• Tue 30 Jun 2020 15:27
    428 visningar
    7 svar
    7
    428

    Gravid med ökad lust

    Jag är gravid i vecka 30 och har väldigt ökad sexlust. Vill ha sex flera gånger per dag helst och känner mig supersexig med min mage! Problemet är att min partner inte vill ha sex alls längre. Jag tror vi haft sex ca. 2 ggr sedan jag blev gravid. Jag har tagit upp det med honom och frågat varför han ej har lust och sagt att jag förstår om han ej vill pga att min kropp förändrats osv. Han påstår dock att det inte är därför utan för att det är mycket att göra på jobb osv. Han påstår att han inte ens runkar. Har han någon annan eller kan man få så minskad sexlust helt plötsligt? Jag tar hand om mig själv men blir väldigt ledsen och orolig över att han ej vill ha sex med mig när jag känner mig vackrare, sexigare och kåtare än någonsin förut. Har föreslagit att vi kan göra annat än penetrationssex men det vill han inte heller. Vad ska jag göra? Är det bara att gilla läget?

  • Svar på tråden Gravid med ökad lust
  • Tue 30 Jun 2020 15:37
    #1

    Ledsen för det här svaret.. Nått stämmer inte.. Finns inte många killar som nekar sin älskling sex. Mycket på jobbet? Kom igen.. Det är världens äldsta ursäkt..

    Gå till botten med det..

  • Tue 30 Jun 2020 15:37
    #2

    Ledsen för det här svaret.. Nått stämmer inte.. Finns inte många killar som nekar sin älskling sex. Mycket på jobbet? Kom igen.. Det är världens äldsta ursäkt..

    Gå till botten med det..

  • Tue 30 Jun 2020 15:38
    #3

    Ledsen för det här svaret.. Nått stämmer inte.. Finns inte många killar som nekar sin älskling sex. Mycket på jobbet? Kom igen.. Det är världens äldsta ursäkt..

    Gå till botten med det..

  • Tue 30 Jun 2020 17:13
    #4
    -1
    Zoldaten76 skrev 2020-06-30 15:38:05 följande:

    Ledsen för det här svaret.. Nått stämmer inte.. Finns inte många killar som nekar sin älskling sex. Mycket på jobbet? Kom igen.. Det är världens äldsta ursäkt..

    Gå till botten med det..


    Nej, såklart inget roligt svar. Men känner ju samtidigt själv att det måste vara något som inte stämmer. Blir jätterolig och nojig när han inte ens kan ge en godtagbar förklaring... :/ Hur ska jag göra för att gå till botten med det?
  • Tue 30 Jun 2020 17:21
    #5

    Kan han vara deprimerad för han sörjer att tiden att bara tänka på sig själv snart är förbi?

    Skulle säga att han mår rätt dåligt om han inte velat ha sex på ett halvår. Man ska ju inte tjata sig till sex, men för att relationen ska hålla sig stark så behöver man vara nära varandra, iaf mentalt och känslomässigt.

    Så prata med med varandra. Han borde ha semester snart? Se om han verkar bli piggare, gladare och må bättre då? Ska han vara helt slut efter jobb även när barnet kommer?

  • Tue 30 Jun 2020 20:31
    #6
    +1

    Jag håller inte alls med om första svaret. Män har känslor och svackor precis som kvinnor. Det är en hemskt förlegad tanke att alla män alltid vill ha sex. Det här är ju en jättestor omställning för honom precis som för dig! Att du känner dig sexig gör ju inte automatiskt att HAN också känner sig sexig! Jag tror inte det är nåt fel på din kille, eller att han har nån annan. Han är bara mänsklig! Jag förstår att det är frustrerande, jag har också en kille som sällan är sugen (det har alltid varit så). Men försök att behandla honom som du själv velat bli behandlad om det var du som tappat lusten. :)

  • Tue 30 Jun 2020 21:45
    #7
    Zaxika skrev 2020-06-30 17:21:30 följande:

    Kan han vara deprimerad för han sörjer att tiden att bara tänka på sig själv snart är förbi?

    Skulle säga att han mår rätt dåligt om han inte velat ha sex på ett halvår. Man ska ju inte tjata sig till sex, men för att relationen ska hålla sig stark så behöver man vara nära varandra, iaf mentalt och känslomässigt.

    Så prata med med varandra. Han borde ha semester snart? Se om han verkar bli piggare, gladare och må bättre då? Ska han vara helt slut efter jobb även när barnet kommer?


    Ja, kanske är det så. Han är ju väldigt vag när jag frågar om vad anledningen är till förändringen och jag tänker att det kanske är för att det är svårt att sätta fingret på. Han kanske inte vet riktigt själv. Men det är så svårt för jg känner ju att jag behöver intimitet mer än någonsin. Dels på grund av ökad lust och för att kroppen förändras osv.

    Ja, jag får se om semestern har någon positiv inverkan. Då kanske han kan slappna av lite.
Svar på tråden Gravid med ökad lust