• Svar på tråden Bf April 2021
  • SpändFörväntan
    Rebecka2345 skrev 2020-07-31 22:42:13 följande:

    Man gör ett ultraljud även i vecka 12-13. Så kallat KUB test så dem kommer även ta blodprover den dig :) men


    KUB göra dock inte som standard i alla landsting. Här i Västernorrland får man bara KUB om man är 35 år eller äldre vid förlossningen.

    Men är man orolig så kan man ju kosta på sig ett privat UL :)
  • SpändFörväntan
    Angelicabon skrev 2020-07-31 21:49:46 följande:

    Plussade förra fredagen och fick ett tidigt ultraljud igår då jag haft så himla ont i magen /ljumsken. Hon hade väldigt svårt att se om det var något embryo men trodde att jag var i v. 5+1/+2. Storleken var ca 3.8x5.2mm. Tror ni man bör oroa sig för att det är tomt där inne? Och hur ska jag veta om det inte är tomt där inne om man inte gör nytt ultraljud förrän i v. 19? :( första barnet och skulle bli så förkrossad om den lille inte finns där inne :(


    Prata med din BM om din oro. För det mesta så är det ju faktisk så att OM det skulle vara något fel så får du en spontan abort och det märker man i och med att det blöder.

    Du kommer få lyssna efter barnets hjärtljud hos din BM, jag har för mig att jag hörde från vecka 14-15 med min senaste.

    Om du är mycket orolig så kanske du kan få göra ännu ett UL. Kanske är det så att man i ditt landsting erbjuds ett KUB oavsett ålder?

    Men först och främst: försök att glädjas åt graviditeten och som sagt, prata med din BM om du är orolig <3
  • Angelicabon

    Tack för era svar :) ska träffa BM om fem veckor igen så får försöka tänka positivt fram till dess och hoppas på att få ett ultraljud i v. 12 också. (Har tänkt att vi ska göra kub och det gör man i Stockholm för oss som bor i västerås). Får ringa BM om jag skulle bli mer orolig eller få någon blödning. Ingen blödning hittills i alla fall <3

  • Toollis96

    Hej! Plussare igår på BIM +5, räknat ut via app att BF är 2/4 så är idag i v 6(5+0), andra barnet. Födde min Dotter i februari i år ???? så de blir 14 månader mellan bebisarna ???? någon som startat en Facebook grupp än? Om inte kan jag skapa en ????

  • Toollis96

    Hej! Plussare igår på BIM +5, räknat ut via app att BF är 2/4 så är idag i v 6(5+0), andra barnet. Födde min Dotter i februari i år :D så de blir 14 månader mellan bebisarna :) någon som startat en Facebook grupp än? Om inte kan jag skapa en :D

  • Majja92

    Det finns en grupp


    Toollis96 skrev 2020-08-01 11:53:43 följande:

    Hej! Plussare igår på BIM +5, räknat ut via app att BF är 2/4 så är idag i v 6(5+0), andra barnet. Födde min Dotter i februari i år :D så de blir 14 månader mellan bebisarna :) någon som startat en Facebook grupp än? Om inte kan jag skapa en :D


    Grattis!! :) det finns en grupp, skicka pm så bjuder jag in dig <3
  • studerade

    Hej plussade i morse svagt och bf 210410 utifrån sista mens ?? Missfall som slutade med skrapning slutet på maj. 38 mitt fjärde sambons första ??????

  • svamparna
    SpändFörväntan skrev 2020-07-27 13:32:20 följande:

    Tyvärr, bor i Sundsvall men brukar rekommendera henne till alla som frågar :D


    Jag plussade i torsdag efter första syskonförsöket. Vi har en dotter sedan tidigare.:) bf uträknat till 8/4 om jag räknar rätt. Är så extremt mycket nojigare nu jämfört med tidigare graviditet. Jag bor också i Sundsvall och gick hos Eva på ?Din barnmorska? förra gången och är så fantastiskt nöjd. Går du till ondrasek? Såg att dom har intagningsstopp:/
  • Majja92
    studerade skrev 2020-08-01 17:42:59 följande:

    Hej plussade i morse svagt och bf 210410 utifrån sista mens ?? Missfall som slutade med skrapning slutet på maj. 38 mitt fjärde sambons första ??????


    svamparna skrev 2020-08-01 23:53:15 följande:

    Jag plussade i torsdag efter första syskonförsöket. Vi har en dotter sedan tidigare.:) bf uträknat till 8/4 om jag räknar rätt. Är så extremt mycket nojigare nu jämfört med tidigare graviditet. Jag bor också i Sundsvall och gick hos Eva på ?Din barnmorska? förra gången och är så fantastiskt nöjd. Går du till ondrasek? Såg att dom har intagningsstopp:/


    Skriv pm så släpper jag in er i våran grupp på FB istället :)
  • SpändFörväntan
    svamparna skrev 2020-08-01 23:53:15 följande:

    Jag plussade i torsdag efter första syskonförsöket. Vi har en dotter sedan tidigare.:) bf uträknat till 8/4 om jag räknar rätt. Är så extremt mycket nojigare nu jämfört med tidigare graviditet. Jag bor också i Sundsvall och gick hos Eva på ?Din barnmorska? förra gången och är så fantastiskt nöjd. Går du till ondrasek? Såg att dom har intagningsstopp:/


    Men vad roligt med en till sundsvallare :)

    Ja precis, jag går till Ondrasek. Ska ringa den 10/8 (då hon är tillbaka från semestern) och boka in ett tidigt UL :)
Svar på tråden Bf April 2021