• Thu 2 Jul 2020 20:24
    405 visningar
    4 svar
    4
    405

    Mindre blödning v. 5, missfall?

    Jag är så orolig. Är i vecka 4+6 nu och upptäckte precis blod när jag var på toaletten. En mindre blödning med klarrött blod. Jag har inte haft några symtom på att vara gravid och kände ingenting i magen eller så innan. Vad är era erfarenheter? Hur vet man om man fått missfall?

  • Svar på tråden Mindre blödning v. 5, missfall?
  • Thu 2 Jul 2020 21:38
    #1

    Nja, inget pågående missfall i alla fall. Då blöder man rejält, ofta med klumpar och har ont. Så har mina missfall varit. Även blödit ganska rejält där det inte varit missfall och då var det just klarrött och utan smärta. Det är ganska vanligt med ofarliga blödningar som gravid. Man får tex skörare slemhinnor som lätt blöder.

  • Fri 3 Jul 2020 07:21
    #2

    Tack för ditt svar. Jag började blöda ordentligt nu på morgonen med en klump mitt i, samt smärta i magen och ländryggen. Just att jag fick så ont och att det kom klumpar i blodet gör mig säker på att det måste varit ett missfall. :(

  • Little­Sunshi­ne84
    Fri 3 Jul 2020 12:55
    #3

    Hade inte mer än mensvärk och blödde inte så jättemkt. Fick missfall V6-7.

    Ta ett test ts!

  • Fri 3 Jul 2020 13:37
    #4

    Beklagar. :( Jag fick höra idag att läkaren inte hittade något foster. Tror mitt avstannade för flera veckor sedan men kroppen har inte fått ut det än. Du är inte ensam. <3 Hormonerna kan stanna kvar länge i kroppen så ett test kan nog fortfarande visa att du är gravid. Jag testade igår och det var fortfarande jättestarkt och kom fram direkt. Stor kram till dig.

Svar på tråden Mindre blödning v. 5, missfall?