• Sat 20 Jun 2020 17:28
    16278 visningar
    637 svar
    637
    16278

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Tue 29 Jun 2021 22:12

    Tack snälla. Har dock kommit blod varje gång jag kissat samt smärtor nu på kvällen. Dock inga klumpar än men förhoppningarna är tyvärr inte höga just nu :(

  • Wed 30 Jun 2021 07:47
    GabriellaGabbi skrev 2021-06-29 15:55:20 följande:

    Hej. Hoppar in här. Hur går det för er? Jag plussade imorse. Bim+5. Tidigare test jag tog var på bim och det var negativt. Hursomhelst. Började att blöda lite nu på dagen., dock endast när jag kissar än. Tog nytt test som då visade negativt. Normalt att det slår om så fort? Så antar att det blir ett missfall. Hur fort efter ett missfall kan man försöka igen? Kram till er alla.


    Det är bara att försöka direkt igen.
    Jag blev gravid direkt efter mf, är nu i vecka 11+2. Så det är bara att köra.
  • Wed 30 Jun 2021 08:31

    Någon här som haft 2 ma/mf och sedan blivit gravid igen där det tycks gå bra? <3

  • Wed 30 Jun 2021 10:05
    Steeph skrev 2021-06-30 08:31:02 följande:

    Någon här som haft 2 ma/mf och sedan blivit gravid igen där det tycks gå bra? <3


    Haft tre mf i rad och är nu gravid i vecka 11+1.


  • Wed 30 Jun 2021 11:44
    GabriellaGabbi skrev 2021-06-29 22:12:31 följande:

    Tack snälla. Har dock kommit blod varje gång jag kissat samt smärtor nu på kvällen. Dock inga klumpar än men förhoppningarna är tyvärr inte höga just nu :(


    Jag håller tummarna för dig. Vet det är svårt att hoppas(har själv haft 1 mf och 2 ma efter varandra). Man kan ju blöda och ändå vara gravid. <3
  • Wed 30 Jun 2021 13:09
    NiMi12 skrev 2021-06-30 10:05:48 följande:

    Haft tre mf i rad och är nu gravid i vecka 11+1.


    Beklagar 3 st :(

    Var alla ungefär i samma vecka?

    Jag har precis haft missfall och oron har byggts på bra efter det..
  • Wed 30 Jun 2021 13:14
    Fanny87a skrev 2021-06-30 13:09:22 följande:
    Beklagar 3 st :(

    Var alla ungefär i samma vecka?

    Jag har precis haft missfall och oron har byggts på bra efter det..
    Ja ungefär, det först i vecka 6+3 och de andra i vecka 5. Så alla tidiga mf.
    Har en son på två år och innan honom hade jag ett mf i vecka 5+4.

    Jag upplevde också en ökad oro efter mitt allra första mf. Tanken att jag skulle drabbas av det fanns inte ens i mitt huvud innan dess. Men tur nog blev jag gravid två månader efter med sonen.

    Den här gången har det varit tyngre, fick mf 1 i maj, mf 2 i januari och mf 3 i april. Sen trodde jag det var helt kört. Jag var inställd på att det inte skulle gå och vi tänkte lägga ner våra försök. Men tur nog försökte vi en gång till för jag blev gravid direkt efter mitt mf, ingen blödning mellan. Så mitt mf datum i april är även från det datum jag räknas som gravid.

    Bara på det igen, guldägget ligger där och väntar :)
  • Wed 30 Jun 2021 16:34

    Ja har precis slutat blöda efter mitt ma ( v10) när kan man börja testa med äl stickor? Har ingen aning om hur dessa funkar då jag alltid haft regelbunden mens och äl som känns. Nu efter detta bakslag vet man inte riktigt hur cykeln blir. Non som har erfarenheter?

  • Wed 30 Jun 2021 17:09
    NiMi12 skrev 2021-06-30 07:47:27 följande:

    Det är bara att försöka direkt igen.

    Jag blev gravid direkt efter mf, är nu i vecka 11+2. Så det är bara att köra.


    Toppen. Hur snabbt efter att man slutar blöda vågar man ha sex igen? Måste väl vara lugnt efter ett par dagar va?
  • Wed 30 Jun 2021 17:19
    Gabriella33 skrev 2021-06-30 16:34:22 följande:

    Ja har precis slutat blöda efter mitt ma ( v10) när kan man börja testa med äl stickor? Har ingen aning om hur dessa funkar då jag alltid haft regelbunden mens och äl som känns. Nu efter detta bakslag vet man inte riktigt hur cykeln blir. Non som har erfarenheter?


    Hur lång tid blödde du? Jag började testa med äl stickor när mina gravtest i princip var negativa (förra gången). Jag är på blödningsdag 6 idag och hoppas att det avtar snart så att ägglossningen kommer igång. Vill så gärna få försöka igen.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet