• Mon 29 Jun 2020 21:53
    555 visningar
    9 svar
    9
    555

    Vi med PCOS som försöker skaffa barn.

    Hej! För ca 1år sedan fick jag reda på att jag har PCOS när jag besökte en gynekolog. Fick då förklarat för mig att det kommer bli svårt att försöka skaffa barn på egen hand. Så därför bad dem mig & min sambo att vända oss till dem när det är aktuellt.

    Testade ett ägglossningstest första gången för ca 2 veckor sedan & fick glad gubbe på förstà försöket.Eftersom att min mens är så oregelbunden så vet jag inte när den är beräknad nästa gång. Så min fråga är till er som är samma situation som mig är : fungerade ägglossningstestet för er? Och när tog ni graviditetstest efter ägglossningen?

  • Svar på tråden Vi med PCOS som försöker skaffa barn.
  • Tue 30 Jun 2020 11:58
    #1

    Vi använde oss av Natural Cycles för att få koll på min speciella cykel och räkna ut allt. Då kom både första och andra plusset på stickan!

  • Tue 30 Jun 2020 19:59
    #2
    Gullvivan89 skrev 2020-06-29 21:53:44 följande:

    Hej! För ca 1år sedan fick jag reda på att jag har PCOS när jag besökte en gynekolog. Fick då förklarat för mig att det kommer bli svårt att försöka skaffa barn på egen hand. Så därför bad dem mig & min sambo att vända oss till dem när det är aktuellt.

    Testade ett ägglossningstest första gången för ca 2 veckor sedan & fick glad gubbe på förstà försöket.Eftersom att min mens är så oregelbunden så vet jag inte när den är beräknad nästa gång. Så min fråga är till er som är samma situation som mig är : fungerade ägglossningstestet för er? Och när tog ni graviditetstest efter ägglossningen?


    Det verkar va ganska vanligt att få fejk-positiva ägglossningstester när man har PCOS. Men det kan ju också va så att du faktiskt hade ägglossning :) Har du regelbunden mens?
  • Tue 30 Jun 2020 22:19
    #3

    Kände hugg i äggstockarna samma dag som jag testade, så antar att det var ägglossning. Men när man har PCOS så släpper inte äggen alltid tyvärr.. dem ligger i ett ?pärlband? ungefär fick jag förklarat för mig. :)

  • Tue 30 Jun 2020 22:40
    #4

    Har testat massor av gånger med ägglossningstester och dom flesta har visat positivt fast ingen mens. Kunde ha positiva test under tre månader fast ingen mens

  • Tue 30 Jun 2020 22:48
    #5
    MtS19 skrev 2020-06-30 22:40:47 följande:

    Har testat massor av gånger med ägglossningstester och dom flesta har visat positivt fast ingen mens. Kunde ha positiva test under tre månader fast ingen mens


    Vad märkligt.. har du fått hjälp med det?
  • Wed 1 Jul 2020 00:45
    #6

    Hej! Fick mitt första barn efter ca 2 års försök (hon är nu tre månader). Fick min första glada gubbe för exakt ett år sedan idag och nu igår fick jag det igen! 

    Innan använde jag mig av vanliga stickor och det funkade inte alls. Men det var när jag började med regelbunden styrketräning och vegankost som vår första blev till. Vet inte om det va en på miljonen tur eller om det faktiskt funkade. Men som någon tidigare nämnde är det ju inte säkert att det sker någon ägglossning trots stegring. MEN det är inte omöjligt.

    Håller tummarna! 

  • Wed 1 Jul 2020 00:47
    #7

    Graviditetstestet tog jag 11 dagar efter den glada gubben och då var det svagt. Dag 13 efter glad gubbe var det ett tydligt streck! 

  • Tiffan­y
    Wed 1 Jul 2020 01:35
    #8

    Får man fråga vilket ägglossningstest du använde med smilyn : )

  • Wed 1 Jul 2020 03:15
    #9

    först gick jag ner jätte mycket i vikt, sen fick vi tid på fertilitetsmottagningen å hade första mötet men efter de så va vi inte riktigt redo för utredningarna som skulle göras, tur ca väl de för plussade på "naturlig" väg i 3 månader senare. Dotter idag på typ 10,5 månad

Svar på tråden Vi med PCOS som försöker skaffa barn.