• Anonym (ledse­n)
    Fri 26 Jun 2020 14:38
    5887 visningar
    240 svar
    -1
    240
    5887

    Min mans kommentar om min kropp...Överreagerar jag?

    Så...Är gift med en man som jag har ett gemensamt barn med. När jag var gravid sa han att han tyckte mina bröst var väldigt stora och hade de suttit på en annan kvinna så hade det inte vart hans förstahandsval. 
    Har just nu pms och är extremt deprimerad...tog upp diskussion med min man vad han tycker om mina bröst. De har ju krympt litegrann sedan jag slutade amma, Han sa att han tycker om dem, att de är normal storlek men åt det större hållet. Och idag sa han att hade de gravidbrösten jag hade, suttit på en annan kvinna så hade han inte blivit lika hård, men med mig så blev han galet upphetsad av mig då jag hade de brösten...för att han älskar mig, säger han. men indirekt sa han ju att mina gravidbröst var fula.?
    Jag frågade han om han hade tyckt om min rumpa på en annan kvinna. Han sa, mmm ja din rumpa är jättefin. Frågade han samma sak om brösten, han sa "varför inte?"...Kunde fasiken inte låta bli att bli ledsen. Varför inte lovorda brösten med? Han säger ju jämt (ljuger?) att de är så fina, men denna kommentar sårade mig och nu vet jag inte om jag överreagerade?

    Han sa att han gillar inte stora bröst, de skall få plats i handen. Att stora bröst är som två tumörer.

    Sen kom vi till min mage...har barn sen innan och min mage är väldigt rynkig och hängig...tyvärr.. Han har alltid sagt att han tycker den är fin och gullig och att han inte bryr sig om den. Nu frågade jag om han hade gillat den magen på en annan kvinna. Nej, sa han.

    Han sa att jag kan se ut hursomhelst, han älskar mig ändå. Men varför sa han också då att mina gravidbröst var något som han accepterade då, för han visste att de skulle bli mindre sen...för han hade inte gillat att de var så stora hela tiden. Han säger ju emot sig själv? Vad hände med att älska mig och gilla mig hur jag än ser ut?

    Jag VET att det var dumt att fråga, jag VET....men nu sitter jag här och känner mig skitful...Känner mig lurad...

    han har själv sagt att utseendet är inte alls...och att han är en rumpkille och bröst inte är så viktiga...
    Men idag sa han att utseendet visst har en betydelse, inte allt, men en del och stora bröst är något han inte gillar. Jag har fortfarande ganska stora bröst...Häromveckan sa han att han tyckte de kändes större...och jag kände direkt att nu är jag mindre attraktiv för honom?

  • Svar på tråden Min mans kommentar om min kropp...Överreagerar jag?
  • Fri 26 Jun 2020 14:47
    #1
    +6

    Känns ganska självdestruktivt att hålla på och fråga hela tiden. Tycker du allt med din mans kropp är fantastiskt på ett objektivt plan, eller gillar du den för att den tillhör en person du älskar?

    Så länge man har det bra i förhållandet i övrigt tycker jag man ska tänka att ens partner älskar en, warts and all. Att noja över en kropp som ändå är i ständig nedbrytning känns som slöseri av tid!


    Anonym (ledsen) skrev 2020-06-26 14:38:38 följande:

    Så...Är gift med en man som jag har ett gemensamt barn med. När jag var gravid sa han att han tyckte mina bröst var väldigt stora och hade de suttit på en annan kvinna så hade det inte vart hans förstahandsval. 

    Har just nu pms och är extremt deprimerad...tog upp diskussion med min man vad han tycker om mina bröst. De har ju krympt litegrann sedan jag slutade amma, Han sa att han tycker om dem, att de är normal storlek men åt det större hållet. Och idag sa han att hade de gravidbrösten jag hade, suttit på en annan kvinna så hade han inte blivit lika hård, men med mig så blev han galet upphetsad av mig då jag hade de brösten...för att han älskar mig, säger han. men indirekt sa han ju att mina gravidbröst var fula.?

    Jag frågade han om han hade tyckt om min rumpa på en annan kvinna. Han sa, mmm ja din rumpa är jättefin. Frågade han samma sak om brösten, han sa "varför inte?"...Kunde fasiken inte låta bli att bli ledsen. Varför inte lovorda brösten med? Han säger ju jämt (ljuger?) att de är så fina, men denna kommentar sårade mig och nu vet jag inte om jag överreagerade?

    Han sa att han gillar inte stora bröst, de skall få plats i handen. Att stora bröst är som två tumörer.

    Sen kom vi till min mage...har barn sen innan och min mage är väldigt rynkig och hängig...tyvärr.. Han har alltid sagt att han tycker den är fin och gullig och att han inte bryr sig om den. Nu frågade jag om han hade gillat den magen på en annan kvinna. Nej, sa han.

    Han sa att jag kan se ut hursomhelst, han älskar mig ändå. Men varför sa han också då att mina gravidbröst var något som han accepterade då, för han visste att de skulle bli mindre sen...för han hade inte gillat att de var så stora hela tiden. Han säger ju emot sig själv? Vad hände med att älska mig och gilla mig hur jag än ser ut?

    Jag VET att det var dumt att fråga, jag VET....men nu sitter jag här och känner mig skitful...Känner mig lurad...

    han har själv sagt att utseendet är inte alls...och att han är en rumpkille och bröst inte är så viktiga...

    Men idag sa han att utseendet visst har en betydelse, inte allt, men en del och stora bröst är något han inte gillar. Jag har fortfarande ganska stora bröst...Häromveckan sa han att han tyckte de kändes större...och jag kände direkt att nu är jag mindre attraktiv för honom?


  • Fri 26 Jun 2020 14:51
    #2
    +1
    Ignoramus skrev 2020-06-26 14:47:00 följande:

    Känns ganska självdestruktivt att hålla på och fråga hela tiden. Tycker du allt med din mans kropp är fantastiskt på ett objektivt plan, eller gillar du den för att den tillhör en person du älskar?

    Så länge man har det bra i förhållandet i övrigt tycker jag man ska tänka att ens partner älskar en, warts and all. Att noja över en kropp som ändå är i ständig nedbrytning känns som slöseri av tid!


    Jag håller verkligen med här. Och då ts, kan jag säga att jag i perioder är precis som du är just nu. Men som Ignoramus säger, det tjänar ingenting till.
  • Anonym (D)
    Fri 26 Jun 2020 14:51
    #3
    +2

    Men herregud, hur gamla är ni egentligen?

    Jag älskar och tänder på min man och tycker han är sexig, men om man skulle börja analysera varje kroppsdel för sig så är ju ingen perfekt.

    Vad är poängen med det? Han säger ju att han tänder på dig och gillar din kropp för att den är din, vad spelar det för vad han tycker om varje enskild kroppsdel tagen ur sitt sammanhang.

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Fri 26 Jun 2020 15:04
    #4
    -1
    Anonym (D) skrev 2020-06-26 14:51:55 följande:

    Men herregud, hur gamla är ni egentligen?

    Jag älskar och tänder på min man och tycker han är sexig, men om man skulle börja analysera varje kroppsdel för sig så är ju ingen perfekt.

    Vad är poängen med det? Han säger ju att han tänder på dig och gillar din kropp för att den är din, vad spelar det för vad han tycker om varje enskild kroppsdel tagen ur sitt sammanhang.


    Att han egentligen skulle bli kåtare på något annat än det jag har...och det gör mig ledsen. Gick ner ganska mycket i vikt i vintras och för första gången hörde jag han säga självmant att han älskar min bröststorlek och form...Gick självklart upp igen kort därefter och har inte hört samma spontana kommentar mer. Så nu känner jag att jag vill gå ner i vikt igen...för att tillfredsställa hans behov även om han tycker om mig för den jag är. Vill inte ha två tumörer till bröst igen...

    Jag känner mig också äcklad att han är så utseendefixerad, eller är det bara i min hjärna som jag ser på han så? Kanske alla män tycker så om bröst, att ett visst är ideal och ett annat är avtändande?

    Jag vet inte...känner att jag har snurrat in mig i det här och jag mår verkligen jättedåligt...
  • Fri 26 Jun 2020 15:10
    #5
    +1

    Varför inbilla sig att man har den perfekta kroppen? Gå in på sociala medier och inse att det alltid kommer finnas snyggare människor hur mycket du än anstränger dig.

    Å ena sidan är han kanske lite väl ärlig, men ärlighet tycker jag ändå är ett tecken på något bra. Är han ärlig med det så är han ärlig med att det är dig han vill ha, tror du inte? Vem mår bra av att inbilla sig att man är perfekt?

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Fri 26 Jun 2020 15:14
    #6
    -1
    Core skrev 2020-06-26 15:10:47 följande:

    Varför inbilla sig att man har den perfekta kroppen? Gå in på sociala medier och inse att det alltid kommer finnas snyggare människor hur mycket du än anstränger dig.

    Å ena sidan är han kanske lite väl ärlig, men ärlighet tycker jag ändå är ett tecken på något bra. Är han ärlig med det så är han ärlig med att det är dig han vill ha, tror du inte? Vem mår bra av att inbilla sig att man är perfekt?


    Jag vill inte vara perfekt, men jaga vill känna att min man tycker att jag är det som tänder han mest. Och det kändes inte riktigt att han tycker mina bröst NU är något han faktiskt hade tyckt vart snyggt på någon annan, även om han sa det. För kommentaren "varför inte"? kändes för mig inte som något positivt. Det kändes som, tja, kanske inte exakt det jag hade suktat efter men de hade väl dugit? typ så... Och då känner jag att han går emot det han säger till mig om mina bröst...och det följer hand i hand med att jag tycker att han ljuger mig i ansiktet för att göra mig glad...
  • Anonym (Fråga inte)
    Fri 26 Jun 2020 15:22
    #7
    +1

    Jagvet att min kropp inte är snygg, jag vet att min man inte blir attraherad av den och att hsn tycker små bröst är snyggare än stora. Men jag håller inte på och frågar saker som bara kan ge negativa svar...

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Fri 26 Jun 2020 15:23
    #8
    -1

    Han har också alltid sagt att hade han fått välja mellan personlighet och utseende så hade han valt personlighet,
    idag frågade jag han om en kvinna hade haft den mest underbara personligheten men stora bröst om han hade gått vidare. Nej sa han.

    Ljuger igen...

  • Anonym (bara sluta)
    Fri 26 Jun 2020 15:27
    #9
    +2
    Anonym (ledsen) skrev 2020-06-26 15:23:41 följande:
    Han har också alltid sagt att hade han fått välja mellan personlighet och utseende så hade han valt personlighet,
    idag frågade jag han om en kvinna hade haft den mest underbara personligheten men stora bröst om han hade gått vidare. Nej sa han.

    Ljuger igen...
    Men sluta fråga sånt där. Omedelbart. Vad håller du på med? Och för att svara på din fråga, JA du överreagerar verkligen.
  • Anonym (D)
    Fri 26 Jun 2020 15:36
    #10
    +2

    Men sluta prata om utseendet på din kropp!!! Diskuterar ni hans (perfekta?) kroppsdelar lika ingående?

    Tycker det låter helt knäppt att hålla på och fråga varandra om de hade gillat stora bröst på någon annan, vad ska man liksom svara? Ja, nej, vilket som blir ju ändå fel.

    Jag har fått tre barn och lika mycket som jag får leva med spåren det satt på min kropp så får min man göra det. Vilket han gör, gladeligen, det är ju även hans barn.

    Men om jag frågar honom om han finner den lösa huden på min mage attraktiv, vad ska han då svara? Det är ju uppenbarligen inte snyggt, men det verkar heller inte störa honom så varför ska jag pressa fram ett "ärligt svar"?

    Sluta prata och fråga om din kropp. Det är inte hälsosamt.

Svar på tråden Min mans kommentar om min kropp...Överreagerar jag?