• pappal
    Sat 20 Jun 2020 20:46
    4256 visningar
    12 svar
    12
    4256

    Exfruns pojkvän....

    Som rubkriken antyder har min exfru skaffat en "pojkvän".
    Okej tänker ni?
    Jag tänkte: Äntligen, hon har någon annan att fokusera på så jag kan få lite lugn och ro (jo, jag tänkte faktiskt så)

    Exfun och jag har två barn, båda under 10 i skolådern, med allt vad det innebär, kvartsamtal etc, vi två ensammna en stund :/

    Andra gången den här karln träffade mig sa exfrun att jag skulle gå ut och sätta mig i bilen medan hon umgicks med barnen, för karln blir lätt svartsjuk.
    Jag åkte därifrån med barnen.

    Dagen efter jag tänkte ovanstående (dvs äntligen) kollade jag upp honom på lexbase.... förekommande !!!

    Inte för allt för länge sedan slog han ut tänderna på dåvarande flickvännen och var en sekund ifrån att hugga henne med ett trubbigt tillhygge.

    Samma år, i anslutning till denna händelse misshandlade han en annan kvinna i närvaro av hennes minderåriga barn.

    Han har suttit häktad och blivit dömd för detta och genomgått "en behandling" för att lära sig ångest hantering och visa sin partner respekt och tillit.

    Så, en lång historia kort, vad skulle ni göra i min situation.
    Förutom att varken hon eller han får träffa mina barn och att jag kommer begära stödfamilj av soc.

  • Svar på tråden Exfruns pojkvän....
  • Anonym (Tessa­)
    Sat 20 Jun 2020 20:56
    #1

    Sätta dig ner och prata med x-frun, att du inte vill att något ska hända henne, att du faktiskt bryr dig om henne trots att ni separerat. Sen förbjuda så gott man kan att han umgås med barnen. Visa dokument på vad du hittat om honom. Inte för att du var nyfiken utan för att du hört massa saker om honom och du vill inte att barnen eller exfrun ska råka illa ut.

    Förmodligen är han manipulativ så hon kan säkert ta det hur som helst. Lycka till!

  • Anonym (ppp)
    Sat 20 Jun 2020 21:00
    #2

    Du får visa henne den bevisning som finns. Det + att hon inte får träffa barnen om hon är med honom, borde få henne att genast dumpa honom. 

    Varför behöver du en stödfamilj? Du kan väl ta hand om era barn, eller? Det är en ganska lång process att hitta en stödfamilj så jag undrar om du vet vad det innebär? 

  • pappal
    Sat 20 Jun 2020 22:03
    #3
    Tack för tipsen.

  • Anonym (ace)
    Sun 21 Jun 2020 00:16
    #4

    Om du känner oro för barnens välmående så kontaktar du soc/familjerätten.

  • Anonym (Typis­kt singel­mammor­)
    Tue 30 Jun 2020 15:17
    #5
    -2 +1

    Så himla typiskt desperata singelmammor att skaffa såna här förlorare till partners bara för att de vet att de är förbrukade och inte kan få vemsomhelst. Kan folk få in i sina huvuden att KÄRNFAMILJEN är det enda naturliga.

    Är den här killen svensk för övrigt? Alltså etniskt svensk?

  • Tue 30 Jun 2020 15:25
    #6

    Fasen vilken jobbig sits! 
    Låter som att du gör allting rätt, håll barnen långt borta från den där dåren och försök påverka ditt ex i rätt riktning.

    En fråga, är det ditt eget beslut att ditt ex inte får träffa  barnen eller är det ett domstolsbeslut? 

  • pappal
    Mon 27 Jul 2020 20:52
    #7

    Tack för tipsen (ijjen)

    Japp, killen är etnisk svensk, och rasist, och gillar kvinnor av samma härkomst som mitt ex.

    En tystlåten snubbe som enligt mitt ex är svartsjuk på mig!?
    har sagt sitt namn till mig vid ett tillfälle, annars inte ett ord.

    Jag har 5 års erfarenhet av "rasister" ;P och 10års erfarenhet som mentalskötare så det är bara en tidsfråga innan något händer, skulle tippa på oktober/november när mörkret faller på.

    MEN, det är synd om honom, HAN mår dåligt, måste ha hjälp.
    Ungefär så kommer det att låta efter första blåtiran.

  • pappal
    Mon 27 Jul 2020 21:01
    #8

    Står kanske lite dubbelt, men jag är trött :)

    För övrigt är socutredningen avslutad, och min recension av soc. kan ni läsa på google.maps

    Efter jag var där (soc) 5ggr ville nämligen google att jag skulle recensera platsen :/

    Nåväl, till tillägget:
    deras starka rekommendation är att begära ensam vårdnad, det är all den hjälp jag fått av prusiluskorna, så soc är skit!

    om jag ändå inte själv varit etnisk svensk, då kanske det hade varit lite mer stake i mig, jag kanske skulle ta och gifta mig igen, med en romsk kvinna *asg*

  • Anonym (Man 53)
    Sun 2 Aug 2020 10:15
    #9
    +1

    Hur ser utsikterna ut för ensam vårdnad? Det är väl inte helt lätt att få igenom?

    Om hon trilskas så kanske du bör anlita en erfaren familjerättsjurist som kan finta sig fram genom paragraferna och vägledande rättsfall. Ta det via tingsrätten.

  • Anonym (K)
    Sun 2 Aug 2020 11:38
    #10

    Det är väl en orosanmälan som ska göras?? Har ni gemensam vårdnad? Då kan du eventuellt hålla barnen hos dig. Jag hade INTE släppt dit mina barn!

  • Anonym (Karin­)
    Sun 2 Aug 2020 11:40
    #11

    Vet din exfru om detta?Du måste prata med henne om detta i lugn och ro.Att du tänker på barnets bästa.

  • Anonym (Ylvys­)
    Mon 14 Feb 2022 21:56
    #12

    Vanligt förekommande att kvinnor tror de kan ändra mannen i fråga. Vänta bara tills första slaget kommer. Du bör parata med ditt ex, och även hennes närmsta familj om vad du hittat, och att du tycker det är olämpligt. Ta även kontakt med jurist och sök råd. 

Svar på tråden Exfruns pojkvän....