• Mon 20 Jul 2020 22:06
    7460 visningar
    641 svar
    641
    7460

    Bf April 2021

    Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??

  • Svar på tråden Bf April 2021
  • Sat 21 Nov 2020 03:44

    Skriver igen då jag inte fick respons förra gången. Finns det plats i någon Facebook grupp? Vem skriver man till isåfall?

  • Sat 21 Nov 2020 12:04
    Anonym (Mjao) skrev 2020-11-19 19:37:59 följande:

    Jag har antikroppar i blodet vars utveckling de vill följa, lite som om mamman är Rhd neg och barnet är positivt. Flödemätning innebär att de kollar barnets blodflöde i huvudet för att på så sätt se ev blodbrist. Riskerna ska vara låga säger de och i värsta fall måste man göra blodtransfusion på barnet. Jag försöker inte tänka på det utan mer att jag får ytterligare ul. Har nästa Ul om 2 veckor igen. Och idag fick jag med mig 3D bilder på bebisen:)


    Okej skönt att riskerna är låga iallafall, jag håller tummarna för dig att de fortsätter se bra ut, och det är ju tur de är så duktiga på allt sånt där och håller koll:) så roligt med 3D bild :)
  • Sat 21 Nov 2020 12:06
    Fruffe skrev 2020-11-21 03:44:32 följande:

    Skriver igen då jag inte fick respons förra gången. Finns det plats i någon Facebook grupp? Vem skriver man till isåfall?


    Finns det inte längre bak i tråden skrivet vilka som man ska kontakta? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då jag inte själv har FB, kanske är så att de som höll koll på grupperna inte är kvar i denna tråd längre och kanske inte ser vad du skriver, vi få hoppas nån ser så du kan gå med:)
  • Anonym (Symto­m)
    Sat 21 Nov 2020 13:10
    Fruffe skrev 2020-11-21 03:44:32 följande:

    Skriver igen då jag inte fick respons förra gången. Finns det plats i någon Facebook grupp? Vem skriver man till isåfall?


    Finns en som heter BF april 2021, dock är det en stor grupp. Hade också en total urspårning igår gällande kön men kan vara lite spännande att följa drama. Själv höll man sig på vettigt avstånd. förutom det så har det varit en bra grupp!
  • Anonym (Mjao)
    Sat 21 Nov 2020 16:49
    Linkaa skrev 2020-11-21 12:04:35 följande:

    Okej skönt att riskerna är låga iallafall, jag håller tummarna för dig att de fortsätter se bra ut, och det är ju tur de är så duktiga på allt sånt där och håller koll:) så roligt med 3D bild :)


    Tack, ja men man få tänka positivt, i fredags såg allt bra ut och de dubbelkolla ju verkligen.

    Så vad gör ni i coronatiderna? Jag tycker det är rätt skönt m mera hemmahäng iallafall. Passar mig nu. Mer fokus på familjen. Tror inte jag kommer tillbaka på plats på jobbet innan det är dags att gå hem i slutet av mars, jag tänker mig väl 1-2 v innan BF sålänge man mår bra. Vad är era planer?
  • Sat 21 Nov 2020 17:17
    Anonym (Symtom) skrev 2020-11-21 13:10:49 följande:

    Finns en som heter BF april 2021, dock är det en stor grupp. Hade också en total urspårning igår gällande kön men kan vara lite spännande att följa drama. Själv höll man sig på vettigt avstånd. förutom det så har det varit en bra grupp!


    Tack för svar! Haha drama drama... well, alla är olika o tycker olika så det är väl bäddat för lite drama. Skämt o sido, jag kollar längre bak i gruppen och ser om jag hittar något. Dock undrar jag om ens vänner kan se att man gått med i en sån grupp? Syns det liksom? Jag har inte gått ut offentligt med min grav så är lite nojig.
  • Sat 21 Nov 2020 18:33
    Anonym (Mjao) skrev 2020-11-21 16:49:43 följande:

    Tack, ja men man få tänka positivt, i fredags såg allt bra ut och de dubbelkolla ju verkligen.

    Så vad gör ni i coronatiderna? Jag tycker det är rätt skönt m mera hemmahäng iallafall. Passar mig nu. Mer fokus på familjen. Tror inte jag kommer tillbaka på plats på jobbet innan det är dags att gå hem i slutet av mars, jag tänker mig väl 1-2 v innan BF sålänge man mår bra. Vad är era planer?


    Vi gör typ ingenting. Hänger hemma, går en skogspromenad eller hänger i lekparken. Vi är beordrade att jobba hemifrån till åtminstone årsskiftet, men det lär ju bli förlängt så jag tror inte heller att jag kommer att vara tillbaks på kontoret innan f-ledigheten. Jag tänker gå i mitten av mars, 3 veckor innan BF. Förra gången gick jag hem 5 veckor innan, men det var lite väl tidigt.
  • Anonym (Mjao)
    Sat 21 Nov 2020 18:51
    Producenten skrev 2020-11-21 18:33:08 följande:

    Vi gör typ ingenting. Hänger hemma, går en skogspromenad eller hänger i lekparken. Vi är beordrade att jobba hemifrån till åtminstone årsskiftet, men det lär ju bli förlängt så jag tror inte heller att jag kommer att vara tillbaks på kontoret innan f-ledigheten. Jag tänker gå i mitten av mars, 3 veckor innan BF. Förra gången gick jag hem 5 veckor innan, men det var lite väl tidigt.


    Lite som oss då!

    Jag har gått två veckor innan bf tidigare. Men med förra barnet gick jag över 2 veckor och det va inte kul. Rastlös av mig och va pigg i övrigt (jobbar på kontor).
  • Anonym (Symto­m)
    Sat 21 Nov 2020 20:06
    Fruffe skrev 2020-11-21 17:17:21 följande:

    Tack för svar! Haha drama drama... well, alla är olika o tycker olika så det är väl bäddat för lite drama. Skämt o sido, jag kollar längre bak i gruppen och ser om jag hittar något. Dock undrar jag om ens vänner kan se att man gått med i en sån grupp? Syns det liksom? Jag har inte gått ut offentligt med min grav så är lite nojig.


    Nej ens vänner ser inte att man är med i gruppen :D
  • Sun 22 Nov 2020 12:01
    Fruffe skrev 2020-11-21 17:17:21 följande:

    Tack för svar! Haha drama drama... well, alla är olika o tycker olika så det är väl bäddat för lite drama. Skämt o sido, jag kollar längre bak i gruppen och ser om jag hittar något. Dock undrar jag om ens vänner kan se att man gått med i en sån grupp? Syns det liksom? Jag har inte gått ut offentligt med min grav så är lite nojig.


    Hon som var ?admin? för facebookgruppen är inte med i den längre, jag skrev till henne när jag ville vara med. Bad någon annan om hjälp här men fick inget napp. Om du lyckas få kontakt med någon så säg gärna till :)
Svar på tråden Bf April 2021