• Mon 29 Jun 2020 20:25
    600 visningar
    28 svar
    28
    600

    Låter detta som ett missfall?

    Vet att det är svårt att säga. Men behöver verkligen lite råd och stöd. Jag har ringt runt en massa för att försöka få ett vul men ingen vill ta emot mig. Jag vill bara veta om fostret lever eller inte, så jag kan fortsätta vidare med det som behöver göras. 


    Jag är i v. 7 (6+2). I slutet av v. 5 fick jag ljusbruna flytningar. Samma kväll en färskt blod-blandad flytning och samtidigt molvärk i magen. Efter det fortsatte dom bruna flytningarna och magvärken i tre dagar till. Det blev mer blod än flytningar, men väldigt mörkt brunt, inget färskt. En sista dag hade jag ljusbruna flytningar och sedan försvann dom. 

    Tre dagar senare: färskt blod vid 2 tillfällen. Det kom mest på papperet när jag gick på toaletten och var inte som mens utan mycket mindre. Behövde ändå binda. Fortsatt magvärk. Blödningarna blev återigen bruna flytningar, varvat med mörkt, mörkt brunt blod. Märktes mest vid toalettbesök. Fortsatt magvärk. Nu, några dagar senare, är det sparsamt mörkbrunt. Så lite att jag inte behöver ha trosskydd hela tiden när jag är hemma. 

    Som sagt, jag får ingen hjälp. Jag vet att det är stor risk att man inte ens kan se fostret och hjärtslag så här tidigt även om allt är bra, iaf sa en av dom jag pratat med så. 

    Men vad tror ni? Är det här ett begynnande missfall? Är det bara att "ta på en binda" och åka till jobbet och försöka vara glad och vänta, som hon på gynmottagningen sa? Är det ett MA? Försöker kroppen stöta ut fostret utan att lyckas? 


    Är tacksam för all respons. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-04 09:33
    Jag var hos gynakuten igår och dom kunde inte se något foster, bara en hinnsäck. Så nu ska jag vänta på ett spontant missfall eller komma tillbaka om 2 veckor. Det känns rätt sorgligt. Jag kan inte sluta hoppas på att det ska vara nåt där nästa gång.
  • Svar på tråden Låter detta som ett missfall?
  • Mon 29 Jun 2020 20:35
    #1

    Det är svårt att veta.Tråkigt att du inte får VUL!

    Jag har haft ett missfall i v.5 och då var det nästan som min vanliga mens, en dag kortare bara. Hade mensvärk som jag brukar vid mens också.

    Denna graviditeten hade jag en blödning i v.6 där det rann blod, kanske under 10-20 minuter och det kom en stor klump också (ingen värk). Blev jätteorolig, som du säkert förstår.

    Men då fick jag VUL och fick se hjärtat några dagar senare (6+0).

    Så vill bara berätta att det kan vara bra trots blödning! Håller tummarna för dig.

  • Mon 29 Jun 2020 20:43
    #2

    Ja, kunde aldrig tro det skulle vara så svårt. Bor ändå mitt mellan en storstad och en halvstor. 

    Tack snälla du för ditt svar, det hjälper väldigt mycket. Jag har läst otroligt mycket om blödningar här på fl, men när man är så orolig är det svårt att ta in. Men det hjälper ändå att höra att du blött men att det gick bra. 

    Jag har faktiskt ett vul, ett privat, om 2 veckor, om vi bokade in när jag började få problem. Så det är en liten tröst iaf, även om 2 veckor känns länge att gå runt och tro jag har ett foster i magen som inte överlevt. Är så ledsen att min första graviditet skulle bli så här. 

  • Mon 29 Jun 2020 20:48
    #3

    Jag hade ett tidigt missfall och det började med att symtomen försvann (illamående) och sen fick jag kraftig mensvärk och därför började jag blöda som en mens. Tveklöst ett missfall.

    Under de andra graviditeterna har jag blödigt lite smått och haft bruna flytningar under de första veckorna, men även lite senare under graviditeten. Båda gångerna har dock gått bra och jag har gått full tid.

    Hoppas på det bästa för dig!

  • Mon 29 Jun 2020 20:48
    #4

    Förstår att det är jobbigt! Hoppas det ser bra ut om 2 veckor!

  • Mon 29 Jun 2020 21:01
    #5
    Qwalite skrev 2020-06-29 20:48:16 följande:

    Jag hade ett tidigt missfall och det började med att symtomen försvann (illamående) och sen fick jag kraftig mensvärk och därför började jag blöda som en mens. Tveklöst ett missfall.

    Under de andra graviditeterna har jag blödigt lite smått och haft bruna flytningar under de första veckorna, men även lite senare under graviditeten. Båda gångerna har dock gått bra och jag har gått full tid.

    Hoppas på det bästa för dig!


    Tack! Just det, glömde skriva det, att jag inte har några symptom. Hann aldrig få något direkt illamående. Så jag är ju ganska inställd på ett missfall, trots en liten gnutta hopp. Det KAN ju råka bli så att ofarliga blödningar sammanfaller med att jag kanske är en sån som knappt får symptom. 
  • Mon 29 Jun 2020 21:02
    #6
    Lucia N skrev 2020-06-29 20:48:57 följande:

    Förstår att det är jobbigt! Hoppas det ser bra ut om 2 veckor!


    Tack snälla! Hjärta
  • Mon 29 Jun 2020 21:14
    #7

    Det bästa du kan göra att ta gravtest, tex digitala och se om de är starka eller svaga. Jag har haft fyra missfall. Det syns på testen.


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Mon 29 Jun 2020 21:44
    #8
    MissKS skrev 2020-06-29 21:14:09 följande:

    Det bästa du kan göra att ta gravtest, tex digitala och se om de är starka eller svaga. Jag har haft fyra missfall. Det syns på testen.


    Tack. Jag ska göra ett på torsdag tänkte jag. Dom första jag gjorde var väldigt starka och kom fram fort så en minskning borde ju synas tycker jag.
  • Thu 2 Jul 2020 12:54
    #9

    Idag har jag pratat med min närmaste gynakut, och ska åka dit imorgon. Det blir skönt att äntligen få veta.

    Gjorde ett nytt test imorse också, strecket kom fram direkt och blev väldigt starkt. Även om man inte ska lita helt på det (om det är mf på gång eftersom hormonerna kan vara kvar länge i kroppen) så känns det ändå väldigt bra.

  • Fri 3 Jul 2020 12:35
    #10

    Uppdatering: läkaren idag kunde inte se något foster, bara hinnsäcken. Jag ska tillbaka om 2 veckor om inget hänt. Jag hoppas missfallet kommer igång av sig själv innan dess.

Svar på tråden Låter detta som ett missfall?