• Anonym (Tg)
    Sun 28 Jun 2020 23:09
    26656 visningar
    229 svar
    -2 +9
    229
    26656

    Varför "tillåter" ni föräldrar era barn och tonåringar sola med string-bikini?

    Har sett detta flera gånger nu hittils i sommar. Senast nu i kväll när vi var och badade. Såg en person bakom mig vilket jag trodde var en kvinna med sin hund, när hon vänder dig kan hon omöjligt var mer än max 9 år. Med tanke på hennes röst och ansikte etc. Hon hade en string-bikiniunderdel.

    Senast när jag var och badade med min kompis och hennes barn med, 14 år och string.

    Jag tycker det är hemskt. Är jag ensam om att reagera så? Blir så provocerad av att föräldrarna inte säger nåt. Självklart ska barnen få bestämma till stor del vad dom har på sig. Jag har aldrig behövt lägga mig i, men en sån bikini varken får eller vill min 12-åriga dotter ha. Blir så paff när jag ser sånt här. Och äcklad av att jag såg andra män glo på 14-åringen. Så ligger dom och putar med rumpan på mage.

    Är det så viktigt att få sola bakdelen att man känner att det är ok att gå runt halvnäck???

    Vad tycker ni andra om detta.

  • Svar på tråden Varför "tillåter" ni föräldrar era barn och tonåringar sola med string-bikini?
  • Anonym (D)
    Sun 28 Jun 2020 23:12
    #1
    +2

    Var bor du? Har aldrig sett det du snackar om. Varken i år eller något annat år och då har jag rört mig en hel del på populära och överfulla badstränder, pooleer mm.

  • Anonym (Tg) Trådstartaren
    Sun 28 Jun 2020 23:18
    #2
    Anonym (D) skrev 2020-06-28 23:12:54 följande:

    Var bor du? Har aldrig sett det du snackar om. Varken i år eller något annat år och då har jag rört mig en hel del på populära och överfulla badstränder, pooleer mm.


    Stockholm. Har sett detta varje gång jag rört mig på en badplats.
  • Anonym (Tg) Trådstartaren
    Sun 28 Jun 2020 23:20
    #3
  • Anonym (Tg) Trådstartaren
    Sun 28 Jun 2020 23:22
    #4
    -1
  • Anonym (R)
    Sun 28 Jun 2020 23:32
    #5

    Bikini med mindre tyg på trosorna är modernt ja. Inte för att bilden som länkats är illa.


    Folk kommer alltid att stirra på 14åringar i bikini. Inte som att det gör någon skillnad vilken modell på bikini. Bikinitrosor har en tendens att åka in oavsett modell. Vid rutschkaneåkning drar man upp dom ändå. 


    En 9åring skulle jag inte tillåta ha dessa och skulle själv inte vilja bära men saksamma vad jag tycker egentligen.

  • Anonym (...)
    Sun 28 Jun 2020 23:36
    #6

    Ser förfärligt ut!!! Min femtonåring får INTE ha det, hon har det ändå...

  • Sun 28 Jun 2020 23:36
    #7
    +2

    Om du har problem med att se skillnad på en kvinna plus hund och en 9åring, vet jag inte vad som skulle hjälpa. För övrigt tycker jag att bikinibyxor som blottlägger halva baken ser vulgärt ut, oavsett tjejens ålder.

  • Anonym (Tg) Trådstartaren
    Sun 28 Jun 2020 23:37
    #8
    Anonym (...) skrev 2020-06-28 23:36:19 följande:

    Ser förfärligt ut!!! Min femtonåring får INTE ha det, hon har det ändå...


    Skönt att höra att man inte är ensam med dessa åsikter.
  • Anonym (Tg) Trådstartaren
    Sun 28 Jun 2020 23:40
    #9
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-06-28 23:36:59 följande:

    Om du har problem med att se skillnad på en kvinna plus hund och en 9åring, vet jag inte vad som skulle hjälpa. För övrigt tycker jag att bikinibyxor som blottlägger halva baken ser vulgärt ut, oavsett tjejens ålder.


    Ja, hon stod ju vänd med ryggen emot. Såg bara en bar rumpa och tänkte att det var en vuxen, den kopplingen gör jag automatiskt. Har inga "problem" med detta.

    Precis, det ser vulgärt ut och ännu värre på yngre. Själv skulle jag aldrig ha det.
  • Anonym (E)
    Sun 28 Jun 2020 23:41
    #10

    Det handlar om en av två anledningar. A) Föräldrarna bryr sig inte. B) Föräldrarna vågar/orkar/vill inte ta fajten.

Svar på tråden Varför "tillåter" ni föräldrar era barn och tonåringar sola med string-bikini?