• Fri 3 Jul 2020 18:32
    870 visningar
    8 svar
    8
    870

    Synproblem/hallucinationer

    Varför känns det som att saker rör på sig emot en?

    Typ, byrå, väggarna, tavlor rör på sig fram och tillbaka som att dom andas.

    Händer även under fötterna att det känns som man åker, försöker och inte tänka så mycket på det men ibland kommer det och det är som du har åkt berg-och-dalbana efter, helt snurrigt. Fick overklighetskänslor på Sertralin efter 2 år, har haft detta innan för 7 år sedan men försvann och kom nu tillbaka när jag fick som en ?adrenalin kick? i huvudet och det börja röra på sig och jag var helt utanför min kropp.

    Någon som kan veta sig vad det beror på?

  • Svar på tråden Synproblem/hallucinationer
  • Anonym (Ormen­)
    Fri 3 Jul 2020 18:38
    #1

    Jag upplevde liknande. Från att ha haft hököga till att endast kisa i nattljus som en reptil. Jag trodde att jag förlorat förståndet men fick genom företagshälsovården veta att min syn blivit 0,1 på vänster och 1,22 på höger. Hade tidigare ingen anmärkning på synen.

  • Fri 3 Jul 2020 18:43
    #2

    Blivit dubbla trådar ????

    Har du känt det jag beskrev eller bara med ?floaters?

    Kanske är att jag inte är helt skadad då ????

  • Anonym­snubbe­34
    Fri 3 Jul 2020 21:54
    #3

    Känner igen mig helt, hade det också på setralin kändes som jag var utanför min kropp väldigt ofta. Sen att jag hade allmäna overklighetskänslor sover du bra?

  • Sat 4 Jul 2020 11:16
    #4

    Förstår, har slutat med sertralinen och det gjorde jag i mars..

    Somnar efter en stund men det tar ett tag, jag vaknar upp och har samma skit känsla varje dag..

  • Anonym (L)
    Sat 4 Jul 2020 11:30
    #5

    Har aldrig fått den känslan av setralin eller andra ssri. Men innan jag upptäckte mitt brytningsfel så blev det så. Kunde inte cykla, inte gå för fort. Fick lägga mig ner och blunda hela tiden. Reste jag mig ur sängen ramlade jag åt sidan och in i väggen. Så på mig var det synfel.

  • Anonym (Ronja­)
    Sat 4 Jul 2020 14:12
    #6

    Jag får så under fötterna ibland, som om marken gungar, tror det är när jag är trött och har druckit för lite.

  • Anonym­snubbe­34
    Sat 4 Jul 2020 19:00
    #7

    Joppaman använder du någon form av droger cannabis eller något annat? Kan förklara dina overklighetskänslor

  • Sat 4 Jul 2020 19:28
    #8

    Nepp, använder inte en enda drog idag.

    Overklighetskänslor är vanligt har jag hört? Ångest har ju mycket bakom där att göra

Svar på tråden Synproblem/hallucinationer