• Mon 29 Jun 2020 18:36
    2465 visningar
    4 svar
    4
    2465

    Aktivitetsklocka

    Jag köpte nyligen än aktivitetsklocka ,Garmin Vivoactive 4S.

    Den räknar inte steg om jag kör en vagn.

    Då måste jag i såfall ställa in den på gång och sätta på GPS.

    Går jag utan vagn så funkar den bra.

    Men eftersom jag går ca 10.000 steg på jobbet med vagn så reggas ej dessa steg. Kan ej sätta på GPS då jag går i kuvert.

    Finns det någon klocka som skulle funka för mig?

    Vad har ni för någon?

  • Svar på tråden Aktivitetsklocka
  • Mon 29 Jun 2020 18:57
    #1

    Tyvärr så är de ju lite så att klockan känner av dina armrörlser när du går och räknar dem. Testa att stoppa klockan i fickan när du går med barnvagn och funkar inte det så är det gps:en som gäller.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mon 29 Jun 2020 19:29
    #2

    Då jag jobbade i affär satte jag klockan runt vristen så den skulle registrera alla steg jag tog, men inte rörelserna jag gjorde då jag satt i kassan. :D

  • Mon 29 Jun 2020 19:37
    #3
    Finlandar skrev 2020-06-29 19:29:20 följande:

    Då jag jobbade i affär satte jag klockan runt vristen så den skulle registrera alla steg jag tog, men inte rörelserna jag gjorde då jag satt i kassan. :D


    Smart.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Wed 1 Jul 2020 10:12
    #4

    Det måste finnas bättre klockor i den prisklassen tycker jag. Jag har en honor band 5 från aliexpress (dvs en riktigt billig jämfört med din) som aldrig har problem att känna av mina steg även om jag t ex kör en kundvagn eller annat som försvårar.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Aktivitetsklocka