• Mon 20 Jul 2020 22:06
    7304 visningar
    641 svar
    641
    7304

    Bf April 2021

    Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??

  • Svar på tråden Bf April 2021
  • Tue 4 Aug 2020 14:54
    sbina86 skrev 2020-08-03 19:31:45 följande:

    Jag använder preglife :) Tycker den är super!


    Eveelina89 skrev 2020-08-04 08:22:05 följande:

    Heej!

    Jag hoppar in här hos er : )

    Jag plussade igår på ett tidigt test, gick in här för att kika men vågade inte riktigt skriva då jag tyckte det var lite för svagt. Men imorse gjorde jag ett nytt test, en sticka som även den visade plus! Så nu vågade jag mig in för att skriva!

    Bf 10/4 enligt appen


    Skicka PM med erat namn så bjuder jag in er till våran BF april 2021 grupp :)
  • Anonym (Angel­)
    Tue 4 Aug 2020 15:29
    +1

    Hejsan,

    Va kul att hitta en tråd som passar.

    Jag är i vecka 5+6, vilket är väldigt tidigt men hoppas verkligen att detta går vägen efter 2 tidigare missfall plus ett utomkvedshavandeskap som sluta med operation. Trodde de va kört för oss, men plussade med ett svagt streck den 20/7 och starkare den 23.e, trodde de va ett spökstreck.

    Detta är alltså första barnet :)

    Idag har jag varit hos BM för första gången på hälsosamtal eller vad de hette, frågade då över rekommenderade kosttillskott för gravida men fick till svar att apoteks personalen vet mer om sånt, men de gjorde som inte riktigt..

    Vad äter ni? Jag funderar på Natalben men är fortfarande osäker... :/

  • Tue 4 Aug 2020 16:18
    Anonym (Angel) skrev 2020-08-04 15:29:59 följande:

    Hejsan,

    Va kul att hitta en tråd som passar.

    Jag är i vecka 5+6, vilket är väldigt tidigt men hoppas verkligen att detta går vägen efter 2 tidigare missfall plus ett utomkvedshavandeskap som sluta med operation. Trodde de va kört för oss, men plussade med ett svagt streck den 20/7 och starkare den 23.e, trodde de va ett spökstreck.

    Detta är alltså första barnet :)

    Idag har jag varit hos BM för första gången på hälsosamtal eller vad de hette, frågade då över rekommenderade kosttillskott för gravida men fick till svar att apoteks personalen vet mer om sånt, men de gjorde som inte riktigt..

    Vad äter ni? Jag funderar på Natalben men är fortfarande osäker... :/


    Grattis!

    Jag äter Apotekets kosttillskott Gravid.
  • Tue 4 Aug 2020 19:18
    Anonym (Angel) skrev 2020-08-04 15:29:59 följande:

    Hejsan,

    Va kul att hitta en tråd som passar.

    Jag är i vecka 5+6, vilket är väldigt tidigt men hoppas verkligen att detta går vägen efter 2 tidigare missfall plus ett utomkvedshavandeskap som sluta med operation. Trodde de va kört för oss, men plussade med ett svagt streck den 20/7 och starkare den 23.e, trodde de va ett spökstreck.

    Detta är alltså första barnet :)

    Idag har jag varit hos BM för första gången på hälsosamtal eller vad de hette, frågade då över rekommenderade kosttillskott för gravida men fick till svar att apoteks personalen vet mer om sånt, men de gjorde som inte riktigt..

    Vad äter ni? Jag funderar på Natalben men är fortfarande osäker... :/


    Hej!

    Läst mycket bra om denna. Har beställt den :)

    Läs recensionerna!

    www.greatlife.se/baby-me-multivitamin
  • Tue 4 Aug 2020 21:20

    Nu tordes jag logga in och skriva. Har bf 4 april enligt internet som tar hänsyn till mina långa cykler eller 1 april om vi lyssnar på barnmorskan. Har en sjuåring och det var samma där, men vid rul flyttades jag fram de tre dagarna så jag räknar kallt med bf 4 april. Är mitt andra men sambons första och vi är väldigt glada men lätt nojiga. Hittade "min" mammagrupp för äldre barnet på samma sätt men vi gick vidare till fb där vi fortfarande har kontakt, så jag hoppas på att kunna följas åt här också. Såg något om hemlig grupp, så ska försöka knepa ihop ett pm tänker jag :)

  • Tue 4 Aug 2020 23:15

    Hej! Jag hoppar in här!

    Tog ett test idag för skojs skull som visade ett svagt streck. Hade ett hemma och ett medium sa att hon såg en födelse i april! Dessutom satte jag in en hormonspiral i maj, så vi var egentligen klara efter 3 barn men nu blir det ett 4e med bf 18 april :)

  • Wed 5 Aug 2020 20:12

    Hej jag hoppar in då jag fick + 1/8

    Tredje barnet

  • Wed 5 Aug 2020 20:54

    Jag plussade i måndags (första gången). Var på hälsosamtal imorse och hon sa 4+4, men hade sex sex sjuttonde och inte artonde så lite osäker hur man ska tänka. Men en dag hit eller dit :) Beräknade BF på viföräldrar och enligt den är det 10 april.

    Fortfarande livrädd för att jag drack mig full i lördags. Har pratat med tre barnmorskor som sagt att jag inte ska oroa mig men kan ändå inte släppa det. Kanske släpper med tiden? Just nu är jag rädd för att alltid vara rädd; under graviditeten, under bebistiden och om den får problem som vuxen, kommer det då bero på den där fyllan. Alltså jag kan väl rent objektivt förstå att oron är obefogad men har fastnat i det här. Tänker att det kanske går över ju mer bra jag gör för det där lilla embryot. Önskar jag kunde skratta åt absurditeten i mina tankar men är inte riktigt där än :) är även orolig för missfall eller för att på annat sätt skada embryot/fostret.

    Berättade för min man så fort han kom innanför dörren i måndags. Han är stenlugn.

    Någon annan som går igenom oro?

  • Wed 5 Aug 2020 21:54

    Jllnic, såhär pass tidigt i graviditeten får inte fostret/embryot näring via moderkakan, utan via gulkroppen, så du behöver inte oroa dig för att alkohol ska ha haft någon påverkan på fostret. På din fråga om någon annan går igenom oro kan jag säga att JA, jag kommer inte att känna mig trygg förrän jag kan känna sparkar och det dröjer ju. Förra graviditeten kände jag sparkar i vecka 16 eller 18, minns inte riktigt, men det är hursomhelst ett bra tag kvar.

  • Wed 5 Aug 2020 22:22
    Producenten skrev 2020-08-05 21:54:39 följande:

    Jllnic, såhär pass tidigt i graviditeten får inte fostret/embryot näring via moderkakan, utan via gulkroppen, så du behöver inte oroa dig för att alkohol ska ha haft någon påverkan på fostret. På din fråga om någon annan går igenom oro kan jag säga att JA, jag kommer inte att känna mig trygg förrän jag kan känna sparkar och det dröjer ju. Förra graviditeten kände jag sparkar i vecka 16 eller 18, minns inte riktigt, men det är hursomhelst ett bra tag kvar.


    Tack för lugnande ord!
Svar på tråden Bf April 2021