• Anonym (Alfie­)
    Tue 30 Jun 2020 11:58
    510 visningar
    18 svar
    -1
    18
    510

    Kvinnor som faller för ungdomligt utseende

    En kvinna på Mötesplatsen skrev att hon faller för ett ungdomligt utseende. 
    Då byter hon väl ut sin man vart femte år.

    Här kommer en spoiler, filmen Alfie.

    Som Susan Sarandon gör, när hon byter ut Jude Law.
    "Han är yngre" var hennes kommentar.

    Är du en sån kvinna?

  • Svar på tråden Kvinnor som faller för ungdomligt utseende
  • Pentra
    Tue 30 Jun 2020 12:22
    #1

    Nej. Jag dras till vibbarna, kemin och till det som finns på insidan. ... Mvh, Pentra

  • Anonym (Sara)
    Tue 30 Jun 2020 12:40
    #2
    +1

    Ungdomlig är inte samma sak som ung. Det sitter i blicken, kroppsspråket och livsstilen.

  • Tue 30 Jun 2020 12:49
    #3

    Ungdomligt utseende är inte samma sak som att vara ung i åldern.

    Att ha ett ungdomligt utseende brukar iregel vara utan skägg, slät hy utan rynkor, hyggligt vältränad och slank, ett smalt ansikte, att ha håret intakt i både mängd och färg och klippt i nån hipp frisyr och att man klär sig fräscht och modernt och kanske följer ett visst mode på något sätt.

  • Tue 30 Jun 2020 12:59
    #4

    Håller med, "ungdomlig" betyder inte att man vill ha en tjugoåring utan någon som inte blivit gubbe (oavsett ålder) .

    Min femtioåriga man är ungdomlig eftersom han har ett glitter i blicken, är smal och stark i kroppen och utstrålar nyfikenhet och energi.

  • Tue 30 Jun 2020 13:00
    #5

    Obs:hade hon velat ha någon ung hade hon skrivit "ung", inte ungdomlig.

  • Tue 30 Jun 2020 13:00
    #6

    Obs:hade hon velat ha någon ung hade hon skrivit "ung", inte ungdomlig.

  • Anonym (ungdo­mlighe­t)
    Tue 30 Jun 2020 13:03
    #7

    Jag faller för både ungdomligt utseende men framförallt ungdomlig energi och personlighet och att personen klär sig attraktivt och sköter om sin kropp någorlunda.

    Endast ungdom och slät hy blir urtrisst om intressant innehåll saknas. Jag tänder huvudsakligen på verbala förmågor, kunskap och ett flexibelt intellekt. Såna egenskaper får man främst efter att ha levt några år och mognat som människa. Åldern gör de allra flesta mer empatiska och inkännande som är mycket attraktivt.

  • Anonym (Alfie­) Trådstartaren
    Tue 30 Jun 2020 13:05
    #8

    Ni kvinnor som svarar att ungdomligt utseende betyder annat än att han är ung, hur tolkar ni det om en man säger att han faller för ett ungdomligt utseende?
    Och känner ni er provocerade?

  • Tue 30 Jun 2020 13:11
    #9
    Anonym (Alfie) skrev 2020-06-30 13:05:37 följande:

    Ni kvinnor som svarar att ungdomligt utseende betyder annat än att han är ung, hur tolkar ni det om en man säger att han faller för ett ungdomligt utseende?

    Och känner ni er provocerade?


    Är ju samma sak där. Inga konstigheter. Även kvinnor kan se ut som tanter fast dom inte är så gamla. Så självklart finns det kvinnor med ungdomligt utseende också.
  • Anonym (Alfie­) Trådstartaren
    Tue 30 Jun 2020 13:15
    #10
    Fjäril kär skrev 2020-06-30 13:11:54 följande:
    Är ju samma sak där. Inga konstigheter. Även kvinnor kan se ut som tanter fast dom inte är så gamla. Så självklart finns det kvinnor med ungdomligt utseende också.
    Ok. För jag har fått för mig att åldrande och utseende är känsligt för kvinnor. Och män som ens hintar nåt åt unga kvinnor/kvinnor med ungdomligt utseende triggar något.
  • Tue 30 Jun 2020 13:58
    #11
    Anonym (Alfie) skrev 2020-06-30 13:15:31 följande:

    Ok. För jag har fått för mig att åldrande och utseende är känsligt för kvinnor. Och män som ens hintar nåt åt unga kvinnor/kvinnor med ungdomligt utseende triggar något.


    Inte för alla kvinnor nej. Vi är många som inte bryr oss alls om det.

    Det handlar väl snarare om att de kvinnor som har dålig självkänsla och självförtroende är dom som har flest åsikter om mäns val av både ålder och utseende.
  • Tue 30 Jun 2020 19:49
    #12
    Anonym (Alfie) skrev 2020-06-30 13:05:37 följande:

    Ni kvinnor som svarar att ungdomligt utseende betyder annat än att han är ung, hur tolkar ni det om en man säger att han faller för ett ungdomligt utseende?

    Och känner ni er provocerade?


    Varför skulle det vara provocerande? En berättar vad den söker och sen får andra kolla om det stämmer in på dem. Gör det inte det så är det ju bara att kolla vidare.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Alfie­) Trådstartaren
    Tue 30 Jun 2020 23:16
    #13
    Physalis skrev 2020-06-30 19:49:12 följande:
    Varför skulle det vara provocerande? En berättar vad den söker och sen får andra kolla om det stämmer in på dem. Gör det inte det så är det ju bara att kolla vidare.
    Kvinnor verkar tycka åldern och utseendet är ett känsligt ämne.
    Män som uttrycker att de gillar unga kvinnor eller ungdomligt utseende är också något som kvinnor har starka åsikter om. 
  • Anonym (utsee­ndekra­v)
    Wed 1 Jul 2020 00:06
    #14

    Utseendekraven i samhället är större på kvinnor tycker jag.... En man kan anses attraktiv längre upp i åren....tycker inte att män har lika mycket kroppskomplex som kvinnor generellt heller...  tycker också att män är mer lagda åt att falla för det yttre o för yngre kvinnor...kanske är undermedvetet för att man vill kunna få barn...
    Jag tycker det är knäppt när män söker kvinnor som är såpass mycket yngre att det kunde vara pappa till dem...
    Tycker också det är knäppt när män som själva inte tar hand om sig, är överviktig, otränad klär sig halvtaskigt, och sen har jättehöga krav själv på hur kvinnan ska se ut....
    Det är inte så många män som reagerar om en kvinna skriver ungdomligt utseende, men kvinnor reagerar på mäns utseende krav, för vi har media o modevärldens krav o tror ibland att män har samma krav, vilket det inte har som oftast iaf ..tack o lov... utan kan se en som vacker som man är....Men många kvinnor har dålig självkänsla när det gäller utseendet.... för mig har det blivit bättre o bättre men jag är förvånad över hur många som inte är så nöjda o som uppfattar sig lite överviktiga eller tjocka trots att det inte stämmer... Och folk som är kraftiga o som inte tror att man kan vara snygg ändå... Även om det inte är bra för hälsan förstås att vara alltför överviktig...
    Vill bara avsluta med att säga att det är bra om man fokuserar mest på det inre o på hur personen tar hand om sig själv....och hur den vårdar sitt yttre som det heter.... 
    Jag tänker att skönheten är ju förgänglig om man åldras tillsammans.... 

  • Wed 1 Jul 2020 09:33
    #15
    Anonym (Alfie) skrev 2020-06-30 23:16:55 följande:

    Kvinnor verkar tycka åldern och utseendet är ett känsligt ämne.

    Män som uttrycker att de gillar unga kvinnor eller ungdomligt utseende är också något som kvinnor har starka åsikter om. 


    Det stämmer säkert på vissa kvinnor och i vissa sammanhang. Men jag tror det är väldigt få som bryr sig om en random man på en dejtingsite beskriver vad han önskar hos en framtida partner. Önskar han saker man själv inte har eller beskriver sina önskemål på ett sätt man finner negativt vare sig önskemålen stämmer eller ej så betyder det ju bara att han inte är vad man själv söker.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Alfie­) Trådstartaren
    Wed 1 Jul 2020 09:44
    #16
    Physalis skrev 2020-07-01 09:33:52 följande:
    Det stämmer säkert på vissa kvinnor och i vissa sammanhang. Men jag tror det är väldigt få som bryr sig om en random man på en dejtingsite beskriver vad han önskar hos en framtida partner. 
    Det stämmer på de flesta kvinnor och i de flesta sammanhang.
    Jag tror att det är väldigt många kvinnor som reagerar på när en man söker yngre kvinnor, eller säger att han gillar kvinnor med ungdomligt utseende.
  • Wed 1 Jul 2020 09:58
    #17
    Anonym (Alfie) skrev 2020-07-01 09:44:57 följande:

    Det stämmer på de flesta kvinnor och i de flesta sammanhang.

    Jag tror att det är väldigt många kvinnor som reagerar på när en man söker yngre kvinnor, eller säger att han gillar kvinnor med ungdomligt utseende.


    Och vi är många som förklarar att det inte stämmer på alla.
  • Wed 1 Jul 2020 10:33
    #18
    Anonym (Alfie) skrev 2020-06-30 13:15:31 följande:

    Ok. För jag har fått för mig att åldrande och utseende är känsligt för kvinnor. Och män som ens hintar nåt åt unga kvinnor/kvinnor med ungdomligt utseende triggar något.


    Om en äldre man skriver att han gillar "unga kvinnor" , eller om en man 50+ söker kvinnor i åldersspannet 21-45 år (inte ovanligt) så blir jag provocerad.

    Om han skriver att han gillar ungdomliga kvinnor blir jag det inte, för "ungdomlig" handlar om attityd och stil snarare än ålder.
Svar på tråden Kvinnor som faller för ungdomligt utseende