• Mon 20 Jul 2020 22:06
    7278 visningar
    641 svar
    641
    7278

    Bf April 2021

    Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??

  • Svar på tråden Bf April 2021
  • Wed 5 Aug 2020 22:25

    Några som upplevt några symptom än? Skriv gärna om du har eller inte och vilken vecka du är i.

    Själv har jag känt mig svullen på magen och hade som ett hugg i magtrakten igår. Svullnaden kan ju förstås bero på oron men hugget vetetusan? Vetinte om jag reagerat märkbart på det om jag inte var gravid.. är i vecka 4+4.

  • Wed 5 Aug 2020 22:37

    Jag är i vecka 4+6. Ibland känner jag att det spänner/stramar i livmodern, men i övrigt inga symptom än så länge. Men snart kommer väl den där extrema tröttheten (förra gången var jag sjukt trött v 7-11).

  • Wed 5 Aug 2020 23:29

    Hej,

    Ny i tråden, jag plussade 26/7, Bf i början av april. Har haft två MA i år, senaste i maj. Båda i vecka 10- avstannade i v6. Inga barn sen tidigare.

    Svårt att glädjas/ha för höga förhoppningar åt denna graviditet, mycket oro för att det ska upprepas igen. Har diffusa symtom, vet knappt om jag hade lagt märke till dem om jag inte vetat att jag var gravid.

    Har inskrivningssamtal hos Bm 20/8 men ska försöka boka ett vul innan dess.

    Ska bli kul att följa allas resa, förhoppningsvis hela vägen in i mål!

  • Thu 6 Aug 2020 00:49
    Jllnic skrev 2020-08-05 22:25:45 följande:

    Några som upplevt några symptom än? Skriv gärna om du har eller inte och vilken vecka du är i.

    Själv har jag känt mig svullen på magen och hade som ett hugg i magtrakten igår. Svullnaden kan ju förstås bero på oron men hugget vetetusan? Vetinte om jag reagerat märkbart på det om jag inte var gravid.. är i vecka 4+4.


    Hej!

    Absolut inga symptom, är förvisso bara i v.6 den här veckan. Men när man läser på nätet och appar så förvarnar de om veckan där illamående, humörsvängningar etc. sker och jag mår verkligen jättebra. Ibland blir mina bröstvårtor stenhårda och brösten en aning svullna men inget obehag med det alls. Dock är jag extremt svullen! Svårt att dölja och förutom det så vet jag ju att det INTE är bebisen utan tarmarna som svullnar. Lidit av IBS i många år så känns som en vanlig dag med IBS. Men magen funkar bra då jag dricker väldigt mycket vatten :) Jag tränar som vanligt 5-6 ggr/veckan fokus på styrketräning och cardio då och då. Tänker att jag gärna vill passa på ifall biverkningar skulle börja visa sig *peppar peppar.

    Gjorde testet förra veckan för att jag av slumpen hittade ett gammalt test i badrumslådorna och var även medveten om att jag nyligen, knappt tre veckor innan jag plusade tog bort min spiral efter nästan 5 år. Kunde ej tro mina ögon när jag såg det svaga strecket
  • Thu 6 Aug 2020 00:52
    Jllnic skrev 2020-08-05 22:25:45 följande:

    Några som upplevt några symptom än? Skriv gärna om du har eller inte och vilken vecka du är i.

    Själv har jag känt mig svullen på magen och hade som ett hugg i magtrakten igår. Svullnaden kan ju förstås bero på oron men hugget vetetusan? Vetinte om jag reagerat märkbart på det om jag inte var gravid.. är i vecka 4+4.


    Började få molvärk förra måndagen och tyckte det var lite tidigt då mensen borde komma först på fredagen. Molväken fortsatte och tog ett test på lördagen som var positivt. Kände det på mig att nånting var på gång. Sen har jag fått lite känningar i brösten och lite känslig för lukter
  • Thu 6 Aug 2020 08:29

    Hej och välkomna alla nya plussare! :) Vill ni vara med i våran hemliga FB-grupp så skicka iväg ett PM till mig med erat namn så lägger jag till er <3

  • Thu 6 Aug 2020 12:30

    Hej! Väldigt tidigt här men hoppas lilla fröet vill stanna kvar =)

    Har fått utslag på test några dagar men idag tog jag ett digitalt med så nu ska jag försöka njuta lite med. Visst tidigt och oro. Men förhoppningsvis så blir det en frisk graviditet och ett barn som kommer i april <3

    Vi har två söner en som nyss blivit 6 och en som snart blir 9. Jag hoppas och längtar efter att få dela en positiv nyhet med dom om några månader. Min yngsta hittade mina test imorse.... Han frågade "mamma vad är det där" och innan jag hann svara så sa han "jag vet vad det är för nåt, man kollar om man har en bebis i magen" fick dra en vit lögn om urinvägsinfektion =P

    Känns som det kan bli lite lurigt att håll hemligt några månader men vi får se.

  • Thu 6 Aug 2020 15:00

    Hur vet man om man fortfarande är gravid? Märker man om man får missfall såhär tidigt? Läste någon som upptäckte i vecka 12 att den dött vecka 6 någongång. Så hur har man koll? ????

  • Thu 6 Aug 2020 15:28

    Jllnic, det finns tyvärr inget sätt att veta. Även om man tar graviditetstest varje dag så kan de ge positivt utslag flera veckor efter ett missfall. Likadant med att tempa varje morgon, temperaturen kan fortsätta hålla sig hög flera veckor efter ett missfall. Så vi får leva på hoppet tills första ultraljudet v 11-14 (KUB-test).

  • Thu 6 Aug 2020 15:49
    Producenten skrev 2020-08-06 15:28:06 följande:

    Jllnic, det finns tyvärr inget sätt att veta. Även om man tar graviditetstest varje dag så kan de ge positivt utslag flera veckor efter ett missfall. Likadant med att tempa varje morgon, temperaturen kan fortsätta hålla sig hög flera veckor efter ett missfall. Så vi får leva på hoppet tills första ultraljudet v 11-14 (KUB-test).


    Okej! Så inte ens en blödning alltså..?
Svar på tråden Bf April 2021