• Sun 21 Jun 2020 12:33
    5295 visningar
    266 svar
    266
    5295

    Försök med första barnet - BIM juli

    Eftersom juni snart är slut och den förra tråden för oss som försöker bli gravida med våra första barn är för maj/juni så gör jag en ny tråd för oss med BIM i juli :)

    Jag är lite osäker på när jag har BIM, men det är i början av juli iaf. Förmodligen 4e eller 5e.

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM juli
  • Sun 21 Jun 2020 16:02
    #1

    Jag hakar på!! Tycker det är skönt med en egen tråd för oss som försöker med första barnet

    ÄL idag och BIM 6/7 eller 7/7. Sjätte försöket!

  • Sun 21 Jun 2020 16:06
    #2
    Magda11 skrev 2020-06-21 12:33:34 följande:

    Eftersom juni snart är slut och den förra tråden för oss som försöker bli gravida med våra första barn är för maj/juni så gör jag en ny tråd för oss med BIM i juli :)

    Jag är lite osäker på när jag har BIM, men det är i början av juli iaf. Förmodligen 4e eller 5e.


    Då följs vi åt nu i den dryga väntan! Föredrar du att vänta in BIM eller gillar du att testa före? Förra månaden tog jag ett Testa Tidigt CB som var tok blankt! Och det var faktiskt rätt skönt att därefter ställa in sig på att mensen kommer komma även denna månad...Kanske gör på samma vis denna månad
  • Sun 21 Jun 2020 17:04
    #3
    Jenzia skrev 2020-06-21 16:02:25 följande:

    Jag hakar på!! Tycker det är skönt med en egen tråd för oss som försöker med första barnet

    ÄL idag och BIM 6/7 eller 7/7. Sjätte försöket!


    Det tycker jag med :)
  • Anonym
    Sun 21 Jun 2020 17:06
    #4

    Vad är bim?

  • Sun 21 Jun 2020 17:08
    #5
    Jenzia skrev 2020-06-21 16:06:28 följande:

    Då följs vi åt nu i den dryga väntan! Föredrar du att vänta in BIM eller gillar du att testa före? Förra månaden tog jag ett Testa Tidigt CB som var tok blankt! Och det var faktiskt rätt skönt att därefter ställa in sig på att mensen kommer komma även denna månad...Kanske gör på samma vis denna månad


    Så gjorde jag i början, men blev nästan knäpp och försökte inbilla mig att jag fortfarande kan vara gravid pga testade så tidigt och så... så har på senaste försökt att vänta så länge som möjligt. Eftersom jag haft olika lång lutealfas pga missfallet så vet jag inte riktigt vad jag ska gå efter, så jag ska försöka att bara vänta in mensen (eller ja, hoppas på att den inte kommer) :)
  • Sun 21 Jun 2020 17:25
    #6
    Anonym skrev 2020-06-21 17:06:08 följande:

    Vad är bim?


    Står för beräknad icke mens, dvs dagen då din mens är beräknad att starta men istället hoppas man på att bekräfta graviditet den dagen
  • Mon 22 Jun 2020 09:09
    #7
    Magda11 skrev 2020-06-21 17:08:42 följande:

    Så gjorde jag i början, men blev nästan knäpp och försökte inbilla mig att jag fortfarande kan vara gravid pga testade så tidigt och så... så har på senaste försökt att vänta så länge som möjligt. Eftersom jag haft olika lång lutealfas pga missfallet så vet jag inte riktigt vad jag ska gå efter, så jag ska försöka att bara vänta in mensen (eller ja, hoppas på att den inte kommer) :)


    Haha! Ja, jag kan erkänna att jag heller inte tänkte att det var helt kört när Testa Tidigt var tokblankt. Vad knasig man är!

    Så himla tråkigt med ditt missfall Var det tidigt i graviditeten? Ibland tänker jag att det är ett mirakel att barn blir till, med allt som kan gå fel på vägen. Varför får man inte lära sig det är i skolan?!

    Jag håller i a f tummarna för att din lutealfas börjar normalisera sig denna cykeln! Nu ska man hålla sig sysselsatt i två veckor så det inte kliar för mycket i fingrarna
  • Mon 22 Jun 2020 10:05
    #8
    Jenzia skrev 2020-06-22 09:09:42 följande:

    Haha! Ja, jag kan erkänna att jag heller inte tänkte att det var helt kört när Testa Tidigt var tokblankt. Vad knasig man är!

    Så himla tråkigt med ditt missfall Var det tidigt i graviditeten? Ibland tänker jag att det är ett mirakel att barn blir till, med allt som kan gå fel på vägen. Varför får man inte lära sig det är i skolan?!

    Jag håller i a f tummarna för att din lutealfas börjar normalisera sig denna cykeln! Nu ska man hålla sig sysselsatt i två veckor så det inte kliar för mycket i fingrarna


    Ja, man bli ju helt knäpp! Haha :/

    Det var som ?tur? var tidigt! Ja, det är helt sjukt att man inte har bättre koll på hur tufft det kan vara förrän man är mitt i det själv. Beror väl mycket på att man aldrig hör om hur någon kämpar, utan bara om alla som lyckas :(

    Tack snälla! Hoppas vi får våra plus i början på juli <3

    Jag drömde inatt att jag plussade... Ska hjärnan börja jäklas med mig direkt?! Haha...
  • Mon 22 Jun 2020 12:33
    #9

    Hoppar in här :)

    Bim 11/7 så bör ha ägglossning till helgen!

    Slutat helt med kaffe nu efter att ha läst en artikel om hur kroppen påverkas negativt av det.

    Tips till alla för att få lite mer koll på hur våra kvinnokroppar funkar osv är att kolla in vulverinekoos på Instagram. Hon skriver mkt in fertilitet osv :)

  • Wed 24 Jun 2020 11:48
    #10

    Hoppar in här också och håller tummarna för ALLA!

    BIM 7/7

Svar på tråden Försök med första barnet - BIM juli