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Mon 15 Feb 2021 14:45
    PelloBello skrev 2021-02-15 13:36:24 följande:

    Hej! Ts här.

    När jag startade tråden förväntade jag mig att det skulle ta lång tid att bli gravid igen, om ens alls.

    Det var verkligen en jobbig tid efter avbrytandet.

    Fick min mens ganska precis en månad efter avbrytandet. 2 veckor efter det hade jag äl.

    Fatta chocken när jag sedan plussade två veckor senare.

    Efter det följde en otroligt jobbig tid med oro och ren rädsla inför kub, som blev vår dom förra gången. Bröt ihop när jag kom in på undersökningen. Och med pandemin får man ju gå på allt själv också.

    Nu är jag i vecka 31 med en tillsynes helt frisk flicka med bf I april.

    Så håll hoppet uppe ni som kämpar! Plötsligt händer det och även ni får era änglabebisar <3


    Stort grattis! Så himla roligt. <3
  • Mon 15 Feb 2021 18:14
    PelloBello skrev 2021-02-15 13:36:24 följande:

    Hej! Ts här.

    När jag startade tråden förväntade jag mig att det skulle ta lång tid att bli gravid igen, om ens alls.

    Det var verkligen en jobbig tid efter avbrytandet.

    Fick min mens ganska precis en månad efter avbrytandet. 2 veckor efter det hade jag äl.

    Fatta chocken när jag sedan plussade två veckor senare.

    Efter det följde en otroligt jobbig tid med oro och ren rädsla inför kub, som blev vår dom förra gången. Bröt ihop när jag kom in på undersökningen. Och med pandemin får man ju gå på allt själv också.

    Nu är jag i vecka 31 med en tillsynes helt frisk flicka med bf I april.

    Så håll hoppet uppe ni som kämpar! Plötsligt händer det och även ni får era änglabebisar <3


    Gud vad roligt superstora grattis till er!! Jag blev gravid 5 månader efter mitt missfall och är idag i v.16 . Var också otroligt nervös inför kub men där var en liten <3
  • Mon 15 Feb 2021 18:19

    Hej!

    Hoppar in här, fick missfall i v 5 i november, startade igång försöken igen i januari och har bim om ca 1 vecka-10 dagar. Osäker på äl.

    Har tre barn sen innan och är 34 år.

    Missfallet var mitt första och är livrädd att det ska hända igen.

  • Mon 15 Feb 2021 21:01

    Hej, jag hoppar in här!

    Jag & sambon har varit ofrivilligt barnlösa i 1,5 år. Har gått en utredning och fick sedan hjälp med letrozol och ovitrelle för att framkalla ägglossning. Blev gravid på den andra kuren och plussade i början av januari 2021. Förra måndagen fick vi bekräftat att graviditeten hade stannat och ska på återbesök på torsdag för att starta igång missfallsblödningen. Men är det någon mer här som ätit letrozol och har kunnat räkna missfallsblödningen som en mens?

  • Thu 18 Feb 2021 14:54

    Jag har vart borta lite, fokuserat på annat lite...

    Förra cykeln, sista inför ivf-start så plussade jag helt oväntat...men lyckan varade inte och missfallet startade en vecka senare...min 5:e förlust. Då det var så tidigt fick vi starta stimulering på den blödningen ändå inför ivf...omtumlande att ena dagen vara gravid och två dagar senare börja ta sprutorna för att försöka bli gravid igen :/

    Idag gjorde jag mitt första äggplock, hade 6 mogna blåsor och de gav 6 ägg. Nu väntar vi spänt till i morgon för att se om något blivit befruktat och när det i så fall kan återföras, senast tisdag blir det i så fall.

    Nu är jag rejält öm i magen och ska vila resten av dagen.

    Vid tre av mina missfall har det fungerat att räkna blödningen som mens och ägglossning har kommit två veckor efter första blödningsdagen. Men osäker på om de vill du tar Letrozol direkt i den cykeln dock, man vill vara säker på att det inte blir kvar några rester.


    barnlängtan2021 skrev 2021-02-15 21:01:00 följande:

    Hej, jag hoppar in här!

    Jag & sambon har varit ofrivilligt barnlösa i 1,5 år. Har gått en utredning och fick sedan hjälp med letrozol och ovitrelle för att framkalla ägglossning. Blev gravid på den andra kuren och plussade i början av januari 2021. Förra måndagen fick vi bekräftat att graviditeten hade stannat och ska på återbesök på torsdag för att starta igång missfallsblödningen. Men är det någon mer här som ätit letrozol och har kunnat räkna missfallsblödningen som en mens?


  • Thu 18 Feb 2021 19:07

    Hej hörrni. Usch, imorgon skulle min bebis varit beräknad.

    Jag deppade lite idag sen körde jag ett rejält träningspass (eller ja, rejält för latmasken jag) och bestämde mig för att inte påverkas för mycket av det imorgon. Göra roliga saker och äta gott. Min sambo sa att bebisen bara är lite försenad, och det var faktiskt ett fint sätt att se på det.

    Hoppas ni alla mår bra!

  • Sat 20 Feb 2021 12:32

    Hej! Känner igen många utav era namn från andra trådar här på FL. jag blev ju gravid i höstas på vårt 12:e försök men fick missfall kort där efter i v 5/6 typ. Nu har vår utredning tagit fart och nu på måndag är det dags för äggledarspolning. är nervös för att de inte skulle se bra ut såklart men undrar även hur eran cykel har påverkats den månaden ni gjort spolning. Fick ni ägglossning? Kom den isåfall ungefär när den brukar? Var något annat annorlunda? :)

  • Sat 20 Feb 2021 12:52
    apan95 skrev 2021-02-20 12:32:41 följande:

    Hej! Känner igen många utav era namn från andra trådar här på FL. jag blev ju gravid i höstas på vårt 12:e försök men fick missfall kort där efter i v 5/6 typ. Nu har vår utredning tagit fart och nu på måndag är det dags för äggledarspolning. är nervös för att de inte skulle se bra ut såklart men undrar även hur eran cykel har påverkats den månaden ni gjort spolning. Fick ni ägglossning? Kom den isåfall ungefär när den brukar? Var något annat annorlunda? :)


    Nu har jag pcos så har ingen ägglossning men jag fick ingen information om att man kan blöda efter. Så kommer det lite blödning efter spolningen så är det ingen fara!
  • Sat 20 Feb 2021 13:29
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-20 12:52:34 följande:

    Nu har jag pcos så har ingen ägglossning men jag fick ingen information om att man kan blöda efter. Så kommer det lite blödning efter spolningen så är det ingen fara!


    Tack! Ja okej! Fick med oss ett infoblad från kliniken och där står faktiskt att det kan blöda lite efter samt att man kan få illamående och lite yrsel typ, men ingenting om hur ägglossningen kan påverkas haha...
  • Sat 20 Feb 2021 14:12
    apan95 skrev 2021-02-20 13:29:23 följande:

    Tack! Ja okej! Fick med oss ett infoblad från kliniken och där står faktiskt att det kan blöda lite efter samt att man kan få illamående och lite yrsel typ, men ingenting om hur ägglossningen kan påverkas haha...


    Har för mig att jag läst lite blandat om det. Vissa har inte blivit påverkade alls och vissa har fått det lite senare än vanligt. Du kan ju fråga på måndag annars? :)
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet