• Anonym (Svea)
    Tue 30 Jun 2020 21:45
    8513 visningar
    60 svar
    -2
    60
    8513

    Han har aldrig haft en flickvän

    En kille jag är lite intresserad av har aldrig haft en flickvän, han är 28 år. Är det lite konstigt? Förr sa han när nån frågade om singellivet att det var skönt. Borde jag springa? Är han svår att leva med tror ni?

  • Svar på tråden Han har aldrig haft en flickvän
  • Anonym (Gudru­n)
    Tue 30 Jun 2020 21:52
    #1
    +3

    Han kan vara svår att leva med, men behöver inte vara det. Jag blev ihop med min sambo när han var 24, för drygt fem år sedan. Jag var /är hans första flickvän. Han var inte min första pojkvän. Upplever att han är den lättaste personen jag levt med, men det beror nog på att vi är så kompatibla.

  • Anonym (fabul­ous)
    Tue 30 Jun 2020 21:55
    #2
    Anonym (Svea) skrev 2020-06-30 21:45:51 följande:

    En kille jag är lite intresserad av har aldrig haft en flickvän, han är 28 år. Är det lite konstigt? Förr sa han när nån frågade om singellivet att det var skönt. Borde jag springa? Är han svår att leva med tror ni?


    Men han bor själv och inte hemma hos mamma hoppas jag?

    Sköter han sitt hem och sitt hushållsarbete så är det väl inget problem, men att bli ihop med en förväxt tonåring i en svinstia rekommenderar jag inte.
  • Anonym (???)
    Tue 30 Jun 2020 21:56
    #3
    +1
    Anonym (Svea) skrev 2020-06-30 21:45:51 följande:

    En kille jag är lite intresserad av har aldrig haft en flickvän, han är 28 år. Är det lite konstigt? Förr sa han när nån frågade om singellivet att det var skönt. Borde jag springa? Är han svår att leva med tror ni?


    28 är ingen ålder, hade mer reagerat om han var bortåt 40 och aldrig haft någon. 

    Beror singellivet på att han är lite blyg och introvert så är det inte så konstigt om han inte haft flickvän. Eller är han en sån som knullat runt och haft massor med tjejer men mest på fyllan, ons osv? 
  • Anonym (82a)
    Tue 30 Jun 2020 21:58
    #4
    +1

    Säger som Gudrun, det behöver han inte vara men man måste ju inte flytta ihop innan man lärt känna varandra ordentligt. Min sambo var 36 när vi träffades, rejält övervintrad ungkarl med andra ord som egentligen inte haft någon riktig relation tidigare. Han är guld! Kommunikativ, villig att kompromissa, ansvarstagande och mycket uppmärksam på vår relation.

  • Anonym (Svea) Trådstartaren
    Tue 30 Jun 2020 22:01
    #5

    Nej haft massa tjejer på fyllan tror jag knappast då han är mer åt det blyga hållet. Han bor ensam ja. Tänker mest han är bekväm med livet som han levt hela sitt liv särskilt efter hans uttalande då om att det var skönt att vara singel. Tänker mest borde man inte sakna någon om man aldrig haft någon? Är förhållandetypen och vet inte om jag ska våga chansa.

  • Anonym (Något han säger)
    Tue 30 Jun 2020 22:04
    #6
    +1

    Kan vara något han säger, att han trivs med singellivet, vad skall man liksom säga. Själv sa jag också att jag trivs som singel men ville inget heller än att vara i ett förhållande. Men ibland är det svårt att träffa rätt.

    Jag tycker du skall ge det en chans, vad har du att förlora, kanske din tid. Ge honom en chans tycker jag:)

  • Tue 30 Jun 2020 22:04
    #7

    Tycker inte du ska vara så fördomsfull, försök lära känna honom istället. Jag tror det visar sig rätt snabbt om hur han är.

    Jag själv har en son på 25, han är singel, supertrevlig, allmänbildad, köpt sig en insatslägenhet, bra inkomst men att träffa en tjej vill sig inte för då knyter det sig för honom. Supersynd kan jag som förälder känna, han behöver träffa en tjej som kan vara lite drivande, föra samtalet och se honom som den han är, då kommer han blomma ut. En del behöver hjälp på traven bara. 

  • Anonym (Gudru­n)
    Tue 30 Jun 2020 22:04
    #8
    Anonym (Svea) skrev 2020-06-30 22:01:57 följande:

    Nej haft massa tjejer på fyllan tror jag knappast då han är mer åt det blyga hållet. Han bor ensam ja. Tänker mest han är bekväm med livet som han levt hela sitt liv särskilt efter hans uttalande då om att det var skönt att vara singel. Tänker mest borde man inte sakna någon om man aldrig haft någon? Är förhållandetypen och vet inte om jag ska våga chansa.


    Chansar du inte så får du aldrig veta... Men det bestämmer du.
  • Anonym (Något han säger)
    Tue 30 Jun 2020 22:05
    #9
    +1

    Kan vara något han säger, att han trivs med singellivet, vad skall man liksom säga. Själv sa jag också att jag trivs som singel men ville inget heller än att vara i ett förhållande. Men ibland är det svårt att träffa rätt.

    Jag tycker du skall ge det en chans, vad har du att förlora, kanske din tid. Ge honom en chans tycker jag:)

  • Anonym (....)
    Tue 30 Jun 2020 22:28
    #10
    Anonym (Svea) skrev 2020-06-30 22:01:57 följande:

    Nej haft massa tjejer på fyllan tror jag knappast då han är mer åt det blyga hållet. Han bor ensam ja. Tänker mest han är bekväm med livet som han levt hela sitt liv särskilt efter hans uttalande då om att det var skönt att vara singel. Tänker mest borde man inte sakna någon om man aldrig haft någon? Är förhållandetypen och vet inte om jag ska våga chansa.


    Du märker ju rätt snabbt om killen är vettig eller ej.

    Bara genom att vara hemma hos honom ett tag så tror jag du kan bilda dig en bra uppfattning.
Svar på tråden Han har aldrig haft en flickvän