• Mon 20 Jul 2020 22:06
    7423 visningar
    641 svar
    641
    7423

    Bf April 2021

    Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??

  • Svar på tråden Bf April 2021
  • Sun 26 Jul 2020 09:40
    #51
    SpändFörväntan skrev 2020-07-26 07:34:33 följande:

    Lite lätt ångest då jag efter morgonens toalettbesök fick en liiiiten antydan till rosa på papperet.

    Jag försöker vara lugn ändå och tänka på att vi dels hade sex igår och det kan ju orsaka en liten blödning i slemhinnorna och att jag dessutom var hård i magen imorse och var tvungen att verkligen ta i för kung och fosterland.

    Får avvakta och se hur det utvecklar sig.

    (Jag blödde lite av och till med andra och tredje barnet, så jag vet ju att små blödningar egentligen inte betyder ett skit, men man blir ändå nervös.)


    Så länge det inte kommer mycket och du får ont i magen så är det ingen fara. Men förstår din oro. Jag har inte riktigt vågat ha sex än.. Men har läst att det inte kan göra någon skada och om det kommer någon blödning så beror det på att man har skörare slemhinnor som gravid.

    Jag är oxå sjukt trög i magen men hade en rejäl tömning imorse :P

    Sen gör mina tuttar sjukt ont och varje gång jag tar av mig bhn så känns det som dom ska trilla av för dom är så tunga. Min lätta molvärk har typ försvunnit. Tänkte ta ett digital gravtest imorgon å se vad det står :)

    Gick in i v 5 igår med :D Killen var nära på att köpa en dinglis igår men jag sa att han fick lugna sig lite. Det är hans första.
  • Sun 26 Jul 2020 10:13
    #52
    sbina86 skrev 2020-07-26 09:40:31 följande:

    Så länge det inte kommer mycket och du får ont i magen så är det ingen fara. Men förstår din oro. Jag har inte riktigt vågat ha sex än.. Men har läst att det inte kan göra någon skada och om det kommer någon blödning så beror det på att man har skörare slemhinnor som gravid.

    Jag är oxå sjukt trög i magen men hade en rejäl tömning imorse :P

    Sen gör mina tuttar sjukt ont och varje gång jag tar av mig bhn så känns det som dom ska trilla av för dom är så tunga. Min lätta molvärk har typ försvunnit. Tänkte ta ett digital gravtest imorgon å se vad det står :)

    Gick in i v 5 igår med :D Killen var nära på att köpa en dinglis igår men jag sa att han fick lugna sig lite. Det är hans första.


    Jaaaa min bröst också, ömma som satan.

    Jag har för övrigt redan bestämt mig för att inte amma alls den här gången. Första och andra barnet helammande jag utan större problem, lite såriga bröstvårtor i början bara.

    Men det tredje barnet....herrejävlar. Fick jordens infektion när hon var bara någon vecka gammal. Blev inlagd i tre dagar och fick antibiotika intravenöst, hade en skyhög sänka och har ALDRIG mått så jäkla dåligt. Efter det kom amningen aldrig igång på allvar så hon fick flaska 2/3 och ammade 1/3 ungefär.

    Kommer aldrig utsätta mig för det igen. Den här gången blir det flaska från start.

    Haha, vad gulligt av din kille! Så kommer nog min också bli, han går redan (innan han ens vet om att vi plussat!) omkring och kollar på bebiskläder och säger ?Ååååhhhhhh!?
  • Sun 26 Jul 2020 12:02
    #53

    Jag har fått tid för inskrivning fre 21 augusti :) Då ska jag vara i v 9.

    Hur ofta går man till BM när det är andra barnet? Med första gick jag ofta kändes det som. Sen fick jag lämna blodprover rätt ofta p.g.a. att jag hade högt TSH (sköldkörtelhormonerna strulade). Förhoppningsvis slipper jag det + medicinen den här gången...

  • Anonym (Ts)
    Sun 26 Jul 2020 12:15
    #54

    Hej allihopa ????.

    Jag fick ett plus igår har dock inte berättat något för min man än ????

  • Sun 26 Jul 2020 12:35
    #55
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-26 12:15:54 följande:

    Hej allihopa ????.

    Jag fick ett plus igår har dock inte berättat något för min man än ????


    Grattis, jag ska berätta för min sambo ikväll! Jag har hållit mig från att berätta en hel vecka och nu håller jag verkligen på att spricka :)
  • Sun 26 Jul 2020 12:36
    #56
    Zia29 skrev 2020-07-26 12:02:00 följande:

    Jag har fått tid för inskrivning fre 21 augusti :) Då ska jag vara i v 9.

    Hur ofta går man till BM när det är andra barnet? Med första gick jag ofta kändes det som. Sen fick jag lämna blodprover rätt ofta p.g.a. att jag hade högt TSH (sköldkörtelhormonerna strulade). Förhoppningsvis slipper jag det + medicinen den här gången...


    Inte alls lika ofta som när man är förstföderska. Det är dessutom helt frivilligt så om du inte vill/orkar gå på alla möten dom tänkt boka in är det bara att tacka nej.
  • Sun 26 Jul 2020 12:40
    #57
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-26 12:15:54 följande:

    Hej allihopa ????.

    Jag fick ett plus igår har dock inte berättat något för min man än ????


    Grattis! Är det ert första eller? :) Haha det är supersvårt att hålla en sån stor sak hemligt! Man sitter som på nålar hela tiden första tiden.
    Mamma till världens underbaraste lille pojke
  • Anonym (Ts)
    Sun 26 Jul 2020 12:42
    #58
    SpändFörväntan skrev 2020-07-26 12:35:07 följande:

    Grattis, jag ska berätta för min sambo ikväll! Jag har hållit mig från att berätta en hel vecka och nu håller jag verkligen på att spricka :)


    Oj såg mitt inlägg blev helt konstigt haha.

    Åh jag vill också vänta lite till ska försöka hålla mig tills vi ska åka iväg eller ännu längre haha. Jag är sjukt nervös denna graviditeten inte ska gå bra. Vi förlorade vår lilla bebis efter halva tiden i november förra året:( men hoppas det ska gå bra .
  • Sun 26 Jul 2020 12:42
    #59
    SpändFörväntan skrev 2020-07-26 12:36:01 följande:

    Inte alls lika ofta som när man är förstföderska. Det är dessutom helt frivilligt så om du inte vill/orkar gå på alla möten dom tänkt boka in är det bara att tacka nej.


    Hah, se där! Jag lär nog gå på alla, men att det är mer sällan än första förstår jag varför. Gick du på alla efter första barnet? :)
    Mamma till världens underbaraste lille pojke
  • Anonym (Ts)
    Sun 26 Jul 2020 12:45
    #60
    Zia29 skrev 2020-07-26 12:40:58 följande:

    Grattis! Är det ert första eller? :) Haha det är supersvårt att hålla en sån stor sak hemligt! Man sitter som på nålar hela tiden första tiden.


    Åhh tack Grattis till er med! Nej det är vårt 5e 4 här och 1 uppe i himlen. Det är exakt ett år sen jag blev gravid med vår pojke men han lämnade oss efter halva tiden:( så är lite nervös denna gången. Men åh man får försöka se det positivt:).
Svar på tråden Bf April 2021