• Anonym (TS)
    Mon 13 Jul 2020 10:07
    58169 visningar
    1198 svar
    -4
    1198
    58169

    Ska jag vänta på min älskare?

    Min älskare är personen jag vill leva med! Han vill leva med mig med, han ska bara... Är det värt att vänta eller följer han den klassiska mallen för alla otrogna män?

  • Svar på tråden Ska jag vänta på min älskare?
  • Anonym (ja)
    Mon 13 Jul 2020 10:10
    #1

    JA, han följer den klassiska mallen av den lilla info du ger. Om du skriver mer om situationen så kan vi som läser nog förstå mer om han fortfarande är klassiskt otrogen eller inte...

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Mon 13 Jul 2020 10:17
    #2
    -2
    Anonym (ja) skrev 2020-07-13 10:10:41 följande:

    JA, han följer den klassiska mallen av den lilla info du ger. Om du skriver mer om situationen så kan vi som läser nog förstå mer om han fortfarande är klassiskt otrogen eller inte...


    Vi har setts i ett par år och har väl åtminstone senaste året känt att vi vill leva ihop. Han var nog sista stöten till att jag lämnade ett dåligt förhållande bakom mig och han kallar därför mig som modigare än honom eftersom han inte lämnar. Han älskar sin fru men mig minst dubbelt så mycket, jag är allt han någonsin sökt och han skulle vara stolt över mig vid sin sida. Han vill att åtminstone äldsta barnet ska flytta hemifrån för att känna att han fullföljt sin "plikt" som pappa, det tror han sker om 1-2 år. Han menar att när de gör saker tillsammans är det saker frun bestämt och han deltar till 60%. Vi skulle göra saker mer helhjärtat och samplanerade, tror vi båda.

    Så är det väl typ...
  • Mon 13 Jul 2020 10:20
    #3

    Ingen som vet, en del lämnar, en del inte. Du känner honom bäst och får gå på din magkänsla.

  • Anonym (Nej nej)
    Mon 13 Jul 2020 10:39
    #4
    -1 +2

    Haha... Har han inte lämnat efter flera år så kommer det aldrig ske. Eller nja, han kanske lämnar frun nån dag men det är inte för att vara med dig i så fall.

    Eller så blir han påkommen och utkastad och då finns chansen att han kryper iväg till dig. Du får väl hoppas på det. Sedan är det du som sitter där och blir bedragen medan han sätter på nästa älskarinna "som han älskar dubbelt så mycket som dig".

    Så tragiskt med såna här naiva och lite korkade fruntimmer utan varken självinsikt eller självkänsla.

  • Anonym (ja)
    Mon 13 Jul 2020 10:41
    #5
    Anonym (TS) skrev 2020-07-13 10:17:33 följande:
    Vi har setts i ett par år och har väl åtminstone senaste året känt att vi vill leva ihop. Han var nog sista stöten till att jag lämnade ett dåligt förhållande bakom mig och han kallar därför mig som modigare än honom eftersom han inte lämnar. Han älskar sin fru men mig minst dubbelt så mycket, jag är allt han någonsin sökt och han skulle vara stolt över mig vid sin sida. Han vill att åtminstone äldsta barnet ska flytta hemifrån för att känna att han fullföljt sin "plikt" som pappa, det tror han sker om 1-2 år. Han menar att när de gör saker tillsammans är det saker frun bestämt och han deltar till 60%. Vi skulle göra saker mer helhjärtat och samplanerade, tror vi båda.

    Så är det väl typ...
    Jag tror det är större chans att han lämnar om barnen är så pass stora ändå. Om han hade haft mindre barn (upp till sådär 10 år) hade jag sagt att han absolut inte kommer lämna. 

    Vet ett par som var otrogna mot varsin partner i fem år innan de lämnade och blev ett riktigt par. De bodde i olika delar i Sverige och sågs en gång i månaden på hotell mitt emellan deras städer.

    Men jag tror att deras historia är ganska ovanlig. 

    Att han inte lämnat fast du gjort det är varningstecken på att han inte kommer lämna. Barnen kan komma att fortsätta behöva honom...första barnet flyttade hemifrån, då känner han att han behöver stanna till även andra barnet flyttar...osv osv.
  • Anonym (Kluxa­)
    Mon 13 Jul 2020 11:12
    #6

    Jag fick barn med en gift man och han valde inte mig ändå.

    Många många år senare hade jag ett 7-årigt förhållande med en annan gift man. Vi båda har vuxna barn och han även barnbarn. Men nej han valde inte mig ändå fast vi hade förlovat oss och till och med tittat på bostad.

  • Mon 13 Jul 2020 11:42
    #7

    Av de otrogna är det endast 2% som de facto väljer sin älskarinna

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Mon 13 Jul 2020 11:47
    #8

    Allt talar emot oss, den krassa verkligheten! Det här suger...

  • Anonym (ja)
    Mon 13 Jul 2020 11:51
    #9
    Anonym (Kluxa) skrev 2020-07-13 11:12:48 följande:

    Jag fick barn med en gift man och han valde inte mig ändå.

    Många många år senare hade jag ett 7-årigt förhållande med en annan gift man. Vi båda har vuxna barn och han även barnbarn. Men nej han valde inte mig ändå fast vi hade förlovat oss och till och med tittat på bostad.


    Låter helt sjukt! Vad för man är det liksom?! Förlova sig med en annan medan man är gift? Nyfiken på hur ni resonerade kring förlovningen faktiskt. 

    Ursäkta TS om det blir lite kapning av din tråd. 
  • Anonym (Hemli­gt)
    Mon 13 Jul 2020 11:51
    #10
    Anonym (Kluxa) skrev 2020-07-13 11:12:48 följande:

    Jag fick barn med en gift man och han valde inte mig ändå.

    Många många år senare hade jag ett 7-årigt förhållande med en annan gift man. Vi båda har vuxna barn och han även barnbarn. Men nej han valde inte mig ändå fast vi hade förlovat oss och till och med tittat på bostad.


    Var han förlovad med dig och gift med frun samtidigt???
Svar på tråden Ska jag vänta på min älskare?