• Nico91
    Wed 8 Jul 2020 19:23
    26126 visningar
    1489 svar
    1489
    26126

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Wed 8 Jul 2020 21:32
    #1

    Hej! Inte testat bisolvonmetoden, hur funkar den?

    Tog ut min spiral 26/6 och har just nu nån form av blödning (gammalt blod) så hoppas att kroppen kommer igång med ägglossning efter detta!

    Är det första barnet?

  • Anonym (Önska­n om syskon 2021)
    Thu 9 Jul 2020 22:43
    #2

    Hoppar in här! Mensen kom för någon vecka sedan. Känns som att jag inte förväntar mig något annat längre då vi försökt att få syskon i 1 år och 8 månader. Bim är just nu beräknad någon vecka in i augusti ungefär. Det är min ägglossning som avgör! Har tagit prover inför utredning o ska ringa läkaren i morgon. Hoppas sååå innerligt att vi får en läkartid så att vi kan få hjälp redan denna ägglossningen! (har sen ägglossning runt CD 24)

    Btw så har jag två bisolvon graviditer bakom mig! Funkat jätte bra o blivit gravid på första försöket med det tidigare. (dock kombinera jag med rosenrot med)

  • Nico91
    Thu 9 Jul 2020 22:57
    #3

    Hej!

    Åh, två stycken? Det ger mig hopp!

    Hur doserade du? Har rosenrot hemma men vet inte om jag vågar testa hahah! Började ta bisolvon CD 3, hoppas inte att det är försent? Bör min man också ta eller tog bara du? Förlåt för tusen frågor men efter drygt 12 försök och 1 med bisolvon förra cykeln så börjar man tappa tålamodet..

    Har varit hos gyn och gjort undersökning av både mig och mannen och vi ska enligt hennes utsago vara i ?toppform?.....

  • Fri 10 Jul 2020 08:28
    #4

    Tog ett test nu på morgonen som va blankt!! Inväntar mensen som ska komma imorgon så får jag försöka ladda om på nytt.. ny bim blir 8/8

    Kanske ska försöka mig på både rosenrot och bisolvon igen... men just nu känner jag mig bara uppgiven.. ska iaf klicka hem en ny temp så ska jag börja tempa. Det är det ända jag inte har provat.

  • Fri 10 Jul 2020 08:35
    #5

    Testade blankt idag på BIM-1 och tror jag börjar känna av mensvärk. Så hoppar motvilligt in i denna gruppen haha <3

    5e försöket denna månaden, ÄL 29 juli och BIM 12 aug.

    Tänker prova rosenrot denna månaden. Vad innebär Bisolvonmetoden? Någon som orkar förklara kort?

  • Fri 10 Jul 2020 12:47
    #6

    Jag hoppar in. Mensen kom idag så nu får tiden gärna gå snabbt till ÄL :D

    Jag kör monitor (clear Blue) och brukar ha ÄL runt dag 12-14. Nån annan som kör monitor?

    Håller tummarna för oss alla att de blir plus i augusti <3

  • Fri 10 Jul 2020 12:53
    #7

    [quote-nick]Nico91 skrev 2020-07-09 22:57:34 följande:[/quote-nick]Hej!

    Åh, två stycken? Det ger mig hopp!

    Hur doserade du? Har rosenrot hemma men vet inte om jag vågar testa hahah! Började ta bisolvon CD 3, hoppas inte att det är försent? Bör min man också ta eller tog bara du? Förlåt för tusen frågor men efter drygt 12 försök och 1 med bisolvon förra cykeln så börjar man tappa tålamodet..

    Har varit hos gyn och gjort undersökning av både mig och mannen och vi ska enligt hennes utsago vara i ?toppform?.....[/quote]

    Vad jag förstår så ska både du och din man käka bisolvon fram till ÄL, sen ska du sluta. Samma sak med rosenrot, alltså att mannen kan också ta det, men du ska inte ta det efter ÄL

  • Fri 10 Jul 2020 12:55
    #8

    Jag hakar på. Sjunde försöket med första barnet. BIM 2/8.

    BIM lista för augusti 2020

    2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

  • Fri 10 Jul 2020 15:57
    #9
    Jenzia skrev 2020-07-10 12:55:11 följande:

    Jag hakar på. Sjunde försöket med första barnet. BIM 2/8.

    BIM lista för augusti 2020

    2/8 Jenzia, 36 år, första barnet


    Hah, hittade dig! :)

    BIM lista för augusti 2020

    2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

    10/8 Amidina, 34 år, första barnet
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Fri 10 Jul 2020 16:36
    #10

    Hej!

    Mitt första inlägg men har följt ett tag och älskar sammanhållningen och peppen! Då vi försökt ett tag känns de skönt att se att man inte är ensam och samtidigt kul när det går för andra om man själv börjar ledsna :)

    Är gärna med i BIM listan!

    8/8, 32 år, första barnet

    Slutade med minipiller i december och sen ca mars haft relativt regelbunden cykel. Kör med tejpning och äl-tester nu aktivt sen mars men inte blivit något ännu.

    Kommer denna månad testa både bisolvon och bidrottninggele! Hoppas på plus :)

Svar på tråden BIM Augusti 2020