• Anonym (Lilli­)
    Tue 30 Jun 2020 23:22
    2470 visningar
    21 svar
    21
    2470

    Sprutade i mig fast jag inte ville

    Hej kära folk. Jag är väldigt orolig just nu. Min man sprutade i mig fast jag inte vill bli med barn. Har haft hemsk missfall och förlossning. Absolut inte redo för en till barn. Och vi har pratad om att vänta med barn. Men han säger att han inte kunde hålla sig, det bara kom! Han ville prova utan kondom och lovade att inte komma i mig.

    Men jag tar väldigt illa upp speciellt om han säger att du kommer inte bli gravid nu, blir du så gör du abort!!

    Är det jag som är känslig och tänker fel? Hur skulle ni känna er om ni var i min situation?

    Tackar på förhand!

  • Svar på tråden Sprutade i mig fast jag inte ville
  • Anonym (.)
    Tue 30 Jun 2020 23:28
    #1
    +3

    Men kör inte utan kondom. Självklart gjorde han fel, men vill du inte bli gravid ska du inte ha sex utan kondom. Avbryter samlag är en kass preventivmedelsmetod.

  • Anonym (farli­g)
    Tue 30 Jun 2020 23:31
    #2

    Är du inte redo att bli gravid ska du absolut inte ha oskyddat sex, det förstår du väl själv? Avbrutet samlag är inte en säker preventivmetod. Att han sprutade i dig gör det värre men du kan fortfarande bli gravid om han inte gör det. 

    Gällande din man tja.. han är ett svin. Respekterar inte dina gränser i sängen och ser på abort som ditt ansvar och som något lättvindigt, trots hur dåligt du mår kring det. Han bryr sig bara om sin egna vilja i sängen och det gör honom farlig. 

    Vägra ha sex utan skydd. 

  • Steven­Diese
    Wed 1 Jul 2020 06:15
    #3
    +2

    Var det inte allt för länge sen så ta ett dagenefterpiller.

    Känns ju bättre än att göra en abort.

    Och som andra nämnt så är inte avbrutet samlag direkt pålitligt för att inte bli med barn så kör inte den metoden igen.

  • Anonym (Maria­nne)
    Wed 1 Jul 2020 09:40
    #4
    -1

    Det du har blivit utsatt för är en våldtäkt. Din man gjorde något som du på förhand hade sagt att du inte går med på. Jag skulle inte tveka att polisanmäla om jag var i din situation.

  • Anonym (Ki)
    Wed 1 Jul 2020 10:24
    #5

    Den första frågan är ju ens om ni hade sex vid ditt fertila fönster? Vilken dag är du på i menscykeln? Om det inte är i närheten i tid så kan du ju vara lugn.

  • Anonym (Manne­n_i_st­an)
    Wed 1 Jul 2020 10:50
    #6
    +2
    Anonym (Marianne) skrev 2020-07-01 09:40:43 följande:

    Det du har blivit utsatt för är en våldtäkt. Din man gjorde något som du på förhand hade sagt att du inte går med på. Jag skulle inte tveka att polisanmäla om jag var i din situation.


    Vad ska det stå i anmälan?
    "Min man och jag hade samtyckande oskyddat sex, men han fick orgasm i mig"?
  • Anonym (nej)
    Wed 1 Jul 2020 11:18
    #7
    Anonym (Marianne) skrev 2020-07-01 09:40:43 följande:

    Det du har blivit utsatt för är en våldtäkt. Din man gjorde något som du på förhand hade sagt att du inte går med på. Jag skulle inte tveka att polisanmäla om jag var i din situation.


    Det är inte våldtäkt, såvida han inte tvingade dig fysiskt eller med hot att ha oskyddat sex. En sån polisanmälan vore bara ett hån mot de kvinnor som faktiskt blivit våldtagna.

    Har man oskyddat sex löper man risk att bli gravid. Har man avbrutet samlag är risken enormt stor för graviditet oavsett om mannen hinner dra sig ur i tid eller ej (det kan finnas spermier i försatsen). Om du absolut inte vill bli gravid och inte kan tänka dig abort ska du naturligtvis inte ha oskyddat sex. Om din man medvetet kom i dig är det djupt respektlöst, men det är inte särskilt ovanligt att man inte kan styra sin utlösning särskilt väl. Ni har båda tagit en korkad risk och får båda leva med konsekvenserna. Vill du inte ta risker, kräv att han alltid använder kondom eller skaffa ett annat skydd.
  • Anonym (Blomm­an)
    Wed 1 Jul 2020 11:33
    #8
    -2 +2

    Tycker han är nonchalant. Typ inget händer men om det händer så springer du iväg och abortererar. Nej tycker vi abortererar hans k-k istället....

  • Xzx
    Wed 1 Jul 2020 11:48
    #9
    +1
    Anonym (Lilli) skrev 2020-06-30 23:22:11 följande:

    Hej kära folk. Jag är väldigt orolig just nu. Min man sprutade i mig fast jag inte vill bli med barn. Har haft hemsk missfall och förlossning. Absolut inte redo för en till barn. Och vi har pratad om att vänta med barn. Men han säger att han inte kunde hålla sig, det bara kom! Han ville prova utan kondom och lovade att inte komma i mig.

    Men jag tar väldigt illa upp speciellt om han säger att du kommer inte bli gravid nu, blir du så gör du abort!!

    Är det jag som är känslig och tänker fel? Hur skulle ni känna er om ni var i min situation?

    Tackar på förhand!


    Han hade 100% koll på att det var påväg, det känner man! Han ljuger för dig för att få göra vad han ville och det är Riktigt jävla svinigt gjort av honom, vilket as!
  • Anonym (Theåd­åra)
    Wed 1 Jul 2020 14:58
    #10
    +1

    Gud vad irriterad man blir på sånt jag skulle ha lämnat han för han tror abort är en hjävla lek man gör eller så en kvinna tjej ska aldrig gå i genom abort aborter om man inte är illa tvungen

Svar på tråden Sprutade i mig fast jag inte ville