• Anonym­122246­7
    Mon 29 Jun 2020 11:43
    903 visningar
    53 svar
    53
    903

    Flickväns uppmärksamhet är jobbig

    Hej!

    Jag är en 18-årig kille som är i ett förhållande med en fantastisk tjej sedan 1,5 halvår tillbaka. Hon är smart, vacker, förstående, en av de snällaste människorna jag någonsin träffat och vi har samma tankar och värderingar i väldigt mycket. Vi planerar efter studenten att flytta tillsammans och det känns som detta är något som verkligen kan potentiellt vara för alltid.

    Nu till problemet, jag sedan en tid tillbaka dåligt över all uppmärksamhet hon får från andra killar och specifikt äldre män. Ett exempel är att vi var och gymade tillsammans och när hon gick förbi 2 män som verkade vara runt 60-års åldern kunde de inte släppa blicken från hennes bakdel och sedan när gick jag förbi dem hörde jag hur de pratade om henne på ett sexuellt sätt. Detta var så äckligt att höra för båda dessa kunde lika gärna varit min morfar eller farfar. När vi är på stranden och hon ska gå och ta ett dopp i vattnet utan mig ser jag ett jobbigt antal män som vänder blicken mot henne och kan inte släppa taget. En gång raggade även en man runt 40-års åldern på henne fast blev sedan halvt nervös när jag kom till henne och hon hade berättat att hon var 17 år gammal för honom. Detta är bara något av många många fler exempel som har bara uppstått med äldre män att det bara har fått mig att må dåligt. Det handlar inte om att jag är rädd att hon ska vara otrogen mot mig för det vet jag att hon hade aldrig kunnat göra och det handlar inte heller om dåligt självförtroende, jag är smart, attraktiv, vältränad, förstående osv hoppas detta inte får mig låta som att jag har höga tankar om mig själv men vill bara visa att jag inte ser ner på mig själv. Trots detta känner jag bara dåligt kring denna uppmärksamhet från äldre män och det har lett till att jag mår dåligt nu bara när uppmärksamheten kommer från killar runt vår egna ålder, om det är äldre som kollar in henne kan jag sitta några timmar under natten och grubbla kring det. Allt det har lett till att jag inte kan utföra arbeten på samma som tidigare, jag är ofokuserad, orkar inte träna och det leder till att även till att det går ut över henne som får henne att känna sig dåligt. Vi är väldigt öppna med varandra och jag har berättat alla problem för henne men vi finner inte riktigt någon lösning till det. I mina tidigare förhållanden har jag aldrig haft dessa problem fast då har jag inte heller mest av att äldre män raggade upp dem fastän dem också vara enligt mitt tycke ganska attraktiva.

    Jag vet inte riktigt vad jag vill fram, det känns bara bra att få berätta till någon mer än bara min flickvän även om det är personer jag aldrig kommer stötta på troligtvis. Det hade varit bra att veta om någon kille har varit i liknande situationen och hur ni tog er igenom det. Även lösningar från andra som inte haft dessa problem är också välkomna.

    Jag vill påpeka att jag är medveten om att tjejer får massa uppmärksamhet från killar och att det även kan ske från äldre män men detta tankesättet hjälper bara inte.

  • Svar på tråden Flickväns uppmärksamhet är jobbig
  • Anonym (f)
    Mon 29 Jun 2020 11:53
    #1

    Det är ju inte hennes eller ditt fel att vissa män är äckliga. För det är äckligt när 40-60 raggar på minderåriga. Inte konstigt om det känns obehagligt, men det borde inte vara så att du ligger vaken pga det, vet du vad du egentligen är rädd för?

  • Anonym (S)
    Mon 29 Jun 2020 11:59
    #2
    +2

    Men det är väl normalt att tycka att 60åriga män som raggar på 17åringar eller öppet diskuterar unga tjejers kroppar på ett gym är obehagliga? Det känns inte som nån "konstig" känsla att du upplever de männen som obehagliga och deras beteende oförskämt. Än värre är det väl för din flickvän förstås som blir utsatt, men det är ju inte kosntigt att du reagerar över männens beteende.

    Men vad är det som du säger och gör som får flickvännen att känna sig dålig? Det är väl männens beteende som upprör dig? Och vad är det som du grubblar över i flera timmar? Att det finns äldre män som helt odiskret spanar på unga tjejer utan att skämmas och du undrar varför det är så? Eller vad är det som du funderar över?

    Om flickvännen är med om en liknande situation på gymmet igen tycker jag att hon (om hon vill) med ditt stöd ska säga till nån som jobbar där som kan ta tag i männens beteende. För det är inte ok.

  • Anonym (f)
    Mon 29 Jun 2020 12:04
    #3

    Som kvinna får man väldgt mycket uppmärksamhet, och ofta sådan uppmärksamhet man själv inte gillar eller ville ha. Hoppas du inte skuldbelägger henne för det, för det är inget hon kan styra. Hon älskar dig.

  • Mon 29 Jun 2020 12:07
    #4

    Detta händer nog alla unga tjejer. Bara att vänja sig. Äldre gubbar har raggat på mig sen jag var i 12 års åldern.

  • Mon 29 Jun 2020 12:20
    #5
    -1

    Det är din 17 åriga flickvän som behöver exponeras för alla äckliga gubbslemsblickar och din fokus är hur jobbigt det är för DIG??

    Jisses, backa ett par steg och ta en ordentlig blick på dig själv en stund...

  • Anonym (R)
    Mon 29 Jun 2020 12:21
    #6

    Tänker att du får ta dessa tankar med professionella istället för att lägga det på henne. Din grava överreaktion kommer annars att förstöra allt.

  • Mon 29 Jun 2020 12:23
    #7
    +1
    smulpaj01 skrev 2020-06-29 12:07:56 följande:

    Detta händer nog alla unga tjejer. Bara att vänja sig. Äldre gubbar har raggat på mig sen jag var i 12 års åldern.


    Nej man ska inte vänja sig. Man ska bli äcklad och förbannad.
  • Anonym­122246­7 Trådstartaren
    Mon 29 Jun 2020 12:25
    #8

    Fråga 1:Jag tror att min rädsla ligger i att någonting ska ske henne, för hon har berättat en händelse på kvällen när 3/4 killar över 20 års åldern började följa efter henne trots att hon hade sagt åt dem att hon hade redan en kille och var för ung för dem fast de fortsatte att insistera på att hon bara ljög eller egentligen ville ligga lyckligtvis hände inget men hon erkände att hon hade varit rädd. Jag har rädslan nog att något ska ske och om något hade skett hade jag klandrar mig för det och önskar att jag hade varit där för att skydda henne

    Fråga 2: Det som sker är att jag blir helt avstängd och blir inne i mina tankar som bara leder till att jag mår sämre och blir arg vilket leder till att det går ut över henne vilket jag såklart är medveten om är fel och det är nt hennes fel att allt detta sker. När jag då beter mig dåligt leder det bara att jag blir ännu sämre för jag sårar någon som betyder så mycket för mig

    Fråga 3: Ja, det är männens beetende som äcklar mig

    Fråga 4: Som det går att förstå från fråga 1 möjligtvis så grubblar jag kring mycket ?tänk om detta hade skett?. Har äcen haft en släktningar och även en nära tjej vän som blev våldtagen och blir alltid helt rädd och orolig när jag läser om någon stackars tjej eller kvinna som har blivit våldtagen och får tankarna i huvudet att tänk om det hade varit min flickvän. Menar inte att jag inte tycker synd om dem offrens jag läser om bara för de inte är min flickvän.

  • Anonym­122246­7 Trådstartaren
    Mon 29 Jun 2020 12:27
    #9

    Vill även tillägga att jag allmänt bara ogillar tanken av att se min tjej blir kollad in av äldre och tänker på vilka möjliga kommenterar de har sagt när hon går förbi dem

  • Anonym­122246­7 Trådstartaren
    Mon 29 Jun 2020 12:31
    #10
    Drottningen1970 skrev 2020-06-29 12:20:49 följande:

    Det är din 17 åriga flickvän som behöver exponeras för alla äckliga gubbslemsblickar och din fokus är hur jobbigt det är för DIG??

    Jisses, backa ett par steg och ta en ordentlig blick på dig själv en stund...


    Tyvärr har jag redan försökt tänka så fast det hjälper inte jag kan inte styra vad jag mår dåligt över och vad jag inte mår dåligt över. Min flickvän bryr sig inte över det för hon är medveten om att detta är något som sker väldigt många tjejer och det är något man inte kan komma förbi det, det är klart hon hade valt att all den uppmärksamhet försvinner om hon hade kunnat. Tyvärr kan jag inte tänka på detta sättet och känna bra
Svar på tråden Flickväns uppmärksamhet är jobbig