• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16578 visningar
    637 svar
    637
    16578

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Sat 20 Mar 2021 21:33
    Smurfem skrev 2021-02-15 04:50:12 följande:

    Fick ett MA som upptäcktes i november, skulle då varit i vecka 10 och vi hade sett två hjärtan (tvillingar) ticka i v 6 som måste ha stannat strax därefter 3. Tog väldigt hårt på mig psykiskt. Kände mig lurad av min egen kropp som inte kunde fatta att det var över. Fick genomgå en cytotec behandling. Jag var väldigt öppen om min MA och det som gav mig tröst är att man är verkligen inte ensam!!!

    Nu ger jag er andra lite hopp då vi plussade imorse, hoppas allt går vägen denna gång. Båda ggr jag har blivit gravid så har jag tagit bisolvon (tillfällighet eller inte?) Just nu är jag bara så himla tacksam att vi är fertila, har varit så orolig att tiden springer iväg och jag blir 34 iår.

    Kram till er alla


    Idag var vi på tidigt ultraljud. Kliniken hade en modern apparat så vi kunde se tydligt via ultraljud på magen samt höra fostrets hjärtslag. Datumet stämde även exakt gentemot sista mens, v 8+3 idag.

    Bröt ihop innan hos bm när vi gick igenom min journal, var förberedd på det värsta och det lättade verkligen en sten när hon sa ?jag har hittat ett levande foster? och vi fick se den lilla på skärmen.

    Oerhört glad och tacksam. Håll nu tummarna att det är vår tur <3 Jag önskar er alla lycka till och att finna hopp efter allt jobbiga. Du är inte ensam <3
  • Sat 20 Mar 2021 21:46
    Smurfem skrev 2021-03-20 21:33:58 följande:

    Idag var vi på tidigt ultraljud. Kliniken hade en modern apparat så vi kunde se tydligt via ultraljud på magen samt höra fostrets hjärtslag. Datumet stämde även exakt gentemot sista mens, v 8+3 idag.

    Bröt ihop innan hos bm när vi gick igenom min journal, var förberedd på det värsta och det lättade verkligen en sten när hon sa ?jag har hittat ett levande foster? och vi fick se den lilla på skärmen.

    Oerhört glad och tacksam. Håll nu tummarna att det är vår tur <3 Jag önskar er alla lycka till och att finna hopp efter allt jobbiga. Du är inte ensam <3


    Åhh så fantastiskt. Stort grattis och hoppas det går hela vägen. <3 Vilket datum är du beräknad?
  • Sat 20 Mar 2021 21:48
    Madame98 skrev 2021-03-20 21:46:44 följande:

    Åhh så fantastiskt. Stort grattis och hoppas det går hela vägen. <3 Vilket datum är du beräknad?


    Tack snälla <3 BF 27/10
  • Sat 20 Mar 2021 22:11
    +1
    Smurfem skrev 2021-03-20 21:48:08 följande:

    Tack snälla <3 BF 27/10


    Då är vi nästan lika långt gångna.. bf 22 oktober här (vecka 10 idag) efter tre upprepade missfall i vecka 6. Känns helt overkligt, men så tacksam. Håller tummarna att det går vägen för alla oss gravida i tråden och även att alla andra som väntar på plus får sina plus snart med bebisar som vill hålla sig kvar. <3
  • Sat 20 Mar 2021 22:30
    Madame98 skrev 2021-03-20 22:11:03 följande:

    Då är vi nästan lika långt gångna.. bf 22 oktober här (vecka 10 idag) efter tre upprepade missfall i vecka 6. Känns helt overkligt, men så tacksam. Håller tummarna att det går vägen för alla oss gravida i tråden och även att alla andra som väntar på plus får sina plus snart med bebisar som vill hålla sig kvar. <3


    Beklagar! Har inte följt tråden så mycket, men har du fått utredning iom tre missfall? Stort lycka till <3
  • Sun 21 Mar 2021 00:19
    Smurfem skrev 2021-03-20 22:30:54 följande:

    Beklagar! Har inte följt tråden så mycket, men har du fått utredning iom tre missfall? Stort lycka till <3


    Tack. <3

    Ja det gjorde vi, men alla provsvar var bra och enligt läkare handlade det troligtvis om otur, de kunde inte hitta något så kunde inte förklaras på ett annat sätt. Vet ju inte om det stämmer, men med tanke på att vi redan har ett friskt barn och att jag dessutom kommit så långt denna graviditet i jämförelse med missfallsgraviditeterna så väljer jag att tro på det.
  • Sun 21 Mar 2021 00:37
    Madame98 skrev 2021-03-21 00:19:21 följande:

    Tack. <3

    Ja det gjorde vi, men alla provsvar var bra och enligt läkare handlade det troligtvis om otur, de kunde inte hitta något så kunde inte förklaras på ett annat sätt. Vet ju inte om det stämmer, men med tanke på att vi redan har ett friskt barn och att jag dessutom kommit så långt denna graviditet i jämförelse med missfallsgraviditeterna så väljer jag att tro på det.


    Håller tummar och tår! Vad starkt av er att orka pröva igen och igen. Mina MF har båda skett i vecka 6, så blir jag gravid igen kommer den veckan vara mentalt skitjobbig.
  • Sun 21 Mar 2021 15:29

    Någon mer som inte lyckats bli gravid trots 10-11 försök efter missfall/ma??

    Utredning visar ingenting konstigt. Jag har ett amh på över 4 ug/l och afc på över 25. Vi ligger varje gång vid äl, jag tempar och gör alla rätt. Ger upp snart.

  • Sun 21 Mar 2021 15:42
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-21 15:29:30 följande:

    Någon mer som inte lyckats bli gravid trots 10-11 försök efter missfall/ma??

    Utredning visar ingenting konstigt. Jag har ett amh på över 4 ug/l och afc på över 25. Vi ligger varje gång vid äl, jag tempar och gör alla rätt. Ger upp snart.


    Inväntar 6:e försöker efter MF, och den graviditeten blev till på 12:e försöket då har väntat väldigt länge nu allt som allt...

    Gjort utredning och allt var bra på båda samt att vi prickat in ägglossning VARJE försök sen vi började (fått bekräftat med både äl-stickor och NC)

    Så ja, vi tillhör helt enkelt de med oförklarlig infertilitet...

    ovissheten är jobbig, undrar varför det inte går när man prickar in VARENDA månad... men du är inte ensam <3
  • Mon 22 Mar 2021 09:08
    apan95 skrev 2021-03-21 15:42:00 följande:

    Inväntar 6:e försöker efter MF, och den graviditeten blev till på 12:e försöket då har väntat väldigt länge nu allt som allt...

    Gjort utredning och allt var bra på båda samt att vi prickat in ägglossning VARJE försök sen vi började (fått bekräftat med både äl-stickor och NC)

    Så ja, vi tillhör helt enkelt de med oförklarlig infertilitet...

    ovissheten är jobbig, undrar varför det inte går när man prickar in VARENDA månad... men du är inte ensam <3


    Åh <3

    Ja men blir ju galen att behöva försöka månad in och månad ut, och veta att man gjort allt men ändå inget plus.

    Vi kör letrozol nu, även om jag har äl. Är så trött på det här även om jag mer än allt i världen vill ha en liten...
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet