• Anonym (Mira)
    Tue 30 Jun 2020 23:43
    267 visningar
    7 svar
    7
    267

    Hur ofta kollar du mobilen?

    Ponera att du träffar en ny partner och är nykär? Kollar du mobilen/sociala medier något om du träffar din nya kärlek en helkväll?

    Eller är mobilen helt bortlagd?

  • Svar på tråden Hur ofta kollar du mobilen?
  • Anonym (Sälla­n)
    Wed 1 Jul 2020 00:41
    #1

    Kollar nästan aldrig mobilen i en sådan situation. Vill ju fokusera på personen jag träffar! Tycker dock det är okej att kolla mobilen, men inte att bli sittande en lång stund med den.

  • Anonym (..)
    Wed 1 Jul 2020 03:46
    #2

    I början av en relation är man ofta helt uppe i varandra o då kollar man i stort sett bara mobilen om det ringer el nån skriver t ex.. o framförallt på en dejt är ju mobilen som bortblåst ...senare i relationen går man sakta tillbaka tiöö sina gamla vanor vilket är naturligt...

    Jag tar det som ett varningatecken om en sitter o scrollar mob hela tiden under en dejt t ex.. det brukar betyda antingen att personen är sjukt nervös eller helt ointresserad

  • Anonym (Mira) Trådstartaren
    Wed 1 Jul 2020 05:39
    #3

    Är mitt ex jag funderar över.

    Han brukar alltid vara ute på FB och andra sociala medier nån gång i timmen eller mer. Men sista 3 dagarna så har han slutat vara inne vid 20 tiden och sen inte inne förän 07:30 ca. Tänker om han träffat någon? Finns liksom ingen annan förklaring ????????????????

  • Wed 1 Jul 2020 06:54
    #4
    Anonym (Mira) skrev 2020-07-01 05:39:21 följande:
    Är mitt ex jag funderar över.
    Han brukar alltid vara ute på FB och andra sociala medier nån gång i timmen eller mer. Men sista 3 dagarna så har han slutat vara inne vid 20 tiden och sen inte inne förän 07:30 ca. Tänker om han träffat någon? Finns liksom ingen annan förklaring ????????????????
    Men skit i det du! Varför så nyfiken?
  • Anonym (Mira) Trådstartaren
    Wed 1 Jul 2020 08:33
    #5
    Långbenopluto skrev 2020-07-01 06:54:28 följande:

    Men skit i det du! Varför så nyfiken?


    För att jag såklart önskat att han inte gjort det kanske
  • Anonym (Åäö)
    Wed 1 Jul 2020 08:45
    #6

    Den här veckan har jag läst en bok med tips och råd för att leva ett hälsosammare liv. Ett viktigt tips för bättre sömn var att sluta kolla skärmar (telefon, surfplatta, dator) på kvällarna eftersom ljuset från dessa får kroppen att tro att det är dag, det tar alltså längre tid för kroppen att varva ner. Tipset var att lägga ifrån sig mobilen vid åttatiden på kvällen tills nästa morgon. Dessutom att använda telefonen mindre överhuvudtaget för att minska stressen generellt och vara mer närvarande IRL. Kanske ditt ex har läst eller hört samma råd o bestämt sig för att använda telefonen mindre?

  • Wed 1 Jul 2020 09:28
    #7
    Anonym (Mira) skrev 2020-07-01 08:33:00 följande:
    För att jag såklart önskat att han inte gjort det kanske
    Stalkervarning på dig..... 

    Du mår bättre om du går vidare med livet.
Svar på tråden Hur ofta kollar du mobilen?