• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16707 visningar
    637 svar
    637
    16707

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Sat 27 Mar 2021 05:58
    Sopkvasten skrev 2021-03-26 13:01:30 följande:

    Hej!

    Hoppar in här. Har pågående mf just nu, började blöda igår v 4+4. Var första försöket för mig och min man. Vi har båda barn sedan tidigare. Aldrig haft mf förut. Känns jättejobbigt och så jäkla drygt att vara på ruta 1 igen. Fyller 34 i år.

    Vi tänker köra på denna cykel så fort jag slutat blöda. Kan någon här tipsa om hur ni gjort med äl-stickor och så? Tänker att jag behöver ju få negativt graviditetstest först (ffe positivt idag) och därefter kanske man kan börja med äl-stickor? Jag har normalt en 28 dagars cykel så när jag får äl igen (brukar känna det) så kanske jag kan räkna äl dagen-14 dagar som senaste mensens första dag? Hoppas ni förstår vad jag menar...

    Lycka till alla ni andra. Håller verkligen tummarna för alla oss som fått missfall, fy vad tungt det är...


    Jag använde ÄL stickor efter mitt missfall för att kolla av när ÄL var.

    När jag hade ÄL så räknade jag att det var 14 dagar fram till BIm därifrån

    Beklagar missfallet, jag hade mitt senaste i januari och hoppas på plus varje månad nu igen.
  • Sat 27 Mar 2021 10:51
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-27 05:58:42 följande:

    Jag använde ÄL stickor efter mitt missfall för att kolla av när ÄL var.

    När jag hade ÄL så räknade jag att det var 14 dagar fram till BIm därifrån

    Beklagar missfallet, jag hade mitt senaste i januari och hoppas på plus varje månad nu igen.


    Det är precis så jag tänkt göra. Och om jag blir gravid så får senaste mensens första dag bli äl-14 så man har något att utgå ifrån.

    Beklagar ditt missfall också <3 har du haft fler?

    Jag är livrädd att få ett till, men det verkar ju inte vara så jättevanligt att få två på rad. Jag har bokat en tid på privat gyn om två veckor pga att jag alltid har spottings 5-7 dagar innan mens. De ska göra vul och se att allt ser bra ut (inga cystor och grejer) samt ta lite prover på östrogen Osv. Värt pengarna för jag oroar mig alltid så mycket... har regelbunden mens och två levande barn men de här spottingsen har kommit sedan december typ, aldrig haft så förut. Orolig att det skulle vara något med det som gjort att jag fått missfall nu eller så..
  • Mon 29 Mar 2021 11:11

    Lite avis på er som kan använda ÄL-test. De fungerar inte särskilt väl för mig och har aldrig gjort (har tre barn så ägglossning har jag ju uppenbarligen, men inte tillräckligt höga nivåer av hormoner för att det ska ge utslag på testen). Nu har jag ingen aning om när ägglossningen kommer komma igång igen efter MF så istället går jag runt och analyserar varenda pyttekänsla i magen. Man blir inte riktigt klok av att försöka bli gravid, den saken är klar.

  • Mon 29 Mar 2021 14:54
    +1

    Jag har plussat <3

    Nu hoppas jag verkligen att det lilla grynet vill stanna denna gången

  • Mon 29 Mar 2021 15:59
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-29 14:54:29 följande:

    Jag har plussat <3

    Nu hoppas jag verkligen att det lilla grynet vill stanna denna gången


    Stort grattis <3
  • Tue 30 Mar 2021 11:14
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-29 14:54:29 följande:

    Jag har plussat <3

    Nu hoppas jag verkligen att det lilla grynet vill stanna denna gången


    Hurra! Grattis!
  • Wed 31 Mar 2021 11:50

    Idag var jag på vul efter mitt missfall som började i torsdags. Blöder ffe lite.

    Tom livmoder, en tunn fin slemhinna och äggstockarna fulla med små 5mm-ägg. 

    Oerhört skönt att få höra en läkare förklara detta. Och säga att allt ser bra ut och det bara är att köra på. Pjuh. 

  • Tue 29 Jun 2021 15:55

    Hej. Hoppar in här. Hur går det för er? Jag plussade imorse. Bim+5. Tidigare test jag tog var på bim och det var negativt. Hursomhelst. Började att blöda lite nu på dagen., dock endast när jag kissar än. Tog nytt test som då visade negativt. Normalt att det slår om så fort? Så antar att det blir ett missfall. Hur fort efter ett missfall kan man försöka igen? Kram till er alla.

  • Tue 29 Jun 2021 15:57


    Översta imorse. Nedersta mitt på dagen
  • Tue 29 Jun 2021 19:45
    GabriellaGabbi skrev 2021-06-29 15:57:48 följande:

    Översta imorse. Nedersta mitt på dagen


    Jag tänker så här att det kanske är så pass utspädd urin att det nedersta är negativt? Vet att dom där digitala med veckoindikator är mycket känsligare. Måste inte innebära missfall. Jag skulle ta ett nytt digitalt med morgonurin. Lycka till! <3
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet