• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16281 visningar
    637 svar
    637
    16281

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Fri 5 Mar 2021 10:27

    BIM idag om jag går efter min menscykel på 29 dagar (FLO appen säger imorgon). Men fick en rejäl temp dipp idag! Från 37,02 till 36,38! Brukar aldrig rasa SÅ mkt i temp innan mens... men det är inget gott tecken! Mådde så jäkla illa igår (som jag alltid gör nån dag innan mens och några dagar in i mensen). Gravtestade i förrgår, var tvärblankt, så antar vi bommade på försök nr 5 nu då, skit!! :(

  • Fri 5 Mar 2021 10:31
    Annha354 skrev 2021-03-05 04:34:09 följande:

    Åh fy hörni idag är det dags. Idag skall jag göra kub. Har aldrig varit så här nervös inför någon undersökning förut. Men ett MA och och ett missfall gör att jag inte vågar hoppas att det finns något levande där inne idag. Håll tummarna!


    Håller tummarna!!! 
  • Fri 5 Mar 2021 18:59
    bananmilkshake skrev 2021-03-05 10:31:24 följande:

    Håller tummarna!!! 


    Pust! Var en liten välmående krabat där inne. Allt såg fint ut. Nu hoppas jag att det håller i sig till september! Stor lycka till till alla er andra!
  • Fri 5 Mar 2021 19:54
    Annha354 skrev 2021-03-05 18:59:25 följande:

    Pust! Var en liten välmående krabat där inne. Allt såg fint ut. Nu hoppas jag att det håller i sig till september! Stor lycka till till alla er andra!


    Åh vad härligt. :) Tack!
  • Wed 17 Mar 2021 19:10

    Hoppar in här hos er. Fått MF idag i vecka 5+5. Just nu är jag lagom sugen på att börja försöka igen, men eftersom jag fyller 37 i år känner jag inte att det är läge att sitta och rulla tummarna heller om det ska bli fler barn. Det är väl bara upp på hästen igen.

  • Wed 17 Mar 2021 20:28
    Utepålandet skrev 2021-03-17 19:10:52 följande:

    Hoppar in här hos er. Fått MF idag i vecka 5+5. Just nu är jag lagom sugen på att börja försöka igen, men eftersom jag fyller 37 i år känner jag inte att det är läge att sitta och rulla tummarna heller om det ska bli fler barn. Det är väl bara upp på hästen igen.


    Usch vad tufft. Jag har precis gått igenom ett MA, fick behandlingen för ca 3,5 vecka sen och haft första blödningsfria dagen idag. Så vet vad du går igenom :(
  • Wed 17 Mar 2021 22:20
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-17 20:28:22 följande:

    Usch vad tufft. Jag har precis gått igenom ett MA, fick behandlingen för ca 3,5 vecka sen och haft första blödningsfria dagen idag. Så vet vad du går igenom :(


    Känns så fjuttigt att säga, men beklagar det du går igenom. Hur tänker du kring att försöka på nytt nu?
  • Thu 18 Mar 2021 07:09
    Utepålandet skrev 2021-03-17 22:20:40 följande:

    Känns så fjuttigt att säga, men beklagar det du går igenom. Hur tänker du kring att försöka på nytt nu?


    Jag har pco så behöver äta tabletter för att få ägglossning. Så fort mensen kommer så ska vi börja försöka igen. Har inga barn sen innan så har verkligen en enorm barnlängtan. Hur tänker du?
  • Thu 18 Mar 2021 18:33
    barnlängtan2021 skrev 2021-03-18 07:09:36 följande:

    Jag har pco så behöver äta tabletter för att få ägglossning. Så fort mensen kommer så ska vi börja försöka igen. Har inga barn sen innan så har verkligen en enorm barnlängtan. Hur tänker du?


    Håller tummarna för att ni snart har ett barn hos er. Jag har redan tre barn så trodde inte att jag skulle bli så ledsen av ett missfall, men tog ledigt idag och har bara legat i sängen och mått skit. Då tycker såklart maken synd om mig och tvekar inför om vi ska ta risken att råka ut för detta en gång till. Vi hade ett missfall i vecka 6 i början av vår relation också. Jag tror att jag kommer vilja försöka igen, men jäklar vilken psykisk påfrestning det är. Pust.
  • Thu 18 Mar 2021 19:37
    Utepålandet skrev 2021-03-18 18:33:27 följande:

    Håller tummarna för att ni snart har ett barn hos er. Jag har redan tre barn så trodde inte att jag skulle bli så ledsen av ett missfall, men tog ledigt idag och har bara legat i sängen och mått skit. Då tycker såklart maken synd om mig och tvekar inför om vi ska ta risken att råka ut för detta en gång till. Vi hade ett missfall i vecka 6 i början av vår relation också. Jag tror att jag kommer vilja försöka igen, men jäklar vilken psykisk påfrestning det är. Pust.


    Ja jag sjukanmälde mig i 4 dagar när jag fick reda på värt MA. Det viktigaste är nog bara att acceptera alla känslor och tänka sen hur man ska gå vidare när man kan hantera känslorna lite bättre.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet