• farman
    Tue 23 Jun 2020 18:06
    357 visningar
    14 svar
    -1
    14
    357

    Rätt att kalla socialdemokraterna för islamiskt?

    Vad tycker ni om det? Om man kritiserar vänstern samt socialdemokraterna för att var islamister samt stalinister tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

    Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 
  • Svar på tråden Rätt att kalla socialdemokraterna för islamiskt?
  • Anonym (ooo)
    Tue 23 Jun 2020 18:36
    #1
    farman skrev 2020-06-23 18:06:30 följande:
    Vad tycker ni om det? Om man kritiserar vänstern samt socialdemokraterna för att var islamister samt stalinister tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

    Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 
    jag tror att du druckit för mycket tisdagssprit 
  • Tue 23 Jun 2020 18:41
    #2
    +2

    Nu är ju FL ett privatägt forum och då kan ledningen också bestämma hur forumet ska modereras men som användare vill jag det ska va högt i tak i forumet och att yttrandefrihet ska gälla för både vänster och högeranhängare. Yttrandefrihet som enbart gäller dom som tänker som man själv är ingen verklig yttrandefrihet imho. Även dom vars åsikter man ogillar ska ha full rätt säga sin mening. Sen får ju då också alla va beredda på kritik för sina åsikter. Yttrandefrihet innebär inte man får stå oemotsagd. Hård men saklig diskussion ska va möjlig.

  • Anonym (K)
    Tue 23 Jun 2020 20:05
    #3

    Är det rätt att kalla SD för djungelapor?

  • Tue 23 Jun 2020 20:21
    #4

    Nej, personligen tycker jag inte det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar "all kritik" mot Socialdemokraterna, men samtidigt får ju de som bestämmer på FL göra som de vill eftersom det är deras forum.

  • Tue 23 Jun 2020 20:22
    #5
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 20:05:00 följande:

    Är det rätt att kalla SD för djungelapor?


    Man bör självklart ha rätt att uttrycka den åsikten ifall man tycker så.
  • Anonym (K)
    Tue 23 Jun 2020 20:30
    #6
    Nimzay skrev 2020-06-23 20:22:16 följande:

    Man bör självklart ha rätt att uttrycka den åsikten ifall man tycker så.


    Jag har blivit avstängd och fått tråden borttagen här på FL efter att ha startat en tråd med just den andemeningen.
  • Tue 23 Jun 2020 20:52
    #7
    +1
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 20:05:00 följande:

    Är det rätt att kalla SD för djungelapor?


    Har du ingen uppfostran?
  • Tue 23 Jun 2020 20:59
    #8
    farman skrev 2020-06-23 18:06:30 följande:

    Vad tycker ni om det? Om man kritiserar vänstern samt socialdemokraterna för att var islamister samt stalinister tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 


    Jag anser att FL gör som de vill. Modereringen är ett skämt men det är frivilligt att vara här och det finns andra forum.

    Sossarna är inte islamistiskt egentligen men de tänker så kortsiktigt att resultatet ksn mycket väl bli sådant.

    Stalinistiskt är helt fel. Sossarnas största uppgift var att de stängde ute kommunisterna från inflytande under decennierna efter kriget. Det är också det enda de har lyckats med.

    Att du blandar ihop sossarna med FL gör mig konfunderad. Finns det en organisatorisk koppling?
  • Tue 23 Jun 2020 21:01
    #9
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 20:30:20 följande:
    Jag har blivit avstängd och fått tråden borttagen här på FL efter att ha startat en tråd med just den andemeningen.
    Okej, tycker för min del det verkar knasigt att ta bort en tråd och stänga av trådens startare enbart pga att man använt det uttrycket.

    Fast sen beror det ju antagligen även lite på trådstartens innehåll och ämne tänker jag, dvs hur seriös och innehållsrik trådstarten anses vara och så typ. Så kan ju ha berott på nåt sånt också, tänker jag rent spontant utan att veta vad det var för tråd eller vad den handlade om, eller hur trådstarten var formulerad osv.

    Men om en tråd med hyfsat välformulerad trådstart samt med en hyfsat lättförstådd och innehållsrik frågeställning/diskussionsämne, plus även utan jättestor risk att spåra ut totalt, samt eventuellt även där det på det stora hela artat sig till ett hyfsat vettigt diskussionsklimat, blir borttagen bara sådär pga av att man uttrycker sig med just den meningen du skrev här tidigare i denna tråden tycker jag som sagt det verkar rätt knasigt.
  • Sat 27 Jun 2020 15:14
    #10

    Påstår man att S är "islamiskt" så tycker jag man ska lägga fram belägg för det, vilket antagligen ingen kan. Vet inte vad som menas. För många muslimer i partistyrelsen? Att S för en pro-islamsk politik?

    Det går säkert att starta en tråd med en mindre provocerande och lögnaktig rubrik.

  • farman
    Sat 27 Jun 2020 15:54
    #11

    Jag har inte påstått det men önskar att det snart blir islamistiskt.
    www.gp.se/debatt/så-har-islamisterna-byggt-upp-sin-maktbas-i-sverige-1.11763841

  • farman
    Sat 27 Jun 2020 15:56
    #12
  • farman
    Sat 27 Jun 2020 16:00
    #13
  • Anonym (Nelli­e)
    Sat 27 Jun 2020 22:55
    #14
    flygrl skrev 2020-06-23 18:41:19 följande:

    Nu är ju FL ett privatägt forum och då kan ledningen också bestämma hur forumet ska modereras men som användare vill jag det ska va högt i tak i forumet och att yttrandefrihet ska gälla för både vänster och högeranhängare. Yttrandefrihet som enbart gäller dom som tänker som man själv är ingen verklig yttrandefrihet imho. Även dom vars åsikter man ogillar ska ha full rätt säga sin mening. Sen får ju då också alla va beredda på kritik för sina åsikter. Yttrandefrihet innebär inte man får stå oemotsagd. Hård men saklig diskussion ska va möjlig.


    Privatägd media, forum etc har närapå monopol som plats för debatt. Om de lägger sig i vad som diskuteras utnyttjar de sin monopolställning så att demokratin och yttrandefriheten begränsas.

Svar på tråden Rätt att kalla socialdemokraterna för islamiskt?